אא

לאחר פשרה משפטית: רשת דן תוכל להשלים מכירת מלון גני שולמית לחברת רמות

לאחר כשלוש שנים וחצי, הושגה פשרה בין רשת דן לעיריית אשקלון לגבי רישום חלק במלון גני דן אשקלון. הרשת תשלם לעירייה סכום כספי וכעת ניתן יהיה להרוס את המלון ולבנות בשטחו מאות דירות ומלון חדש

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

רשת מלונות דן להשלים את מכירת מלון גני שולמית באשקלון לחברת רמות בעיר, זאת לאחר שהגיעה לפשרה עם העירייה לגבי רישום חלקה ששייכת למלון.

הסכם למכירת המלון לחברת רמות בעיר, שבבעלות היזמים איציק ברוך וישראל לוי, נחתם כבר נחתם בחודש דצמבר 2021.

הרשת הגישה בזמנו תביעה לבית המשפט המחוזי בב"ש נגד עיריית אשקלון על סך של כ-20 מיליון שקל בטענה שהיא מונעת ממנה את השלמת מכירת המלון, זאת בטענה שהעירייה לא השלימה את רישום החלקה השייכת למלון מתוקף הסכם בין הצדדים עוד משנת 1992. העירייה דרשה שתרשם לה הערת אזהרה, כי היא דרשה לקבל סכום כספי נוסף על הקרקע.

בית המשפט המחוזי באר שבע נתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה בגישור בין רשת דן לבין עיריית אשקלון, לסילוק סופי ומוחלט של טענות חברת הבת של רשת דן והעירייה, האחת כלפי משנהה, ומבלי להודות בטענות הצד האחר, קבע המגשר (כבורר) פיצוי שתשלם חברת הבת לעירייה בסך של 9.36 מיליוני ש"ח (בתוספת מע"מ), כנגד רישום והעברת הבעלות באחת החלקות במתחם מלון גני דן אשקלון על שם חברת הבת, כשהיא נקיה מכל עיקול ו/או שעבוד ו/או זכות של העירייה ו/או זכות של צד ג' כלשהו.

לאחר השלמת הרישום כאמור, בהתאם לתנאי הסכם המכר, יפעלו הצדדים, כך שמלוא הבעלות והחזקה במלון תועבר לרוכשת חברת רמות מכח הסכם המכר. עם השלמת העברת המלון כאמור, רשת דן תהא זכאית לקבלת סך של כ-90 מיליוני ש"ח מתוך התמורה (הכולל, בין היתר, סך של 12.5 מיליוני ש"ח, אשר מוחזק בידי הרוכשת עד למועד הרישום כאמור וכן סך של 75 מיליוני ש"ח המהווה את התשלום השני מתוך התמורה (צמוד למדד המחירים לצרכן).

במלון המושבת יש 260 חדרים על פני 16 דונם. בכוונת הרוכשים להרוס את המלון ולבנות על השטח מאות דירות ומלון חדש.

יצוין, כי במסגרת הסכם הפשרה, הצהירה העירייה כי לאחר תשלום סכום הפיצוי המוסכם לא חלה על החלקה כל חבות בכל היטל או מס אחר כלפי העיריה ו/או הועדה המקומית (למעט חוב ארנונה ואגרות בהיקף זניח).

רשת דן מציינת כי החברה רשמה הפרשה בגין ההליך המשפטי בסך של כ- 9 מיליוני ש"ח בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2024.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות דן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: