אא

במרחק של כ-3 שעות טיסה: חופשה אידיאלית לגוף ולנפש באחת הערים הירוקות באירופה

לא משנה אם אתם צעירים או מבוגרים, בקיץ הקרוב אתם חייבים להכיר את מלונות ה-Well - being והספא של רשת Ensana בעיירה פישטני המוכרת בסגולותיה להשבת נעורים וחופשה מרגיעה ורגועה, לצד מסלולי אופניים ירוקים הנחשבים לגן עדן לרוכבים, פסטיבלי מוזיקה וזה עוד לא הכל. בשיתוף רשת מלונות Ensana

מרחק של כשלוש שעות וחצי טיסה בלבד מישראל, בעמק נהר ה-Váh שוכנת עיירת הספא הגדולה והפופולרית ביותר בסלובקיה - פישטני (Piešťany).

עם האדריכלות המרהיבה שלה, ההיסטוריה התרבותית העשירה והמעיינות החמים העתיקים, זה בדיוק המקום המושלם לחופשה מרגיעה, במיוחד לנו הישראלים המחפשים במיוחד כעת, מקום שיוכל להרגיע מהחודשים המתוחים השנה.

קבלו את אתר המרפא והספא הממוקם מרחק דקות בודדות נסיעה מנמל התעופה הסימפטי והקטן של פישטני.

במידה ואתם מגיעים מברטיסלבה, לאחר נסיעה של 50 ק"מ בלבד לאורך הכביש המהיר D-1 תגיעו ליעד. כיוון שהבריכות התרמיות המפורסמות של פישטני נגישות בקלות באמצעות רכבת, אוטובוס או רכב פרטי, חופשה של סופ"ש או שבוע בחו"ל מעולם לא הייתה מפתה ורגועה יותר.

פישטני ידועה בסגולותיה המרפאות, במיוחד בהקשר של מחלות ראומטיות ומחלות מפרקים מתמשכות, מושכת אלפי מבקרים מכל העולם כבר מאות שנים - כולל מספר דמויות מפורסמות. אמן האר נובו אלפונס מוּכָה (Alfons Mucha) ובתו הצעירה ביקרו בספא לעתים קרובות. אומרים שהצייר הצ'כי המהולל יצר רישומים רבים מסדרת "האפוס הסלאבי" (The Slav Epic) המוכרת שלו במהלך ביקוריו הארוכים.

צילום: יחצצילום: יחצ

עם קריצה לקשריו העמוקים של האמן עם פישטני, העיירה מארחת תערוכה של עבודותיו כדי ללוות את פתיחת עונת הספא הפופולארית בקיץ. התערוכה "Alfons Mucha: Flower Worlds", כוללת 118 ציורים מרשימים. ניתן לצפות בהם באולם התצוגה החדש שנפתח בבניין נפוליאון השני באי הספא (Spa Island), החל מה-10 במאי ועד ה-31 באוקטובר.

יש הרבה מה לחקור בפישטני בתחום האמנותי והארכיאולוגי.

החל מהריסות של מנזר מימי הביניים; ועד לפסלון אישה קטן שעשוי משנהב ממותה ומוכר בשם "ונוס ממורבני" (Venus of Moravany), אשר נחשף ליד הכפר השכן Moravany nad Vahom ומתוארך לשנת 22,800 לפני הספירה.

צילום: יחצצילום: יחצ

פלאים אדריכליים מודרניים כוללים את גשר העמודים הפונקציונליסטי "Colonnade Bridge". הוא מהווה את אחד מהגשרים המקורים הארוכים ביותר בסלובקיה, מחבר בין פישטני לאי הספא ומעוטר בחפצי אמנות ייחודיים רבים - מה שמעמיד אותו בתור להיכלל ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו.

גן עדן לרוכבי אופניים , שייט ורפטינג

לחובבי אופניים, יש לא מעט שבילים לרכוב בהם בפישטני ובסביבתה, כאשר העיירה עצמה ממוקמת לאורך מסלול האופניים Vážska cyklomagistrála. מכורי האדרנלין לא ירצו לפספס את עונת הרפטינג בנהר Váh. תוכלו גם ליהנות משייט בסירה על הנהר, או לגשת אל מאגר המים Sĺňava כדי להתנסות בגלישת רוח, סקי מים, שייט בקאנו וסירת מפרש, או דיג.

פסטיבלי מוזיקה ואירועי תרבות

פישטני לוקחת את פסטיבלי המוזיקה ואירועי התרבות שלה ברצינות רבה, וההרכב של הקיץ הקרוב מתמלא במהירות. האטרקציות הבולטות של העיירה הן, כמובן, המעיינות החמים שלה. החל מספא המרפא Napoleonic National Spa, קומפלקס מבנים בצורת U שנבנה ישירות מעל המעיינות החמים של העיירה; ועד לבריכת השחייה התרמית Eva באי הספא, שאורכה 50 מטרים - לא חסרים מקומות לטבול בהם.

צילום: יחצצילום: יחצ

אתרי נופש מהשורה הראשונה

פישטני הוא ביתם של מספר אתרי נופש מהשורה הראשונה הכוללים ספא, ומנוהלים על ידי רשת מלונות Ensana. הנכסים ממוקמים כולם במיקום מרכזי, ומספקים לאורחים מספר רב של אפשרויות לריפוי הגוף והנפש - במרחק הליכה מהאתרים המרכזיים של העיירה.

צילום: יחצצילום: יחצ

אספנו עבורכם כמה מאתרי הבריאות והספא המובילים של רשת Ensana:

מלון הבריאות והספא Thermia Palace Ensana
מלון חמישה כוכבים זה המעוצב בסגנון אר נובו ו"מטבח הבוץ אירמה" (Irma Mud Kitchen) הסמוך לו הם אוצרות אדריכליים אמיתיים. במלון יש 118 חדרים, 15 סוויטות Thermia Palace, גרם מדרגות מרשים וחלונות ויטראז' מקסימים, כמו גם פסלים רבים של אלים מיתולוגיים שפזורים בגן המטופח. ישנו גם מרכז מרפא מפואר, וספא הבוץ המינרלי של המלון מציע לאורחים 80 סוגים שונים של טיפולים.

צילום: יחצצילום: יחצ

גם במסעדת המלון תלויה על הקיר יצירת אמנות מקוריות של Mucha, שנחשפה במקור בשנת 1932. בתו ירוסלבה, שעברה טיפולים בספא, נחשבת למודל שלו ליצירה "שלום, מעיין הבריאות המבורך" (Hail, Blessed Fountain of Health). את היצירה הזו הוא העניק במתנה לאתר הבריאות והספא, כהערכה על הטיפול המסור שהוביל להחלמת של הילדה. הציור נגנב בשנת 2000, כאשר הגנבים חתכו אותו מתוך הקנווס לפני שנמלטו דרך החלון. הוא נמצא ארבע שנים מאוחר יותר, שוחזר ביסודיות, והוצג שוב ב-2006. הגנבים מעולם לא נתפסו.

צילום: יחצצילום: יחצ

צילום: יחצצילום: יחצ

מלון הבריאות והספא Esplanade Ensana
מלון Esplanade הוא מלון ארבעה כוכבים שממוקם בסביבת פארק יפה, ומקושר במסדרון למרכז הספא Balnea, עולם המים והסאונה (Water and Sauna World) וכן למרכז הקונגרסים.

המלון כולל בריכת שחייה חיצונית ובריכה מקורה. הבריכה החיצונית כוללת ספסלים עם סילוני עיסוי, אמבט קצף, ופסלי גרגויל. ג'קוזי מיוחד, שמימיו בטמפרטורה קבועה של 36 מעלות צלזיוס, ממוקם לצד הבריכה. יש בו 460 חדרים, בהם 17 סוויטות, והוא מציע סיורים, תכנית אמנותית והשכרת אופניים.

צילום: יחצצילום: יחצ


מלון הבריאות והספא Splendid Ensana Health Spa Hotel
מלון שלושה כוכבים מודרני זה ממוקם באי הספא ליד מגרש הגולף, ומחובר ישירות לספא המרשים Balnea, המציע מגוון רחב של טיפולי ריפוי והרפיה ייחודיים. במלון תמצאו 258 חדרים, כולל 15 סוויטות, וכן תוכנית אמנותית.

צילום: יחצצילום: יחצ

מלון הבריאות והספא Pro Patria Ensana
מלון Pro Patria Ensana מתגאה במסורת ארוכה והיסטוריה עשירה. הוא נפתח בשנת 1916, מה שהופך אותו לאחד המבנים העתיקים ביותר בעיירת הספא. למלון, הממוקם בחלק הדרומי של אי הספא ובסמוך למעיינות החמים, יש מרכז בלנאותרפיה משלו. הודות למרחק הקצר בין חדר המלון לטיפולים, המלון פופולארי במיוחד בקרב אורחים בעלי מגבלות התניידות. הספא של Pro Patria Ensana יכול להציע עד 108 טיפולים ביום.

צילום: יחצצילום: יחצ

טיפולים לגוף ולנפש בספא של Ensana​
מלונות רשת Ensana מציעים מגוון טיפולי בריאות וספא. הטיפולים מותאמים באופן אישי על ידי צוות הרופאים, על מנת לעזור לסייע בשיפור מצבים בריאותיים שונים בעזרת משאבי הטבע ולאפשר למבקרי הספא לבלות את חייהם בבריאות ובאושר.

בין הטיפולים המוצעים ברשת המלונות תמצאו טיפולי בלנאותרפיה, מסאז' רפואי, פיזיותרפיה, אימוני כושר ומיינדפולנס.

בין השאר, תוכלו לקבל ייעוץ רפואי מותאם אישית; לעבור טיפולים עם גזים, בוץ מינרלי ואמבטיות מלח; לעסוק בטאי צ'י או יוגה; ולהשתתף בטיפולים קבוצתיים שונים.

צילום: יחצצילום: יחצ

פישטני שבסלובקיה מתגאה במורשת עשירה של ריפוי והשבת הנעורים.

המעיינות המפורסמים והמרחצאות החמים שלה, לצד אפשרות הלינה בשישה מלונות של רשת Ensana, מציעים את המפלט האידיאלי לגוף ולנפש כאחד. בזכות טיפול הריפוי וההרפיה, פישטני משמשת כיעד מושלם לחופשה משקמת לכל החושים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ספאסלובקיהפישטניENSANA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: