אא

מעתה: טיסות ישירות לקובנה, ליטא

חברת OVERSEAS תפעיל לראשונה טיסה ישירה לקובנה העיר השניה בגודלה בליטא, מרחק שעה נסיעה מוילנה (Vilnius) הבירה. קובנה נחשבת למרכז כלכלי ונודעת גם בזכות חיי הלילה, מרכזי הקניות, האוניברסיטאות וקבוצת הכדורסל ז׳אלגיריס קובנה

תוססת: קובנה. צילום: Shutterstock תוססת: קובנה. צילום: Shutterstock

חברת Overseas הישראלית מקקבוצת ג׳נסיס, תפעיל לראשונה החל מהיום (שלישי) ה-4.6.23, טיסות ישירות לעיר קובנה (Kaunas) שבליטא.

משך הטיסה: כ-4 שעות.

קובנה (KAUNAS) העיר השניה בגודלה בליטא מכונה גם עיר המוזאונים בשל המגוון הגדול של מוזאונים אשר בעיר וממוקמת מרחק שעה נסיעה בלבד ברכב מוילנה (Vilnius), עיר הבירה של ליטא.

קובנה נמצאת במפגש של שני נהרות גדולים (נהר הנריס ונהר ניימן) שבמפגש שלהם נמצאת טירת קובנה ובה מוזיאון האומנות וההיסטוריה של העיר והיא מוקפת גבעות מה שהופך אותה לאחת הערים היפות בליטא. העיר הירוקה המוקפת באגמים רבים הינה יעד מתאים גם למשפחות ומיקומה הנוח.

קובנה נחשבת גם לאחת הערים התוססות במדינות הבלטיות ומתגוררים בה צעירים רבים הגודשים את המסעדות והברים של העיר עד השעות המאוחרות של הלילה.

אזורי הבילוי המומלצים הם הן בעיר העתיקה Vilniaus, שוקקת החיים המלאה בחניות, מסעדות ובתי קפה והעיר החדשה המתחילה בשדירת העצמאות של קובנה ובה שוכן גם בניין העיריה המקומי ןבה גם מגוון חניות מודרניות, בתי קפה ואטרקציות נוספות.

חוץ מארכיטקטורה והיסטוריה, ראוי לציין שקובנה נבחרה ל"בירת התרבות האירופית לשנת 2022”, תואר שנתן לעיר וקברניטיה מוטיבציה גדולה להמשיך ולהתחדש.

לחובבי הכדורסל, קובנה ידועה בזכות קבוצת הכדורסל המצטיינת המקומית ״ז׳אלגיריס קובנה״, המשחקת דרך קבע בליגת היורוליג של אלופות הכדורסל באירופה ונחשבת לאחת הקבוצות המובילות באירופה.

קובנה היא גם עיר הולדתה של המשוררת לאה גולדברג ודיוקנה לצד מילות השיר ״מכורה שלי״, מתנוסס בעיר על קיר ענק שגובהו כ-15 מטרים.

קאונס. צילום: Shutterstockקאונס. צילום: Shutterstock

עוד בקובנה, כאמור מרכזי קניות גדולים המהווים חגיגה גדולה ״לשופוהוליקים״ שביניכם ואטרקציות רבות ומגוונות לילדים כולל פארקי מים וכל זאת לצד מורשת היהודית ענפה.

ליטא עצמה, ידועה גם בזכות מגוון רחב של אתרי ספא ייחודיים המציעים מגוון רחב של טיפולי בריאות וספא, וקובנה כמו בערים נוספות במדינה מצטיינת במגוון אתרים.

בשלב ראשון הטיסות ממתוכננות לפעול בתחילה לפחות עד סוף חודש אוקטובר 2024 ובהתאם לביקוש מציינים בחברת התיירות הישראלית Overseas, ייתכן שיורחבו בהמשך.

Zalgiris Arena/צילום: Shutterstock Zalgiris Arena/צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ליטאוילנה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: