אא

״הונגריה חברת אמת שעומדת לצידנו גם בזמנים קשים - ומדינת ישראל מוקירה ומעריכה זאת"

כך אמר שר החוץ לאחר פגישה עם שר החוץ ההונגרי בו סוכם כי ישראל תשתתף בכינוס מועצת האסוציאציה בתקופת הנשיאות ההונגרית באיחוד האירופי שתחל ב-1 ביולי. כ״ץ: "הנשיאות ההונגרית מהווה הזדמנות חסרת תקדים לשפר את מעמדה של ישראל באיחוד האירופי״

צילום: משרד החוץ צילום: משרד החוץ

ישראל תשתתף בכינוס מועצת האסוציאציה - בתקופת הנשיאות ההונגרית באיחוד האירופי.

על כך סיכמו שר החוץ כ"ץ ושר החוץ של הונגריה פטר סיירטו, במהלך ביקורו של השר כ״ץ היום בבודפשט, בירת הונגריה.

שר החוץ הישראלי אמר כי הנשיאות ההונגרית מהווה הזדמנות חסרת תקדים לשפר את מעמדה של ישראל באיחוד האירופי - ״למרות המזימות שניסה לקדם נגדנו שר החוץ בורל".

המפגש בין השניים התקיים היום (שני, 17 ביוני) ובמהלך פגישתם סיכמו השניים כי מדינת ישראל תיענה בחיוב להזמנה להשתתף במועצת האסוציאציה של האיחוד האירופי, אך תחת כהונת הנשיאות ההונגרית שתחל ב-1 ליולי.

השניים דנו גם במלחמה של ישראל בארגון הטרור חמאס ובציר האסלאם הרדיקלי בראשות איראן. שר החוץ כ"ץ אמר למקבילו כי הנשיאות הקרובה של הונגריה באיחוד האירופי מהווה הזדמנות להמשיך את הסנקציות נגד איראן ונגד פרויקטי הגרעין, הטילים והכטב"מים שלה, ולקדם את מעמדה של ישראל ושיתופי הפעולה שלה עם האיחוד בשורת נושאים נוספים.

בנוסף, במשרד החוץ של ישראל מציינים כי שר החוץ סקר בפני מקבילו את המאמצים להשגת עסקת חטופים שכן, החטוף עמרי מירן בעל אזרחות הונגרית, והדגיש כי אסור לאפשר לקבל החלטה שתחייב את ישראל להפסיק את המלחמה ללא השבת החטופים.

כ"ץ הודה לשר החוץ סיירטו על התנגדותו להחלטת התובע ב-ICC להוציא צווי המעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון, ונגד התביעה נגד ישראל ב-ICJ.

שר החוץ גם התייחס גם לעימות עם חיזבאללה בגבול הצפון, ואמר לעמיתו כי מדינת ישראל רוצה פתרון דיפלומטי, אך מתקרבת לרגע ההכרעה שבו תהיה חייבת לקבל החלטה לפעול צבאית אם חיזבאללה לא יישם את החלטה 1701.

כ"ץ הודה לסיירטו על מאבקו ומאבקה של הונגריה בנגע האנטישמיות, ועל יוזמתו לקדם בקרוב באיחוד האירופי את פרויקט "ביטחון הקהילות" שנועד להגן על קהילות יהודיות ברחבי אירופה מפני פשעי שנאה ואנטישמיות.

שר החוץ אמר לאחר הפגישה: "תקופת הנשיאות ההונגרית מהווה הזדמנות חסרת תקדים לשפר את מעמדה של ישראל באיחוד האירופי. ישראל נלחמת את המלחמה של כל העולם החופשי מול הציר קיצוני של האסלאם הרדיקלי שאיראן מובילה עם כל השותפות שלה. ההובלה של הונגריה באיחוד יכולה להמשיך את הסנקציות נגד איראן והניסיונות שלה להצטייד בנשק גרעיני. חשוב שהאיחוד, לצד ארה"ב ומדינות נוספות, יתייצבו נגד איראן - כדי למנוע מלחמה כוללת. בנושא החטופים, אנחנו פועלים גם צבאית וגם באמצעות מו"מ להשבת כולם. הארכי רוצח סינוואר מחכה לפורומים הבינלאומיים שיקבלו החלטה על הפסקת אש ללא התנייה לשחרור החטופים - לכן חשוב שהעולם יהיה נחוש וישדר לו שאין סיכוי שזה יקרה.

לגבי לבנון הוסיף שר החוץ: ״כל העולם וגם ישראל רוצים פתרון דיפלומטי, אך חיזבאללה מפר את הכללים. אי אפשר להחזיר את התושבים שפינינו ללא השבת הביטחון באופן מלא - לא נפקיר את תושבי ישראל. לאורך ההיסטוריה ידענו להתמודד מול איומים ולנצח מלחמות - אם נגזר עלינו להילחם, נילחם ונכריע צבאית את חיזבאללה. בתום המלחמה נחזור לנורמליזציה ולחזון השלום של הסכמי אברהם מול מדינות ערב המתונות, ונשמח שהונגריה תיקח חלק מרכזי בחזון המסדרון היבשתי שיחבר בין מזרח למערב.״

על הונגריה אמר השר בסיום דבריו: ״היא חברת אמת שעומדת לצידנו גם בזמנים קשים - ומדינת ישראל מוקירה ומעריכה זאת".

נזכיר כי הונגריה התייצבה לצד ישראל באופן בולט ומופגן כבר מתחילת המלחמה והינה אחת המדינות היחידות באירופה שמגבה את צעדי ישראל מאז תחילת המלחמה בחודש אוקטובר 2023. הונגריה היתה גם בין המדינות הראשונות ששתמכו בישראל לאחר הטבח ב-7 באוקטובר. ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, נחשב לידיד גדול של ישראל ונזכיר כי הונגריה גם אוסרת גם על קיום של הפגנות פרו פלסטיניות בה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הונגריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: