אא

מבחן רכב: אאודי Q4 איטרון החשמלית המעודכנת חוזרת בכל הכוח

ביקורת רכב לקרוסאובר החשמלי הספורטיבי. בגרסה זו, Audi Q4 E-tron זוכה להספק גדול יותר וטווח נסיעה משופר. איך זה משפיע על חוויית הנהיגה ברכב? בדקנו

אאודי Q4 איטרון המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו אאודי Q4 איטרון המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

אאודי Q4 איטרון החל את דרכו בישראל בשנת 2021. מדובר בקרוסאובר חשמלי, שמבחינת גודלו ממוקם בין ה-Q3 ל-Q5 (כפי שמרמז גם השם). הוא מתחרה במתחרה בדגמים חשמליים אחרים בסגמנט, כמו מרצדס EQA או ג'נסיס GV60. ה-Q4 מתבסס על הפלטפורמה החשמלית הייעודית של קונצרן פולקסווגן - MEB.

הרכב עבר עדכון לקראת 2024. בגרסה זו השינויים המשמעותיים ביותר נוגעים בהספק ובביצועי הרכב, ולא בעיצובו החיצוני. הגרסה שמיובאת לארץ נקראת Audi Q4 e-tron 45 והיא מגיעה אלינו בשתי תצורות: קרוסאובר וספורטבק (שזה הכינוי של קונצרן פולקסווגן לרכבי Coupe). אני לקחתי למבחן את גרסת הספורטבק, ברמת הגימור S-Line.

כיוון שכבר לקחתי בעבר את ה-Q4 איטרון מהדור הקודם למבחן רכב, יש לי בסיס טוב להשוואה בין הגרסאות. האם השינויים פה מורגשים?

אאודי Q4 איטרון המעודכנת. צילום: אירה מקיינקואאודי Q4 איטרון המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

העיצוב החיצוני

במבט ראשון לא בהכרח מבינים שמדובר ברכב חשמלי, ושמעתי מספר קריאות פליאה כשטענתי את הרכב. הוא מעוצב באופן סולידי אך דומיננטי, ואני אוהבת את הצללית של תצורת הקופה (Coupe), הספוילר, החלונות האחוריים המושחרים והג'אנטים המעוצבים, שנותנים נגיעה מסוגננת נוספת לכל החבילה. העיצוב החיצוני לא השתנה לעומת הגרסה הקודמת, ודווקא הייתי שמחה לראות רענון - אבל בין כה וכה זה לא החלק המשמעותי ביותר ברכב בעיני.

אאודי Q4 איטרון המעודכנת. צילום: אירה מקיינקואאודי Q4 איטרון המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

הצצה פנימה

מבפנים, הוא מעוצב כמו הדגם היוצא. יש לו הגה ספורטיבי בצורת משושה, שזו כבר התחלה טובה מבחינה סגנונית. ה-Q4 איטרון כולל, בין השאר, מסך מולטימדיה מעט קטן (בגודל 10.1 אינץ') שלא השתנה מהגרסה הקודמת, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', Apple CarPlay ו-Android Auto חוטיים, מראה אמצעית מתכהה אוטומטית, שמשה קדמית מבודדת חום וסאנרוף נפתח עם וילון חשמלי. הפיצ'רים האהובים עליי הם הפתיחה החכמה ללא מפתח; המושבים הנוחים מאוד שכוללים כיוונון חשמלי, שני זיכרונות ותמיכה לגב התחתון; החגורה שמתהדקת אוטומטית בתחילת הנסיעה; והעובדה שבקרת האקלים המפוצלת כוללת כפתורי שליטה פיזיים. אין דבר מציק יותר מכיבוי או הדלקה של המיזוג דרך מסך המולטימדיה, ופה זה נחסך מאיתנו - ותודה לאאודי שמשקיעים בחוויית המשתמש.

אאודי Q4 איטרון מבפנים. צילום: אירה מקיינקואאודי Q4 איטרון מבפנים. צילום: אירה מקיינקו

המנוע וחוויית הנהיגה

ה-Q4 המעודכנת מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 285 כוחות סוס, שמניע את הגלגלים האחוריים. מדובר בשדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא, לו היו 204 כוחות סוס. הרכב מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.6 שניות בגרסת הספורטבק – לעומת 8.5 שניות בדגם הקודם.

נהניתי מאוד מהנהיגה ברכב, והחוויה הייתה בדיוק מה שזכרתי מהדגם הקודם - רק עם תוספת כוח כיפית במיוחד. בגלל שמדובר בהנעה אחורית, היכולות שלו מורגשות יותר, והבולמים מכוילים היטב למידותיו ויכולותיו. התענוג בנסיעה ברכב חשמלי הוא שלא שומעים רעשי מנוע, אך בנוסף לכך ה-Q4 איטרון גם מבודד היטב רעשי רוח וכביש.

אאודי Q4 איטרון 2024. צילום: אירה מקיינקואאודי Q4 איטרון 2024. צילום: אירה מקיינקו

בטיחות

בגזרת הבטיחות, תשמחו לגלות שאאודי Q4 איטרון קיבלה 5 מתוך 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו NCAP. מערכות הבטיחות שלו עובדות היטב, ובקרת השיוט האדפטיבית אפילו מזהה כשאתם יוצאים לעקיפה ומתאימה את המהירות בעצמה. בנוסף, אזהרת הימצאות רכב ב"שטח המת" ממוקמת על גבי המראה עצמה ולא הזגוגית, מה שקריא ונוח יותר.

אאודי Q4 איטרון המעודכנת. צילום: אירה מקיינקואאודי Q4 איטרון המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

טווח הנסיעה והמערכת החשמלית

ה-Q4 איטרון המעודכנת מגיעה עם אותה הסוללה של הדגם הקודם, שגודלה 82 קוט"ש ברוטו. אבל כן יש עדכון גם בגזרת המערכת החשמלית, כי כעת יש לה טווח נסיעה מירבי משופר – 525 ק"מ (לעומת כ-500 ק"מ בדגם היוצא). הרכב תומך בטעינה ביתית בקצב מירבי של 11 קילוואט, ו-135 קילוואט בטעינה מהירה. בבית תוכלו לטעון אותו מ-0% ל-100% תוך קצת יותר משמונה שעות.

אם אתם רוצים לחסוך בחשמל, תשמחו לגלות של-Q4 איטרון יש 6(!) מצבי רגנרציה שונים, ביניהם מצב ה-B - שהוא הכי קרוב שיש לפונקציית נהיגה בדוושה אחת. בנוסף, יש גם מצבים ייעודיים להארכת טווח הנסיעה, שמיועדים לשימוש במקרים בהם אתם חוששים שאין לכם מספיק חשמל בסוללה בנסיעה הארוכה.

במהלך המבחן, אני השגתי טווח נסיעה של 478 ק"מ. הרכב כולל שילוב מוצלח של מצבי חיסכון באנרגיה שונים לצד הספק גדול וחוויית נהיגה מוצלחת - מה שאומר שהטווח שתקבלו יושפע ישירות מאופי הנהיגה שלכם (וכמה תרצו להתפרע), ומידת היכרותכם עם הרכב.

אאודי Q4 איטרון 2024. צילום: אירה מקיינקואאודי Q4 איטרון 2024. צילום: אירה מקיינקו

מחיר Audi Q4 E-tron

מחירו ההתחלתי של הדגם הוא 320 אלף ש"ח. מחירו של רכב המבחן, אאודי Q4 איטרון ברמת הגימור ספורטבק, הוא 346 אלף ש"ח.

אאודי Q4 איטרון 2024. צילום: אירה מקיינקואאודי Q4 איטרון 2024. צילום: אירה מקיינקו

ביקורת רכב Audi Q4 E-tron: כמה מילים לסיכום

אאודי Q4 איטרון העדכנית חזרה במלוא הכוח וההספק לגזרת הקרוסאוברים החשמליים הפופולאריים, ועם השדרוגים הטכניים שקיבלה היא תוכל להתמודד נגד השחקניות החדשות בשוק. מדובר ברכב חשמלי יוקרתי שתהנו לנהוג בו, והוא מציע טווח וחוויית משתמש טובים מאוד.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

אאודי Q4 איטרון 2024. צילום: אירה מקיינקואאודי Q4 איטרון 2024. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: