אא

מהפכה בהזמנת חדרי מלון בישראל: ועדת השרים אישרה את נושא ה-Non Refundable

המהלך החשוב קורה לאחר מאמצים רבים ועבודה של שנים בהובלת התאחדות המלונות. המשמעות הינה שגם בהזמנה ממלונות ניתן יהיה להציע כמו בכל העולם, אופציה למחיר ללא החזר - מהלך שצפוי להוזיל את המחיר

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

לאחר עבודה מאומצת של שנים שנעשתה בהתאחדות המלונות, ועדת השרים לחקיקה אישרה השבוע את הצעת החוק בנושא ״נון ריפנדבל״- Non Refundable.

מדובר בשינוי בחוק הגנת הצרכן העוסק בביטול עסקת מכר מרחוק למתן שירותי תיירות.

מי שקידמה והובילה כאמור את המהלך היא התאחדות המלונות שמצפה כעת לאישור המהלך על ידי הכנסת.

היום (רביעי) היא צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ולאחר מכן תעבור לדיון מעמיק ומפורט בסעיפי ההצעה. משם היא צריכה לעבור בקריאה שניה ושלישית.

כיום הוראת חוק הגנת הצרכן הנוגעות לביטול עסקת מכר למתן שירותי תיירות, קובעת כי צרכן יוכל לבטל את העסקה במידה והביטול יבוצע עד 14 ימים מיום ההזמנה ועד 7 ימי עסקים לפני מועד מתן השירות בעסקה מרחוק, או בתוך 14 ימים מיום ההזמנה ועד 14 ימי עסקים לפני מועד ביצוע העסקה אם החופשה הוזמנה באופן פרונטלי.

יש לציין שכיום אתרי אינטרנט רבים מוכרים טיסות מישרא ואליה ללא אפשרות ביטול בפורמט "הלואו קוסט".

בהסבר לתיקון לחוק נאמר: “עקב כך, נמצאים משרדי הנסיעות הישראלים בעמדת נחיתות לעומת חברות זרות, אשר ביכולתן להציע לציבור הישראלי טיסות ללא אפשרות החזר במחירים מוזלים המושכים את הצרכן הישראלי, אפשרות אשר לא קיימת עבור סוכני נסיעות וחברות ישראליות".

לכן מבחינת התיקון לחוק: "לאפשר לעוסקים ישראלים המוכרים שירותי תיירות הניתנים בישראל, להציע לצרכן את שתי החלופות האמורות על מנת למנוע ניצול לרעה של המצב ולהביא לפגיעה צרכנית, ועל מנת להבטיח שהצעות לשירותי תיירות בישראל שיינתנו ללא זכות ביטול אכן יהיו במחיר נמוך יותר ממחיר שירותי תיירות עם זכות ביטול, מוצע לקבוע כי במידה וצרכן אשר רכש שירות תיירות ללא זכות ביטול, נוכח כי העוסק מציע באותו המועד, את אותו השירות ולגבי אותם מועדי חופשה, עם זכות ביטול, במחיר שאינו זול ממחיר השירותים ללא זכות ביטול".

בהצעת החוק עם מציינים כי: “הצעה זו תאפשר לראשונה לעוסקים בתחום התיירות בישראל, להציע לצרכנים הישראלים גם עסקאות נופש שאינן ניתנות לביטול, תוך הגדלת מגוון המוצרים שיוצעו, במחיר זול יותר באופן מובהק בהשוואה לאותן עסקאות נופש שניתנות לביטול. (המשקפות את היעדר הסיכון בעסקה מכוח הזכות לבטל אותה)".

המלונאים מעריכים כי האופציה להזמין ללא אפשרות של ביטול יוזיל את המחיר בכ-15%. בהתאחדות המלונות אף סבורים כי זה יביא לתחרות יותר בריאה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: