אא

אוהבי פיצה? הכירו את העיר האיטלקית שבה הכל התחיל

נאפולי היא פנינת תיירות, ורצוי להקדיש לבירת דרום איטליה ביקור מיוחד ובלעדי כדי לחוות את קסמה הייחודי של העיר

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

האטרקציות שאסור לפספס בבירת דרום איטליה

את הביקור בנאפולי נתחיל בעיר העתיקה, שנראית כמו פריים שלקוח מסרטים איטלקיים קלאסיים. מלבד המוזיאונים הרבים, כמו מוזיאון הארכיאולוגיה הלאומי של נאפולי, תמצאו כאן אמנות יפה ואדריכלות מרשימה.
במסע בין הרחובות הצרים תוכלו להגיע לכנסיות מפורסמות כמו קתדרלת נאפולי (המכונה גם "הקפלה המלכותית על שם ג'אנואריאוס הקדוש"), שמעטרות אותה יצירות אמנות מתקופת הבארוק והרנסאנס.
מומלץ לבקר גם בתיאטרון סן קרלו, בית האופרה הפעיל העתיק ביותר באירופה; לסייר בכיכר המרכזית דל פלביסקיטו (Piazza del Plebiscito); ולהיכנס לתוך הארמון המלכותי המרשים פאלצו ריאלה (Palazzo Reale) הממוקם במרכז העיר ומשמש גם כמוזיאון.
את הקניות תוכלו לערוך במרכז המהודר "גלריית אומברטו הראשון" וברחוב ויה טולדו, ואז לסיים את היום בתצפית פנורמית על העיר הנשקפת מטירת סנט אלמו.

בין הרי געש להיסטוריה עתיקה

רבים ממבקרי העיר בוחרים בה כנקודת מוצא לטיול כוכב בדרום איטליה.
אני מוכרחה להתוודות שגם הטיסה שלי לנאפולי נבנתה סביב הביקור בפומפיי - העיר שנחרבה בעקבות התפרצות הר הגעש וזוב ומאפשרת כיום הצצה נדירה לחיים במאה הראשונה לספירה.
בגלל האסון שפקד את אנשי העיירה במפתיע הם הותירו אחריהם שרידים לחיי המסחר והפנאי, לצד הרבה תעלומות - דוגמת וילת המסתורין הממוקמת בפאתי העיר, בה השתמרו ציורי קיר מסקרנים המרמזים על קיומה של כת מקומית עתיקה.
אני ממליצה להקדיש לביקור באתר יום שלם, ואפילו אם לרוב אתם מעדיפים לסייר לבד, כאן כדאי להיעזר בשירותיהם של מדריכי טיולים.
בתום הסיור בפומפיי תוכלו לבקר גם בחורבות העיר הרקולנאום השכנה שנחרבה באותו האסון, וגם לטפס על הר הגעש הרדום וזוב, להלן האשם העיקרי בכל הבלגן הזה.
אם חורבות עתיקות פחות מעניינות אתכם, אפשרות נוספת לטיול מחוץ לגבולות העיר היא לצאת לשייט לחופי אמלפי, סורנטו וקפרי היוקרתיים ועוצרי הנשימה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

מטבח עוצמתי שמתגלה מחדש

אם אתם אוהבים פיצה, אתם מוכרחים לבקר במקום בו הכל התחיל. הפיצה הנפוליטנית אפויה לפי השיטה המסורתית, עם בצק ייחודי בעל שוליים תפוחים, והיא אפילו זכתה למעמד של נכס תרבות עולמי מטעם אונסק"ו.
לצד המרגריטה המפורסמת מוגשת בכל פיצרייה גם פיצה מרינרה - פיצה איטלקית עתיקה שמגיעה עם רוטב עגבניות, שום, שמן זית ואורגנו בלבד, ללא תוספת גבינה - ומוכיחה שפיצה טובה לא צריכה שום דבר מעבר לבצק טעים ורוטב עגבניות איכותי.
חוץ מפיצה, המטבח האיטלקי מככב במלוא עוצמתו בנאפולי. החל מניוקי רכים כמו עננים, דרך פסטה טרייה עם כל רוטב אפשרי והריזוטו הכי טעים בעולם, ועד לטירמיסו חלומי - מהטיול הזה לא תחזרו רעבים.
בבקרים אני ממליצה לעצור באחד מבתי הקפה בעיר ולשתות אספרסו נאפולטיני קצר וחזק לצד אחד מהמאפים המקומיים המפורסמים ביותר: עוגת ספוג ספוגה ברום שנקראת Baba, או מאפה Sfogliatella העשוי מבצק מדופדף וקראנצ'י ומלא בקרם מהחלומות.
את הצהריים תוכלו להעביר באחת מהמסעדות שמשקיפות לחוף, וליהנות מארוחה טעימה עם נוף מרגיע. ובערב, במרכז העיר תמצאו הרבה ברים ומסעדות איטלקיות או עכשוויות שתוכלו לסעוד בהן.
אני תמיד אוהבת לסיים את החופשה עם משהו מתוק: ממש לפני שאתם עולים על המטוס חזרה וכדי להפיג ולו במעט את העצבות, מומלץ לעצור בחנות השוקולד האיטלקית Venchi שממוקמת בנמל התעופה ולרכוש מתנות טעימות לכל החברים והמשפחה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איטליהנאפולי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: