אא

עם היסטוריה של 150 שנה: הצצה לאחד המלונות המפנקים בישראל

הנטייה לכיוון מלונות בוטיק ופחות למלונות גדולים מעמידה את דריסקו כאחד המלונות הכי מפנקים ויוקרתיים בארץ. חווית לינה עם היסטוריה שאין כמוה.

מלון דריסקו. אסף פינצ'וק מלון דריסקו. אסף פינצ'וק

מלונות יוקרתיים, מלאי שואו וראווה צצים להם כמו פטריות אחרי הגשם. אני לא אומרת שלא כיף להתארח בחדר ענק וראוותני, אבל אם תשימו לב, בשנים האחרונות ישנה יותר ויותר נטיה לחפש את המלונות האיטנטימיים והאיכותיים. איכות על כמות. אנשים שבאים למלונות מחפשים את הערך המוסף, את הנוחות והפינוק לצד האיכות והאינטימיות. לכן מלונות בוטיק ובעיקר מלונות עם סיפור הם בעלי ביקוש גבוה במיוחד.
וכזה הוא הדריסקו.

קצת היסטוריה, כי אין כמו סיפורים מן העבר כדי לתבל את העתיד.

הדריסקו הממוקם במושבה האמריקאית-גרמנית הירוקה, הוא מלון בוטיק ייחודי החולש על 2 מבנים היסטוריים, באחד מהם שכן "מלון ירושלים", שהיה המלון הראשון מחוץ לחומות יפו.
בספטמבר 1866, 40 משפחות אמריקאיות,-מורמוניות שבראשם ג'ורג' אדמס, המייסד של כנסיית המשיח, הגיעו לארץ ישראל במטרה להכין את הקרקע לעוד אנשים מהכנסיה שיעלו לישראל. בין המתיישבים היו האחים, ג'ון וג'ורג דריסקו, שהיו יזמים ברוחם ובמקום לפנות לחקלאות, החליטו להקים מלון במושבה עצמה - מבנה מאבן כורכר בסגנון אמריקאי קולוניאליסטי בעל 3 קומות ו-12 חדרים.
אבל ארץ שראל הייתה מקום קשוח באותה תקופה ו-4 שנים אחרי המורמונים עזבו ברובם והמלון נמכר למיסיונר הגרמני ארנסט הרדג, בנו של אחד ממנהיגי הקהילה הטמפלרית, שהפך אותו למלון אירופאי וקרא לו "ג'רוזלם הוטל".

דריסקו כמלון ירושלים. באדיבות המלון דריסקו כמלון ירושלים. באדיבות המלון


בין השנים 1870-1940 המלון הפך להיות אחד היעדים היוקרתיים באזור, תומאס קוק ומארק טווין ביקרו בו לעיתים קרובות. מלון ירושלים לא היה רק מלון היוקרה היחיד באזור, אלא מלון הקונספט הראשון. לאחר מלחמת העולם השניה החל המלון להתרוקן ולקראת שנות ה-60 הבעלות עליו עברה למדינת ישראל והמלון ישב שומם ונטוש במשך למעלה מ- 60 שנה והוגדר כבניין לשימור.
ב- 2009 המלון ואחד מבתי העץ הראשונים של המושבה נרכשו מחדש על ידי אבי זק ובהשקעה של כ-120 מיליון שקלים, עבר מבנה המלון, שיפוץ ושחזור עד לפתיחתו מחדש ב-2018. המלון החדש נקרא דריסקו על שם בעליו המקורי ואף המסעדה בתוכו נקראית ג'ורג וג'ון על שמם של האחים דריסקו.
תודו שזה סיפור מקסים שכבר עושה חשק עז להכנס למקום הזה.


החלל והחדרים

מיד כשנכנסים למלון מורגשת ההיסטוריה. לא רק בגלל הלוקיישן המקסים והייחודי, עליו ארחיב בהמשך, אלא בגלל השילוב בין ישן לחדש שרואים בכל פינה, ציורי הקיר, החללים הרחבים, השילוש של השיש והעמודים המעוטרים לצד ריהוט אלגנטי.
כל אלו משרים אווירה יוקרתית אבל נינוחה.

ממש השנה, הודיעו שבזכות הקפדה על סטנדרטים מחמירים של אירוח, שירות, קולינריה, מקצועיות, מתקנים, נוחות ואווירה- נבחרו המלון והמסעדה להצטרף לארגון העולמי Relais & Châteaux. - "רלא אנד שאטו" הוקם בשנת 1954, ומאז הוא מקדם מגוון של מסורות קולינריה ואירוח יוקרתיים. מדי שנה מוגשות למעלה מ-500 בקשות הצטרפות לארגון, רק כ-2% מהן מסתיימות בהצטרפות לארגון האקסקלוסיבי.

החדרים מעוטרים בסגנון ישן וחדש. אסף פינצ'וקהחדרים מעוטרים בסגנון ישן וחדש. אסף פינצ'וק

דריסקו, המדורג 5 כוכבים סופריור, כולל 42 חדרים וסוויטות מפנקות, בכל חדרי המלון תקבלו מיטה רחבה ומפנקת במיוחד, שתוכננה במיוחד עבור המלון עם גב מיטה מאסיבי מעץ. לכל החדרים ריצופים מיוחדים, חלק באבן לבנה וחלקם בפרקט כהה.

את החיבור לתקופה העותומנאנית של המלון ניתן למצוא בחדרי הרחצה שחופו באבן תורכית דמוית קררה ובקירות פסיפס בדוגמאות של שחור-לבן, מנגד הריהוט והכיור הם מודרניים יותר המשלבים כרום מבריק ונירוסטה. שוב אותו חדש-ישן שהופך את הכל לחוויה אחרת.

בית נורטון (אותו מבנה עץ שהוקם ממש בהתחלה של המושבה ושבעבר שכנה בו מסעדת "קרן" של השף חיים) שופץ ועבר שימור חיצוני והפך ל''וילה דריסקו'' - מלון בן שלוש קומות ושישה חדרים.

מלבד העיצוב המרהיב והנוף לים, בכל החדרים ישנה מכונת "נספרסו", חלוקים רכים ועבים, מצעים מכותנה מצרית ועוד שלל של פינוקים שיגרמו לכם לרצות להשאר בחדר כל היום.
אבל חכו, עוד לא התחלתי לדבר על המסעדה, אז קדימה- לצאת מהמיטה.

הסטייל מגיע גם לצלחת. ג'רג וג'ון מלון דריסקו . ניצן רוביןהסטייל מגיע גם לצלחת. ג'רג וג'ון מלון דריסקו . ניצן רובין

כשהסטייל והאיכות מגיעים גם לצלחת. מסעדת המלון

מסעדת השף "גורג' וג'ון" בראשותו של השף תומר טל, נחשבת לאחת המסעדות היוקרתיות הבודדות בישראל. לפני כשנתיים אף זכתה המסעדה במקום המכובד והשלישי בתחרות המסעדות ה-50BEST באבו דאבי.

השף תומר טל עבר בעברו עם השפים יונתן רושפלד וחיים כהן, כאשר בג'ורג וג'ון הוא מביא שוב את הישן-חדש, את הקלאסי והמודרני גם לצלחת. תפריט עונתי המשלב קולינאריה ישראלית עדכנית ועכשווית לצד קלאסיקות עם הטאץ האישי של טל עצמו. שפע של דגים נאים המוגשים ביצירתיות מתפרצת,ולא שיגרתית לצד מנות פסטה עבודת יד ועד נתחי בשר מגידול מקומי וקינוחים מטריפי חך.
החוויה המדהימה שמעניקה הארוחה בג'ורג' וג'ון ממשיכה את עוצמת החוויה שמייצרת השהייה. דבר לא ברור מאליו. יש חיבור ברור בין המסעדה למלון לסביבה שבה המלון ממוקם. הכל מייצר חוויה שלמה שמנתקת ולו לזמן קצר מההמולה היומיומית.

אל תדאגו, גם בארוחת הבוקר הידועה, תקבלו יצירתיות: דגים נאים ומעושנים, לחמים מטורפים, גבינות משובחות, ירקות טריים במגוון דרכי הגשה, מאפים מלוחים ומתוקים, מוזלי ועוד לצד מנות בוקר קלאסיות כגון קרואסון עם מקושקשת, ביצי בנדקיט, אומלטים ועוד.

הסטייל מגיע גם לצלחת. ג'רג וג'ון מלון דריסקו . אנטולי מיכאלו הסטייל מגיע גם לצלחת. ג'רג וג'ון מלון דריסקו . אנטולי מיכאלו


לצאת ולטייל ולהרגיש בתקופה אחרת

המיקום של מלון דריסקו, בלב המושבה האמריקאית- הגרמנית הציורית והפסטורלית מספק מענה מדהים לטיול רגלי. לרגע תחושו כאילו אתם במדינה או בתקופה אחרת. המושבה עצמה קסומה ושקטה ומלאת ירוק, והמלון אף מספק סיור בחינם למושבה בתיאום מראש.
המושבה עצמה ממוקמת מרחק הליכה מכל מה שצריך, מנווה צדק ועד חוף הים, גם שוק לווינסקי והכרמל יחסית קרובים ואפילו מתחם נוגה הקסום עם בתי הקפה נמצאים ממש ליד. תוכלו להגיע לשם ברגל או לקחת אופניים ללא עלות מהמלון. או לתאם מראש סיור היכרות חינם במושבה האמריקאית-גרמנית, בו תשמעו את הסיפור המרתק של המקום.

בשורה התחתונה
דריסקו הוא מכלול של יתרונות ההופכים לחווית בילוי אורבאנית אחרת ממה שהתרגלתם אליה. הלוקיישן המצויין, ההיסטוריה המציצה מכל פינה, הקולינריה הגבוהה, המשקה בקבלת פנים והפינוקים הנמצאים בחדר ובמלון מספקים חופשה יוקרתית של ממש.

מלון דריסקו, אוארבך 6, יפו.

(הכותבת הייתה אורחת של המלון)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותדריסקוluxury

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: