אא

סוף סוף: עסקי תיירות בגליל העליון יכולים להגיש בקשה למענק בגין נזק מהמלחמה

תנאי הסף לקבלת פיצויים הם מחזור של 12 אלף שקל עד 400 מיליון שקל וירידה של 25% לפחות במחזור העסקאות בין החודשים ינואר-פברואר 2023 לחודשים ינואר-פברואר 2024, או בין החודשים מרץ אפריל 2023 לחודשים מרץ אפריל 2024

עמק החולה. צילום: Shutterstock עמק החולה. צילום: Shutterstock

מוטב מאוחר מאשר בכלל לא.

לאחר דין ודברים ולאחר שזעקו ארוכות, החל מהיום, יוכלו סוף סוף עסקי תיירות בגליל העליון, במערב לכיש ובמערב הנגב, הנכללים ברשימות הרלוונטיות באתר רשות המסים, להגיש בקשה מקוונת למענק בגין הנזק העקיף שנגרם להם כתוצאה מהמלחמה בחודשים ינואר-אפריל 2024, בהתאם לנוסחה שנקבעה במסלול הוצאות מזכות.

כזכור, במסגרת החלטת הממשלה שהתקבלה בנוגע למענק סיוע לעסקים בישובים כאמור, נקבע כי עסקי תיירות בגליל העליון יהיו זכאים למענק בשל הנזקים שנגרמו להם בחודשים ינואר – אפריל 2024 ועסקי תיירות במערב לכיש ומערב הנגב יהיו זכאים לפיצויים בגין הנזקים שנגרמו להם בחודשים ינואר – פברואר 2024.

רשימות מלאות של היישובים הזכאים בגין כל תקופה מופיעות בדף השירות באתר רשות המסים. לעניין זה, עסק תיירות מוגדר כבית מלון, פנסיון, בית מרגוע, בית הארחה או אטרקציה כהגדרתה כמפורט בהחלטת הממשלה.

על מנת להגיש בקשות יש להיכנס למערכת, לעבור הזדהות, ולבחור באפשרות "נזק עקיף". לאחר מכן יש לבחור בתקופה הרלוונטית ואז באפשרות "מענק סיוע לישובים מוטי תיירות/ישובים נפגעים בצפון", אם מגישים בקשה למענקים בגין החודשים ינואר-פברואר 2024, או באפשרות "מענק לעסקי תיירות ברשויות סמוכות לחימה ממושכת", אם מגישים בקשה למענקים בגין החודשים מרץ-אפריל 2024.

תנאי הסף לקבלת פיצויים הם מחזור של 12 אלף שקל עד 400 מיליון שקל וירידה של 25% לפחות במחזור העסקאות בין החודשים ינואר-פברואר 2023 לחודשים ינואר-פברואר 2024, או בין החודשים מרץ אפריל 2023 לחודשים מרץ אפריל 2024, לפי העניין. עבור עסקים שלא היו פעילים עדיין בחודשים ינואר-אפריל 2023, יבוצע החישוב על ידי השוואת מחזור העסקאות בחודשים הרלוונטיים בשנת 2024 לממוצע המחזורים מיום פתיחת העסק ועד ל-31 באוגוסט או 30 בספטמבר 2023, בהתאם לשיטת הדיווח למע"מ. למענק זכאים רק עסקים שנפתחו לפני ה-30 בספטמבר 2023.

ברשות המסים מציינים כי על מנת שהמערכת תוכל לחשב את גובה המענק, יש להגיש דו"ח תקופתי למע"מ בגין החודשים שעבורם נדרש המענק, ודו"ח ניכויים ככל שמבקשים מענק בגין הוצאות שכר, לפני הגשת בקשה במערכת. אם יידרשו מסמכים לבדיקת עמידה בתנאי הזכאות ותשלום המענק, רשות המסים תבקש אותם ממגישי הבקשה לאחר הגשתה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גליל עליון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: