אא

הכל כלול? בהחלט. קפצנו ל-4 ממלונות היוקרה של כרתים וחזרנו עם מסקנה אחת ברורה

10 בריכות, מתחמי ספא, סוויטות יוקרתיות, חוף ים פרטי וזה עוד לא הכל רק אל תשכחו לקחת משקפת. ביקרנו בשבוע האחרון ב- 4 ריזורטים מסקרנים בכרתים

Atlantica Caldera Palace. צילום: אלי שטרן Atlantica Caldera Palace. צילום: אלי שטרן

בשנת 1988 שלמה ארצי שר ש"חצי עולם כבר שר יוון". פאסט פורוורד לשנת 2024 ולפחות לפי לוח ההמראות של שדה התעופה בן גוריון אפשר להניח שהיום "כל העולם כבר שר יוון".

נהגי המוניות שאספו והחזירו אותי אל ומהשדה, כבר ראו נפלאות ביוון ובכרתים, לשם יצאנו בליווי חברת "השטיח המעופף" שתשווק בקיץ הקרוב חבילות הכוללות טיסה, כבודה (מזוודה + טרולי) והעברות עם נציג ישראלי לכמה מבתי המלון היוקרתיים והמבוקשים באי האהוב על הישראלים.

בהיעדרה של טורקיה כממציאת שיטת "הכל כלול", השכנה מיוון היתה חייבת לצמצם פערים במהירות ולהיערך לנהירת אלפי הישראלים. הנדידה כבר החלה כמובן, אבל היא תתעצם בקיץ והטיפ הראשון והחשוב ביותר עבורכם הוא להקדים ולהזמין את החופשה שלכם. בקיץ הקרוב נילחם על כל חדר בריזורטים המפנקים של יוון. ההיצע רחב מאוד, אבל הביקושים רק מטפסים למעלה.

Fodele Beach Water Park Resort

מלון פודלה הוא ריזורט יוקרתי שמתגאה בחמישה כוכבים ובפסל בכניסה בדמותו של "אל גרקו" - דומניקוס תאוטוקופולוס, בן כרתים, שיצר במאה ה-15 פנינות אדריכלות, איקונות ופסלים שעד היום רובם מוצגים במוזיאון "פראדו" במדריד.

פודלה ממוקם על צלע הר שלמרגלותיו רצועת החוף הכחולה של הכפר פודלה, מרחק נסיעה של כ-25 דקות משדה התעופה המרכזי בהרקליון.

בריזורט ראינו מספר חדרים מתוך 412 היחידות שמוצעות במקום החל מחדרי סטנדרט, חדרי סופריור רגילים ומשפחתיים עם דלת משותפת, סוויטות משפחתיות רחבות במיוחד עם 2 חדרי רחצה, דירות וסוויטות על החוף עם בריכת שחייה פרטית וג'קוזי.

בקצה העליון של המתחם תמצאו פארק מים מושקע עם 6 מגלשות, כולל אחת סגורה שעד לנפילה למים מספקת חוויה שונה משאר המתקנים. בריזורט שלוש בריכות ציבוריות, אבל גם מגוון פעילויות ספורט ימי במחירים נוחים כמו אופנוע ים, סירות פדלים, סירות קנו, גלשני רוח, סקי מים, בננה וצלילות סקובה.

הריזורט מתאים למשפחות עם ילדים, שייהנו במתחם מתשומת לב החל מרכבת מיוחדת שתסיע אותם מהלובי עד לפארק המים, דרך בריכות שחייה ייעודית ומגרש מיני גולף חמוד ועד לאולם ארקייד (משחקי וידאו), מיני דיסקו ומתחם פעילות לגילאי 4-12.

"השטיח המעופף" מציע חבילות לשלושה לילות על בסיס הכל כלול, לאדם בהרכב של זוג + שני ילדים בחדר החל מ-679$.

Fodele. צילום: אלי שטרןFodele. צילום: אלי שטרן

Wyndham Grand Crete Mirabello Bay

הריזורט הבא ממוקם על רצועת חוף במפרץ מיראבלו ומציע שתי חוויות: לינה יוקרתית במבנה המרכזי של המלון בן 6 הקומות וכולל מגוון סוגי חדרים או חוויה פרטית יותר במתחם הווילות שמעברו השני של הכביש.

במלון 291 חדרי אירוח עם מרפסות, חלקן עם בריכות פרטיות ונוף מדהים למפרץ הכחול והשקט.

בנוסף תמצאו כאו מרכז ספא בשירות מלא, 2 בריכות שחייה ענקיות חיצוניות, מועדון בריאות, בריכה מקורה, 2 מסעדות כולל אחת שממוקמת במערת יין וכמובן מרכז ספלאש עם מתקני מים לילדים.

"השטיח המעופף" מציע חבילות לשלושה לילות על בסיס הכל כלול, לאדם בהרכב של זוג + שני ילדים בחדר החל מ-599$.

Wyndham Grand Crete. צילום: אלי שטרןWyndham Grand Crete. צילום: אלי שטרן

Minos Imperial Luxury Beach Resort

הדרך אל הריזורט של מינוס חניאטקיס לא מצביעה על מה שמחכה בסוף הנסיעה. כביש צר, מוקף עצי זית ושטחים חקלאיים רחבים שופעים בירוק, מוביל אל שער חשמלי ממנו נכנסים למתחם העצום של הבעלים בן ה-75 שבמילים פשוטות, מאוהב בישראל.

"כל מה שישראל תבחר לעשות – אנחנו איתכם", מסכם "מר מינוס" בשבע מילים את הגישה שגרמה לו לבקר בארץ לא פחות מ-15 פעמים ולהפוך לאחד מבעלי הריזורטים שמשקיע במיוחד בתייר הישראלי.

מר מינוס היה, ללא ספק, אחת ההפתעות הגדולות שמצאנו על האי. אוהד כזה של ישראלים לא קל למצוא היום מחוץ לגבולות המדינה, ודאי כזה שמחזיק במתחם תיירות יוקרתי וענק באי היווני.

"ישראלים אוהבים לוקסוס, הם אוהבים יחס ואוכל טוב והם מאוד מעריכים מרחב ושטח ליהנות בו בחופשה שלהם", מעיד מינוס שליווה אותנו לאורך הסיור וניכר שהוא גאה מאוד בריזורט שלו, מעיין נווה מדבר בין עצי זית שמחופה בשיש איטלקי ואדריכלות אירופית ומשקיף לים עם שני חופים פרטיים.

המתחם נפתח בשנת 2002 ועבר שיפוץ ייסודי בעלות של 10 מיליון שקלים ב-2017.

כיום תמצאו במקום 10 מסעדות, 9 ברים, פארק מים, מתחמי ספורט ויוגה ומתחם ספא. מעבר לזה, יש כאן 7 בריכות שחייה, 4 בריכות לילדים ובריכה אחת למבוגרים. כל הטוב הזה משרת 340 חדרי אירוח, מתוכם 70 עם בריכות פרטיות ו-30 וילות עם ג'קוזי.

הריחוק היחסי של המלון מאפשר ניתוק מהעיר, אבל אם תרצו לצאת לטיול תוכלו לשכור במקום רכב ולהחזירו בסוף היום. שירות נוח במיוחד.

"השטיח המעופף" מציע חבילות לשלושה לילות על בסיס הכל כלול, לאדם בהרכב של זוג + שני ילדים בחדר החל מ-499$.

Minos Imperial Luxury. צילום: אלי שטרןMinos Imperial Luxury. צילום: אלי שטרן

Minos Imperial Luxury. צילום: אלי שטרןMinos Imperial Luxury. צילום: אלי שטרן

Atlantica Caldera Palace

המלון האחרון אותו בדקנו ממוקם בחרסוניסוס, אחד מאזורי הבילוי הטובים בכרתים.

הריזורט נמצא בסמוך לחוף ים פרטי, עם מגוון מתחמים שמתאימים לכל הרכב משפחתי, החל מזוגות שייהנו מאיזורים פרטיים בהם הכניסה מותרת לגילאי +18 ועד לפארק מים לא גדול אבל מספק, ומתחם לפעילות ימית למי שמעדיפים חוויות מחוץ לאיזור המזון והבריכות.

בריזורט תמצאו מסעדות בסגנון איטלקי, יווני, יפני, תאילנדי ומקסיקני בו סעדנו והיה מצויין.

עם 411 חדרים, מהם 23 עם בריכות פרטיות, 75 חדרים גדולים במיוחד ו-6 סוויטות, ההתאמה לנופש הישראלי נראית כאן מושלמת.

"השטיח המעופף" מציע חבילות לשלושה לילות על בסיס הכל כלול, לאדם בהרכב של זוג + שני ילדים בחדר החל מ-599$.

Atlantica Caldera Palace. צילום: אלי שטרןAtlantica Caldera Palace. צילום: אלי שטרן

לא להחמיץ:

Spinalonga

אם בחרתם לצאת יום אחד מהמלון ושייט של 4 שעות לא מפחיד אתכם, אל תוותרו על אי המצורעים, ספינלונגה.

האי, ששרד כל זוועה שתחשבו עליה בהיסטוריה, כולל פלישות של מדינות שונות (הגרמנים פחדו להתקרב אליו), הפך לאי אליו הוגלו חולי הצרעת באי, על מנת שלא ידביקו את שאר האוכלוסיה.

כיום ניתן לערוך סיורים באי בעלות של 8 יורו (מומלץ מאוד להיעזר במדריך מקומי) במהלכו עוברים במתחם המשומר וניתן רק לדמיין אילו מראות וקולות עברו דרך האבנים במהלך השנים.

Spinalonga. צילום: אלי שטרןSpinalonga. צילום: אלי שטרן

Lyrakis Family

ערב פולקלור בבית הבד של משפחת ליראקיס הוא אופציה נהדרת לשלב תרבות עם ארוחה טובה ואפילו שופינג.

במתחם ענק שבארץ אנחנו מכירים רק ביקבים, משפחת ליראקיס מארחת בחצר בית הבד שלה ערבי פולקור עם מוזיקה מקומית שמנוגנת לייב, בזמן שהאורחים נהנים מארוחת ערב שמורכבת ממנות ומוצרים מקומיים בלבד.

לפני הארוחה תערכו סיור קצר בבית הבד התעשייתי ורחב הידיים של המשפחה, שם תוכלו לטעום משמן הזית האיכותי ולאסוף לעצמם גם בקבוק אחד הביתה. זה שווה את המשקל במזוודה.

Lyrakis Family. צילום: אלי שטרןLyrakis Family. צילום: אלי שטרן

Palm beach club

באמצע ה"סטריפ" של חרסוניסוס נמצא מועדון הפאלם ביץ', שמקבץ את כל היפות והיפים שנמצאים כרגע בגיזרת החוף הנוכחית.

די.ג'יי שמנגן לייב מוזיקה מעולה, דרינקים מתוכחמים (לא תמצאו כאן אוזו וגם לא ראקי), אוכל עם אוריינטציה אסייאתית ומתחמי מנוחה יפהפיים על שפת בריכה ענקית ויפהפיה.

הכתב היה אורח של חברת ״השטיח המעופף״

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןכרתיםהשטיח המעופף

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: