אא

חופשות בצל המלחמה: "אין כיום הזמנות לחצי שנה מראש"

בעקבות המלחמה הישראלים משנים את הרגלי הזמנת החופשות, יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס: "אנחנו רואים ביקושים ליעדים שהם יותר ידידותיים לנוסע הישראלי". רויטל בן נתן, מנכ"לית אופקים: "רואים ביקוש רב ליעדים כמו תאילנד, עם עלייה של 130 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת, לרנקה עם עלייה של 50 אחוז"

נתב״ג. צילום: Shutterstock נתב״ג. צילום: Shutterstock

המלחמה הנמשכת מביאה לשינויים בהרגלי הזמנות החופשות לחו"ל של הישראלים, הן מבחינת היעדים והן מבחינת תזמון היעדים.

יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס , מספר על השינוי מבחינת הבקשות של הנוסעים: "אנחנו רואים ביקושים ליעדים שהם יותר ידידותיים לנוסע הישראלי, במיוחד משפחות שנוסעות עם ילדים לחו"ל ורוצות לטייל בבטחה. מבחינת יעדי אירופה - יוון וקפריסין בולטות בגלל הקרבה והאפשרות להזמין חופשות הכל כלול. אנחנו רואים גם ביקושים להרי הטטרה בסלובקיה, בולגריה, הונגריה וצ'כיה. כמו כן, בזכות הפטור מויזה לארה"ב אנו רואים ישראלים רבים שנוסעים לשם".

וקסמן מתייחס גם לתזמון ההזמנות ומציין כי "עד עכשיו ראינו הזמנות בעיקר מהרגע להרגע, החודש התחלנו לראות ביקושים גם לחודשי הקיץ יולי ואוגוסט, מה שבשנים קודמות יכלנו לראות הזמנות חצי שנה ויותר מראש".

בנוגע למחירים, משתף וקסמן :"אנחנו רואים את המחירים משתנים בהתאם לביקושים. מספר חברות התעופה שטסות ליעדים הינם גורם מאוד משמעותי בתמחור. ככל שנכנסות יותר חברות תעופה, אנו גם רואים ירידה במחירים. לדוגמא, הרי הטטרה בסלובקיה טיסות כוללות כבודה, לינה בכפר נופש ורכב לשבוע ביולי החל מ 814 יורו לאדם בחדר של זוג + 3 ילדים, רודוס טיסה מלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול והעברות לשבוע תחילת אוגוסט החל מ $959 לאדם בחדר של זוג + 2 ילדים".

רוטיל בן נתן, מנכלית חברת אופקים, משתפת כי "באופן טבעי, לא רואים את המספרים של הקיץ הקודם, כאשר הסיבות מגוונות ונעות בין מחירי טיסות גבוהים, אפילו ליעדים קרובים, שיקולי הוספת דמי ביטול והחשש מהמצב הדינמי. עם זאת, ישנם רבים שכן בוחרים לטוס, לרוב 'מהרגע להרגע'. בהתאם לתקופה המאתגרת ולמצב הדינמי, רמת המחירים ופעילות חברות התעופה בישראל, הסוכנים שלנו נשאלים יותר ויותר על הוספת אופציות גמישות לשינויים וביטולים".

עוד מוסיפה בן נתן כי בעקבות המלחמה ואי הוודאות "אנחנו מזהים כי ישראלים רבים עומדים 'על קו הזינוק' ומחכים לרגע הנכון עבורם לגיחת התרעננות קצרה, זאת כאשר רואים ביקוש רב ליעדים כמו תאילנד, עם עלייה של 130 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת, לרנקה עם עלייה של 50 אחוז, אתונה וניו יורק עם 100 אחוז יותר משנה קודמת ובודפשט עם עלייה של 200 אחוז. יעדים נוספים שהישראלים מביעים בהם עניין הם יפן, מונטנגרו ובטומי. לעומת זאת, הביקוש ללונדון קטן ב-35% ובפריז ב-10%".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אופיר טורסאופקיםמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: