אא

חזקים בבטיחות: דגמי זיקר זכו לדירוג 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP

שני הדגמים שמגיעים לישראל, זיקר X ו-001, עברו את מבחני הריסוק בהצלחה. בנוסף, הם גם קיבלו את ממוצע ציוני הבטיחות הגבוה ביותר בשנת 2024

צילום: ZEEKR צילום: ZEEKR

לאחרונה מותג זיקר מסר בישראל 1,000 רכבים ב-100 ימים - וכעת גם בטיחותו זוכה להכרה.

מותג היוקרה זיקר נמצא בבעלות קונצרן ג'ילי הסיני, ולישראל הגיעו עד כה הדגמים זיקר 001 וזיקר X. כעת שני הדגמים קיבלו 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP.

הרכבים זכו לציונים גבוהים בכל אחד מארבעת הדירוגים שנבדקו: בטיחות המבוגר, בטיחות הילד, בטיחות הולך הרגל ואיכות מערכות הבטיחות. הציונים מצטרפים לדירוג הבטיחות 8 מתוך 8 במדד משרד התחבורה הישראלי שקיבלו שני הדגמים.

זיקר X. צילום: ZEEKR ישראלזיקר X. צילום: ZEEKR ישראל

מה הם מבחני הריסוק של ה-Euro NCAP? משמעות ראשי התיבות היא "European New Car Assessment Programme". מדובר בארגון האירופי לבחינת בטיחות של כלי רכב, שמבצע את מבחני הריסוק המחמירים ביותר שעל פיהם מקובל לקבוע כמה בטיחותי כל רכב. מבחנים אלו בודקים בין השאר את רמת ההגנה שהמכונית מציעה במקרה של תאונה, את יעילות מערכות הבטיחות שלה ואת טיב ההגנה על הילדים.

בנוסף, הקרוסאובר החשמלי ZEEKR X התבלט לטובה מעל מתחריו בקטגוריה שנבחנו בשנת 2024. הוא זכה לציון של 91 בבטיחות מבוגרים; 90 בבטיחות ילדים; 84 בהגנה על הולכי רגל; ו-83 במערכות הבטיחות ככלל.

14 מערכות הבטיחות האקטיביות ברכבי זיקר כוללות מערכת ביניהן למניעת שכחת ילדים ברכב המזהה אוטומטית תנועה בתוך הרכב בעודו נעול. בדגם ה-001 משולבות גם מערכות בטיחות שפותחו בשיתוף עם חברת Mobileye הישראלית.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

זיקר 001. צילום: ZEEKRזיקר 001. צילום: ZEEKR

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: