אא

״בחזית דיגיטלית אחת עם מדינות מתקדמות"? ישראל משיקה את מערכת הויזות החדשה - דווקא עכשיו?

בעת מלחמה ובזמן שהתיירות הנכנסת לישראל ספגה מכה אנושה, החל מהחודש הבא, ישראל משיקה מערכת ויזות תיירות אלקטרוניות שתחייב את כל התיירים, שאינם זקוקים לוויזת כניסה לישראל. האם זו הדרך לעודד תיירים לבקר בישראל בתקופה זו?

פרסום רשות האוכלוסין וההגירה פרסום רשות האוכלוסין וההגירה

רשות האוכלוסין וההגירה השיקה בתחילת החודש את מערכת ה-ETA-IL, מערכת ויזות תיירות אלקטרוניות, המאלצת תיירים פוטנציאליים למלא טופסי בקשת כניסה לישראל. בחודש הראשון המערכת בתוקף עבור כניסת תיירים המחזיקים בדרכון אמריקאי או גרמני, ואילו החל מהחודש הבא, יולי 2024, המערכת תחייב את כל התיירים, שאינם זקוקים לוויזת כניסה לישראל.

במילים אחרות, החל מיולי כל הנכנסים לישראל יהיו חייבים באשרת כניסה, רגילה או אלקטרונית.

מערכת ויזות אלקטרוניות קיימת כיום בארה״ב, קנדה ואוסטרליה, ומנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, שיבח אותה ואמר: "הטמעת מערכת ה-ETA-IL מציבה אותנו בחזית דיגיטלית אחת עם מדינות מתקדמות כמו ארה״ב, אוסטרליה וקנדה. המערכת תסייע בחיזוק הביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

ואנחנו תוהים: מה היומרה החפוזה הזו לדמות לארצות הברית, קנדה ואוסטרליה? אנחנו רחוקים מהן בכל תחומי תעשיית התיירות והתעופה, והפעלת מערכת הוויזות האלקטרוניות תהפוך אותנו למדינת תיירות ותעופה מתקדמת יותר?

אגב, האיחוד האירופי דן בנושא הוויזות האלקטרוניות כבר שנים והחליט להפעיל את מערכת ETIAS רק בשנה הבאה, כשהנימוק העיקרי לא לעכב ולמנוע כניסת תיירים מחוץ לאירופה לקראת אירועים בינלאומיים גדולים, כמו משחקי היורו בגרמניה והמשחקים האולימפיים בפריז.

ברשות האוכלוסין וההגירה של מדינת ישראל לא רואים כנראה שיש בעיה, והם החליטו להפעיל את מערכת ה-ETA, ועוד בתקופת המלחמה, כשהתיירות לישראל בשפל המדרגה. האם לא ניתן היה להמתין עם המהלך בזמן שהתיירות הנכנס לישראל כלל לא קיימת בשל המלחמה?

ואם עד עתה תיירים רבים נרתעו להגיע לביקור בארץ, עקב הסיכון הביטחוני וגם עקב הגל האנטישמי ההולך ומתרחב בעולם, מעתה תהיה להם סיבה נוספת לא להגיע לישראל: הצורך למלא טפסים ולהגיש בקשת כניסה.

בעוד מדינות רבות בעולם, שנפגעו מהשלכות מגפת הקורונה, מעודדות בדרכים שונות הגעת תיירים, כולל ביטול מוחלט של ויזות כניסה, רשות האוכלוסין וההגירה של ישראל, המשוועת לתיירות נכנסת, פועלת להרחיק ולהרתיע תיירים מהגעה לישראל, ודווקא בתקופה קריטית זו.

דוגמא לאחת המדינות האלה, עליה פרסמנו היום (ד') היא בריטניה בה אזרחים מ-86 מדינות יכולים לבקר ללא ויזה, לצורכי נופש, עסקים, פגישות ואירועים. קלות הגישה הזו מעודדת תיירות ותגביר משמעותית את תעשיית הנסיעות והתיירות בבריטניה.

ולסיום נשאלת השאלה: מדוע ולשם מה ודווקא עכשיו? האם לא כדאי להמתין עד לשוך סערת המלחמה לפחות?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ויזהרשות האוכלוסין וההגירה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: