אא

קפריסין בלי דאגות: חופשה כשרה בפאפוס

נמאס לכם לנפוש באילת? בואו למלון הכשר בפאפוס שבקפריסין! שייט בלגונה הכחולה, ערב טברנה יווני, קניון ענק, חיי לילה, קולינריה מקומית נהדרת (לא רק לשומרי כשרות), חוף ים פרטי וארוחות כשרות במלון - בחופשה הזאת יש הכל לקהל שומר המסורת

מלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקו מלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקו

אם אתם שומרי כשרות, הבעיה הזו לא זרה לכם. בכל חופשה שיוצאת מגבולות הארץ, האופציות הן כדלקמן: רכישת מזוודה נוספת לסירים ושימורים ובישול בחדר המלון, חיפוש קדחתני אחר מסעדות כשרות בחו"ל, או הזמנת חופשות ייעודיות וספציפיות מאוד לקהל שומר מצוות שאינן בהכרח מתכתבות עם הזרם הדתי או המסורתי שלכם. לא משנה אם אתם מסורתיים או דתיים, כעת תוכלו לנפוש בחו"ל בלי דאגות, ולטייל בקפריסין בראש שקט ועם בטן מלאה.

מלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקומלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקו

The Blue Lagoon: המלון הכשר היחיד בפאפוס

פחות מחצי שעה נסיעה משדה התעופה של פאפוס נמצא אתר הנופש הכשר היחיד באזור - The Blue Lagoon, הממוקם במתחם Capital Coast. מלון הלגונה הכחולה מחולק לשניים: בקומה הראשונה תמצאו את הלובי וחדר האוכל הרגיל, והקומה שתחתיה מיועדת רק לקהל שומר הכשרות. בה תמצאו את חדר האוכל הכשר, בית הכנסת, טרקלין עם מטבחון, מועדון ילדים (שכרגע בתהליכי הקמה), וחנות הנוחות הכשרה, בה תוכלו לרכוש חטיפים, יין ושאר נשנושים.

מלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקומלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקו

את חבילת הנופש הכשרה הזאת תוכלו להזמין רק דרך איסתא. היא כוללת אירוח בחדרים גדולים ומרווחים שמתאימים למשפחות; 2 ארוחות שף ישראליות ביום (בוקר וערב); ערב טברנה יוונית עם נגנים, רקדנים ואוזו; טיסות והסעות משדה התעופה וחזרה; ושייט ללגונה הכחולה - ואל תדאגו, אנחנו תכף נדבר על הכל בהרחבה.

חדר שינה במלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקוחדר שינה במלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקו

אורחי המלון הכשר יכולים כמובן ליהנות גם משאר האטרקציות במלון, כמו חוף הרחצה הצמוד (עם מציל), 3 הבריכות, הבר, הספא וחדר הכושר. בקומת האירוח של איסתא תמצאו את משגיח הכשרות של המלון יאיר לוי, וגם נציג מטעם איסתא, שיסייע לכם בשאלות שיצוצו במהלך החופשה.

חוף הים הפרטי המוקף שוברי גלים. צילום: אירה מקיינקוחוף הים הפרטי המוקף שוברי גלים. צילום: אירה מקיינקו

אבל לפני שנתחיל, האם קפריסין בכלל ידידותית לישראלים?

על סמך שיחות עם הישראלים הגרים בקפריסין והתושבים המקומיים, נשמע כי חצי האי הזה מקבל בברכה את התיירים מישראל, ואף חש סוג של שותפות גורל וחמלה כלפי המלחמה בארץ. בעיני זה יעד שקט ורגוע לחופשה, ולפעמים אפילו עלתה בי תחושה שיש באי יותר ישראלים מאשר מקומיים.

בית הכנסת הממוזג היטב של המלון. צילום: אירה מקיינקובית הכנסת הממוזג היטב של המלון. צילום: אירה מקיינקו

בקפריסין עצמה יש קהילה יהודית גדולה, כולל בתי ספר נהדרים לילדים, ובית חב"ד המקומי נמצא במרחק נסיעה קצר מהמלון. בבית הכנסת של הלגונה הכחולה מתפללים מניין בשבתות, על פי זמני התפילה של חב"ד.

שייט ללגונה הכחולה. צילום: אירה מקיינקושייט ללגונה הכחולה. צילום: אירה מקיינקו

שייט ללגונה הכחולה

אחד ממוקדי הבילוי הכי שווים באיזור הוא הלגונה הכחולה בלצ'י. כאמור, השייט החווייתי כלול בחבילת האירוח, כמו גם ההסעות ליאכטה וממנה. משך השייט כולו הוא כ-3 שעות, כאשר העגינה בלגונה נמשכת כשעה. שחייה במי הטורקיז הצלולים והקרירים של הלגונה הם בדיוק מה שהייתי צריכה במזג האוויר הקיצי, והנוף פשוט חלומי ומרגיע. אם אתם אוהבים ים, כבר מצאתם סיבה להגיע לפאפוס.

שייט ללגונה הכחולה. צילום: אירה מקיינקושייט ללגונה הכחולה. צילום: אירה מקיינקו

שייט ללגונה הכחולה. צילום: אירה מקיינקושייט ללגונה הכחולה. צילום: אירה מקיינקו

נופש כשר בלי להתפשר: ארוחות כשרות במלון

בופה ארוחת הבוקר במלון הוא חלבי, ואילו ארוחת הערב היא בשרית. תמצאו בשתי הארוחות עושר רב של מנות טריות - עיקריות, סלטים, קינוחים, פירות ומאפים - כאשר על התפריט מפקח השף הישראלי שמעיה קיזר.

ארוחת ערב כשרה במלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקוארוחת ערב כשרה במלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקו

בר סלטים טריים בארוחת הערב. צילום: אירה מקיינקובר סלטים טריים בארוחת הערב. צילום: אירה מקיינקו

למרות שבחבילה כלולות רק ארוחות בוקר וערב, בזמן הצהריים תוכלו להזמין גם ארוחה כשרה במזנון שלצד הבריכה. וכמיטב המסורת - יש גם עמדת הכנת כריכים בארוחת הבוקר, ומכונת קפה בטרקלין. מה שבטוח, בחופשה הזו אף אחד לא נשאר רעב.

בר סלטים טריים בארוחת הבוקר. צילום: אירה מקיינקובר סלטים טריים בארוחת הבוקר. צילום: אירה מקיינקו

ארוחת בוקר כשרה במלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקוארוחת בוקר כשרה במלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקו

מאפים טריים בארוחת הבוקר. צילום: אירה מקיינקומאפים טריים בארוחת הבוקר. צילום: אירה מקיינקו

קינוחים כשרים. צילום: אירה מקיינקוקינוחים כשרים. צילום: אירה מקיינקו

ואיך אפשר בלי תוכנית אמנותית. פעמיים בשבוע, חדר האוכל הכשר במלון הופך בערב לטברנה יוונית עם נגנים ורקדנים מסורתיים. זה אומר שבכל ביקור שלכם, תהנו מהופעה מבדרת אחת בזמן ארוחת הערב. הנגנים והרקדנים המוכשרים מעלים מופע מרשים שמכניס אתכם לאווירה המקומית, ולכל זה נלווה אוזו טוב - או יין כשר מחנות הנוחות במלון.

ערב טברנה יוונית עם נגנים ורקדנים. צילום: אירה מקיינקוערב טברנה יוונית עם נגנים ורקדנים. צילום: אירה מקיינקו

לא רק לשומרי כשרות - קולינריה מקומית שלא כדאי לפספס

גם עליכם חשבתי, ויש לי המלצות נהדרות וטעימות למי שאינו מקפיד על ענייני כשרות וכן רוצה לטעום את המטבח המקומי. התפריט בפאפוס מושפע מהמטבח היווני, וזה תענוג גדול לכל מי שנמנה עם חובביו. תוכלו להתחיל את הבילוי עם כוס פראפה (קפה יווני קר ומוקצף) בבר המלון, ולהתקדם בניחותא ל-3 המסעדות הבאות. אחת מהן כשרה לחלוטין, ובשתיים האחרות ניתן לבצע התאמות לשומרי מסורת.

נוף מדהים ואוכל טעים במסעדת אפרודיטה. צילום: אירה מקיינקונוף מדהים ואוכל טעים במסעדת אפרודיטה. צילום: אירה מקיינקו

זה הנוף במסעדת אפרודיטה. צילום: אירה מקיינקוזה הנוף במסעדת אפרודיטה. צילום: אירה מקיינקו

ההמלצה הראשונה שלי לארוחת צהריים היא טברנת אפרודיטה - שמלבד הנוף היפהפה והאוכל הטעים, מקיימים בה גם הרבה אירועים של ישראלים, כולל חתונות. את המטבח ניתן להתאים גם לקהל שומר הכשרות (כולל דגים שאפויים בנייר כסף), וזו נקודת עצירה שווה ביותר בדרך חזרה מהשייט בלגונה הכחולה, ולו רק בשביל המראה שנגלה בפניכם בעת האכילה - ועל הדרך, גם האוכל עצמו טעים מאוד.

פותחים שולחן ישראלי במסעדת סבא. צילום: אירה מקיינקופותחים שולחן ישראלי במסעדת סבא. צילום: אירה מקיינקו

מקום מוצלח אחר לארוחת צהריים הוא מסעדת "סבא", שהיא מסעדה כשרה בבעלות ישראלית. שתי עובדות מעניינת על המקום היא שמאיר אדוני שימש בעבר בתור היועץ הקולינרי שלה, ושהיא קרויה על שמו של סב אחד מהשותפים - שניהל מסעדה בשוק מחנה יהודה. מסעדת סבא ממוקמת מרחק נסיעה קצר מהמלון ומגישה את כל האוכל הישראלי האהוב - חומוס, פלאפל, שווארמה, בשרים, פיתות וסלטים - כך שתוכלו להרגיש בבית גם בקפריסין.

פותחים שולחן ישראלי במסעדת סבא. צילום: אירה מקיינקופותחים שולחן ישראלי במסעדת סבא. צילום: אירה מקיינקו

את ארוחת הערב, או הנשנושים לעת לילה, תוכלו לאכול במסעדת Tzogias Grill House בעיר העתיקה. אל תפספסו את מנת הפאבה (ממרח שעועית צהובה), הקישואים המטוגנים, הסלט היווני - וכמובן, האלכוהול, ובעיקר היינות המקומיים. שומרי הכשרות יוכלו לשתות כאן אוזו, ולספוג את האווירה הנעימה של חיי הלילה של פאפוס. למקום יש גם סט כלים כשר נפרד, וניתן לקיים בו אירועים כשרים ומרובי משתתפים בתיאום מראש. אז אם אתם מתכננים אירוע חגיגי - מומלץ להתייעץ עם הצוות של איסתא, שעובדים עמם בשיתוף פעולה.

מסעדת Tzogias Grill House בעיר העתיקה. צילום: אירה מקיינקומסעדת Tzogias Grill House בעיר העתיקה. צילום: אירה מקיינקו

פאפוס לצעירים

ואם כבר דיברנו על חיי הלילה של פאפוס - יש בעיר שני מוקדים עיקריים לצעירים שמחפשים חיי לילה שוקקים. הראשון הוא שדרת הברים, והשני הוא העיר העתיקה. אני ביקרתי בעיר העתיקה, בה העניינים מתחילים להתחמם בערך ב-11 בלילה. יש שם מסיבות, ברים, הופעות חיות, ברי קוקטיילים בקונספטים מיוחדים, ומסעדות מצוינות כמו Tzogias Grill House שכבר הזכרתי.

חיי הלילה של פאפוס. צילום: אירה מקיינקוחיי הלילה של פאפוס. צילום: אירה מקיינקו

רצועת החוף הפרטית של המלון

החוף הפרטי של המלון מוקף בשוברי גלים ומאובזר במיטות חוף. מימיו צלולים ונקיים, הוא מתוחזק היטב, ונעים מאוד לשחות בו בזכות שוברי הגלים. גם הדרך אליו נעימה, ותוכלו לרוץ בבוקר על הטיילת יפה שמובילה אליו, או לצפות בשקיעה על החוף. אלו מכם שיזמינו חדר עם נוף לים יזכו לראות את השקיעות גם מהמלון עצמו.

חוף הים הפרטי של המלון. צילום: אירה מקיינקוחוף הים הפרטי של המלון. צילום: אירה מקיינקו

שקיעה מחדר המלון. צילום: אירה מקיינקושקיעה מחדר המלון. צילום: אירה מקיינקו

ואיך אפשר בלי מסע קניות מטורף

בקניון של פאפוס, King Avenue Mall, יש הכל: רשתות שמוכרות לנו מישראל כמו זארה, פוקס, ברשקה, ו-Flying Tiger - לצד חנויות שיש רק בחו"ל כמו Inglot, Attrattivo ו-Marks & Spencer. תמצאו בקניון גם חנויות של בגדי מעצבים, כמו קלווין קליין ו-Massimo Dutti, וגם חנויות שמתמקדות בקוסמטיקה כמו NYX ו-Beauty Bar. מומלץ להציץ גם בחנויות מקומיות כמו Ambiance Elements, בה רכשתי נרות בייצור מקומי ובריחות נהדרים. ממש בכניסה לקניון תמצאו גם את החנות שהכי אהובה על הישראלים שמבקרים בעיר - חנות הסטוק ג'מבו.

הקניון של פאפוס. צילום: אירה מקיינקוהקניון של פאפוס. צילום: אירה מקיינקו

ואיך המחירים בקפריסין? אין פה נוסחת קסם, ותצטרכו לבדוק כל מוצר לגופו. אך זו ההזדמנות שלכם לרכוש בגדים, איפור, אלקטרוניקה, מזון וצעצועים לילדים במחירים שמשתנים בהתאם לחנות בה אתם רוכשים. הרכישה הזולה ביותר תהיה כמובן בג'מבו, אבל תוכלו לרכוש איפור ובגדים שאין בישראל בחנויות המתמחות - ולשלם בהתאם.

הקניון של פאפוס. צילום: אירה מקיינקוהקניון של פאפוס. צילום: אירה מקיינקו

ראינו גם הפרש מחירים צפוי בין עלויות של מוצרים ביחס לישראל. בזארה למשל, הסריקה המדגמית העלתה שהחנות הקפריסאית זולה בכ-40% ממקבילתה בארץ. מלבד הבגדים, שלרוב כן יהיו זולים יותר מאשר בארץ, נראה כי הקוסמטיקה זולה אך במעט, מוצרי הטיפוח והנרות מתומחרים באופן דומה לישראל, וכך גם המזון. מה שכן, המבחר הגדול מאפשר לכם להתאים את הרכישות לכיס שלכם, ואני אהבתי את היצע המוצרים הרחב. וכמובן, ברוב החנויות תוכלו לבקש גם טופס החזר מס (ברכישה מעל 50 יורו), אז אל תשכחו להביא איתכם דרכון.

הקניון של פאפוס. צילום: אירה מקיינקוהקניון של פאפוס. צילום: אירה מקיינקו

פעילויות נוספות למשפחות בפאפוס

מלבד הלגונה הכחולה והשופינג בקניון, יש עוד הרבה אטרקציות למשפחות באזור. ביניהן תמצאו את פארק המים של פאפוס "אפרודיטה פאפוס", טיולי טרקטורונים בשמורת הרי האקמס, טיול טבע בהרי טרודוס שכולל מסלול הליכה במפל קלדוניה, באולינג, וביקור במרינה של פאפוס. לא משנה איזו סוג חופשה משפחתית תעדיפו - תמצאו כאן הכל, בתוך המסגרת של נופש כשר ומפנק לישראלים.

מלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקומלון הלגונה הכחולה בפאפוס. צילום: אירה מקיינקו

מחירי חבילות האירוח במלון הכשר The Blue Lagoon

עבור 3 לילות בסופ"ש תשלמו החל מ-735$ לאדם בחדר זוגי.
עבור 4 לילות בחודש יוני (ימי ראשון - חמישי) תשלמו החל מ-949$ לאדם בחדר זוגי.

וכפי שציינתי, החבילות הן על בסיס חצי פנסיון, וכוללות טיסות והסעות מהשדה ואליו, הפלגה ללגונה הכחולה וערב טברנה יוונית במלון.

הכותבת הייתה אורחת של איסתא.

חוף הים של המלון. צילום: אירה מקיינקוחוף הים של המלון. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןפאפוסטיסות לפאפוסאיסתא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: