אא

ישראייר במו"מ מול האוצר להגדיל את השתתפותה בהוצאות הביטחון בתמורה למענק כספי

החברה אמורה לקבל כ-5 מיליון דולר על כל כ-2.5% שהמדינה תפסיק לממן. כמו כן, מתנהל מו"מ מול האוצר לוויתור השתתפות המדינה במימון תפעול מערכת "רקיע"

צילום: 123rf צילום: 123rf

חברת ישראייר מנהלת מו"מ מול משרד האוצר, לפיו החברה תגדיל את השתתפותה בהוצאות הביטחון, בתמורה למענק חד פעמי מהאוצר שינוע בין 12 ל-16 מיליון דולר.

המו"מ עוסק בכך שעל כל 2.5% שהמדינה תפסיק לשלם לישראייר בגין הוצאות הביטחון היא תקבל מענק של כ-5 מיליון דולר.

כיום המדינה משתתפת בהוצאות בסך של 97.5% בגין הוצאות חברות התעופה הישראליות וחברת אל על היא זו שמפעילה את שירותי הביטחון לשלושת חברות התעופה הישראליות קרי :אל על, ארקיע וישראייר.

בשנת 2023 המדינה השתתפה בסך של 168.4 מיליון דולר בגין הוצאות האבטחה, לעומת 136.9 מיליון דולר בשנת 2022, וסך של 99.7 מיליון דולר בשנת 2021, מה שהוביל בשנים האחרונות לביקורת על כך שהמדינה משתתפת באחוז גבוה מאוד בגין הוצאות הביטחון של חברות התעופה.

כעת, המדינה מבקשת להסדיר זאת ולפצות בכך את חברות התעופה בגין ההוצאות הגבוהות שיש להן עבור אבטחת התעופה הישראלית. כמו כן, במהלך החודש החולף האוצר העביר לישראיר טיוטת חוזה, לפיו ישראייר תקבל מענק חד פעמי של כ-2.5 מיליון דולר, בתמורה לוויתור על השתתפות המדינה במימון תפעול מערכת "רקיע" לשנים הבאות.

הערכה היא שישראייר מוציאה כיום כ-300 אלף דולר לשנה בגין תפעול מערכת "רקיע". משמע, שהמדינה תפסיק לממן את מערכת ההגנה ותיתן לישראייר מענק כספי. הצדדים מנהלים מו"מ להגדלת המענק החד פעמי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: