אא

לא רק פרארי, למבורגיני ומזראטי: החידושים האחרונים בעולם הרכב האיטלקי

לאיטליה היסטוריה ארוכה ומפוארת בתחום הרכב בזכות מותגי יוקרה כמו פרארי, למבורגיני, מזראטי ופגאני, לצד פיאט העממית והמפורסמת. לפניכם כמה מהחידושים האחרונים בעולם המוטורי האיטלקי שלא ישאירו אתכם אדישים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

לאחר 13 שנות המתנה: לנצ'יה חוזרת

נתחיל מהיצרנית הוותיקה ביותר. המותג האיטלקי לנצ'יה הוקם ב-1906, וזכה למעמד אייקוני בזכות דגמי היוקרה והראלי שלו.
ב-13 השנים האחרונות הוא ירד מגדולתו, ועיקר הפעילות הסתכמה במכירת דגם אחד, מכונית הסופר-מיני אפסילון. וגם זה, רק בארץ המגף.
כעת, מותג היוקרה האיטלקי המפורסם חוזר לתודעה עם חשמלית חדשה, דור חדש לסופר-מיני אפסילון, שייוצר בידי בעל הבית החדש של המותג - קונצרן סטלנטיס.
לאפסילון החשמלית יש מנוע בהספק 156 כ"ס, שמניע את הגלגלים הקדמיים, ומאפשר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות. לצד המנוע יש לה סוללה חשמלית בגודל 54 קוט"ש, שמאפשר לה טווח נסיעה מוצהר של כ-403 ק"מ.
הדגם ישווק בגרסה מוגבלת ל-1906 יחידות (כמחווה לשנת הקמת המותג) שתימכר לצערנו גם כן רק באיטליה.
זוהי רק תחילת הדרך, ובשנים הקרובות אנחנו צפויים לראות דגמים חדשים של לנצ'יה.

צילום: יצרןצילום: יצרן

אלפא רומיאו מתחשמלת

המותג אלפא רומיאו הוקם ב-1910, ומהווה עוד אחד ממותגי הרכב הוותיקים בעולם.
ב-1977 הוצגה הג'ולייטה הראשונה, שהפכה במהרה לאייקון מוטורי שמיוצר עד היום וסוחף אחריו עדת מעריצים ומעריצות גדולה.
בשנת 1985 נחשפה "אלפא רומיאו 75", שנקראה גם אלפא רומיאו מילאנו. היא היוותה סמל ל-75 שנות פעילות המותג ויוצרה עד שנת 1992.
כעת, אלפא רומיאו מילאנו קמה לתחייה בתור המכונית החשמלית הראשונה של המותג. מדובר בקרוסאובר חשמלי קומפקטי ומוזל, שנועד לעזור למותג להגיע לקהלים חדשים.
בדומה ללנצ'יה החדשה, גם הדגם הזה מבוסס על פלטפורמת CMP של קונצרן סטלנטיס, ומגיע עם נתוני גודל סוללה, הספק מנוע וביצועים זהים.

צילום: יצרןצילום: יצרן

מכוניות על שראויות לגיבורי על

אוטומובילי פינינפארינה (Automobili Pininfarina) היא יצרנית רכבי על חשמליים שהושקה רשמית בשנת 2018.
המותג נמצא בבעלות קבוצת פינינפארינה, שפעילה באיטליה מאז שנת 1930.
כעת הקבוצה חוברת למותג הרשמי של באטמן, Wayne Enterprises, ומשיקה 4 רכבי על חדשים בהשראת באטמן והאלטר אגו שלו, ברוס ויין.
ארבעת הרכבים האלו מבוססים על רכבי על קיימים של המותג, שנקראים Battista Hyper GT ו-B95 Hyper Barchetta.
הם יגיעו בשתי רמות גימור: "האביר האפל" ו"גותהאם".
בכל ארבעת הדגמים תמצאו מערכת הינע דומה - הנעה כפולה בהספק משולב של 1,900 כ"ס. מנועים חשמליים אלו מאפשרים לדגמים להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-2 שניות - נתון מטורף אפילו לרכבי פורמולה 1. כנראה שזה מה שצריך אם רוצים להיות באטמן.
ארבעת הדגמים מצוידים באותה סוללה, בגודל 120 קוט"ש, לה טווח נסיעה מירבי של 475 ק"מ.
מחיר רכבי הבוטיק האלו תואם את התקציב של המיליארדר ברוס ויין ומעריציו העשירים. תמורת 3.4 מיליון יורו תוכלו לרכוש את דגמי Battista, ותמורת 4.9 מיליון יורו רכבי B95 Barchetta יהיו שלכם.

צילום: יצרןצילום: יצרן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכביםאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: