אא

משרד התחבורה האמריקני: קונסים חברות תעופה, שעיכבו החזרים לנוסעים בגין ביטולי טיסות

החזרים וקנסות של כמעט 4 מיליארד דולר הטיל משרד התחבורה האמריקני (DOT) על חברות תעופה, שהתעכבו בהחזר כספים לנוסעים בגין טיסות שבוטלו, בעיקר בתקופת מגפת הקורונה, והנקנסות האחרונות הן לופטהנזה, KLM ו-SAA

צילום: 123rf צילום: 123rf

משרד התחבורה האמריקני (DOT) הכריז על פעולות אכיפה נגד לופטהנזה, SAA ו-KLM בגין עיכובים קיצוניים במתן החזרים של יותר מ-900 מיליון דולר לנוסעים עקב טיסות שבוטלו או השתנו באופן משמעותי במהלך מגפת הקורונה. על פי הצווים' שלוש חברות התעופה נדרשות לספק החזרים בזמן לנוסעים, וחייבים גם לשלם קנס אזרחי לאוצר ארה"ב.

פעולות האכיפה הן חלק מהעבודה המתמשכת של DOT להבטיח שנוסעים יקבלו יחס הוגן מצד חברות התעופה, שכבר הוביל לקנסות על חברות בסכום של כמעט 4 מיליארד דולר, שהוחזרו לנוסעים.

"כאשר טיסה מבוטלת או משתנה באופן משמעותי, אתה לא צריך להילחם עם חברת התעופה כדי לקבל את כספך בחזרה, ואנחנו מעמידים את חברות התעופה באחריות כשהן לא מצליחות לתת לנוסעים את ההחזרים המגיעים להם", אמר שר התחבורה של ארה"ב, פיט בוטיגיג.

בנוסף ליותר מ-900 מיליון דולר בהחזרים שחברות תעופה החזירו, הודיע ​​היום המשרד כי הוא מעריך סך של 2.5 מיליון דולר בעונשים אזרחיים כנגד שלוש חברות תעופה בגין עיכובים קיצוניים במתן החזרים.

ההחזרים לנוסעים והעונשים המוערכים נגד חברות התעופה הם:

לופטהנזה - 775 מיליון דולר בהחזרים ששולמו וקנס של 1.1 מיליון דולר

KLM - 113.3 מיליון דולר בהחזרים ששולמו וקנס של 1.1 מיליון דולר

SAA- 15.2 מיליון דולר בהחזרים ששולמו וקנס של 300,000 דולר

בחודש שעבר הכריזה DOT על שני כללים אחרונים המחייבים חברות תעופה לספק החזרים מזומנים אוטומטיים לנוסעים כאשר הם חייבים וכדי להגן על הצרכנים מפני הפתעות בעמלות תעופה. כללים אלה ירחיבו באופן משמעותי את הגנת הצרכן בטיסות, יספקו לנוסעים מסלול קל יותר להחזרים כאשר הם חייבים, ויחסכו לצרכנים יותר מחצי מיליארד דולר מדי שנה בעמלות מוסתרות ומפתיעות.

DOT מודיעה כי סייעה לפקח על החזר של כמעט 4 מיליארד דולר בהחזרים המגיעים לנוסעי חברת התעופה, כולל יותר מ-600 מיליון דולר לנוסעים, שנפגעו מההתמוטטות בתקופת החגים של סאות'ווסט איירליינס ב-2022.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: DOTלופטהנזהKLMSAA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: