אא

לקראת שיא העונה: המלונאים שוב באי וודאות לגבי המשך שהות המפונים במלונות

כיום שוהים עדיין בין 25-30 אלף מפונים, כאשר ההסכם הוא עד ה-7.7.24 והמדינה עדיין לא הודיעה באופן רשמי על המשך השהות. בנוסף, זהו שיא העונה הצפוי מבחינת המלונאים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

המלונאים שוב מוצאים את עצמם, ולא בפעם הראשונה, באי וודאות מבחינת המשך שהות המפונים במלונות השונים.

כיום, ההערכה היא כי ממשיכים לשהות עוד כ-25-30 אלף מפונים במלונות התיירות השונים, כאשר ההסכם עם המדינה הוא לשהייתם עד ה-7.7.24. אך עד כה, המדינה לא הודיעה למלונאים את החלטתה בנוגע להארכת שהותם, זאת כשברקע הצהרות מטעם גורמים שונים כי המלחמה עוד תארך במשך חודשים ארוכים.

לאחרונה המלונאים שלחו בנושא מכתב לדני שחר, מנכ"ל משרד התיירות, לפיו הם מבקשים לשתף אותם במה שקורה כדי שיוכלו להתארגן בהתאם למצב.

המלונאים מציינים בפנייה שלהם בין השאר כי המלונאים צריכים וודאים, כדי לעשות בהתאם לכך את כל ההכנות מבחינת כוח אדם, ולא להיות בחוסר וודאות, דבר שעלול לפגוע בהתנהלות של המלונות.

מבחינת המלונות צפוי גם להיות ביקוש גדול, בגלל שחלק לא קטן מהישראלים מעדיפים כיום להישאר בארץ ולא לטוס לנפוש בחו"ל. למלונאים בנוסף לכך יש התחייבויות כלפי כל מיני גופים וכו'. מצד אחד, הם לא רוצים לפגוע במפונים, אך הם גם לא רוצים למצוא עצמם בסיטואציה שפתאום בשיא העונה המלון ריק.

גם מבחינת ההיבט הכלכלי, בשיא הקיץ המחירים הם הגבוהים ביותר בהתאם לביקוש, ככה שיש עוד יותר פגיעה באספקט הזה במלונות השונים.

לכן, המלונאים מבקשים בצדק מבחינתם מהמדינה לקבל החלטות, לא לחכות לרגע האחרון וכך לנסות ולמנוע אי הבנות, שזה הדבר האחרון שגם המפונים צריכים לעבור.

כמו כן, המלונות גם מצפים מהמדינה לפצות אותם בהתאם למחירי שיא העונה, ושלא כל הפגיעה הכלכלית תהיה עליהם בלבד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מפוניםחרבות ברזלמלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: