אא

"ישראל תסיים את השנה עם מספרי תיירים שמחזירים אותה 20 שנים לאחור"

כך אמר ד"ר ערן כתר, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות בכנס ׳תיירות עם הפנים קדימה׳: "1.2-1.6 מיליון תיירים אלו מספרים שיחזירו אותנו לתקופת האינתיפאדה השנייה"

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, ערכה אתמול (א׳) את כנס "תיירות עם הפנים קדימה: משבר, חוסן צמיחה" במלון הילטון ת"א.

הכנס התמקד בחסמים, באתגרים ובהזדמנויות החדשות שמביאה התקופה הנוכחית בצל המלחמה ועל היערכות תעשיית התיירות והמלונאות ליום שאחרי המלחמה.

בכנס בוצעה סקירה מקיפה על מצב ענף התיירות והוצגו נתונים מעניינים שמלמדים על העדפות התיירים. בין הנתונים שהוצגו נראה שישראל צפויה לסיים את שנת 2024 עם 1.2-1.6 מיליון תיירים.

ד"ר ערן כתר, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, התיייחס לנתון המדאיג ואמר: "אלה רמות תיירות אשר מחזירות את ישראל 20 שנים אחורה ל-2004, לתקופת האינתיפאדה השנייה. זאת כמובן בתנאי שישראל לקראת סיום הלחימה ולא בדרך לפתיחת חזית נוספת".

צילום: חן כצנלסוןצילום: חן כצנלסון

לכנס הגיעו כ-200 משתתפים ובכירי ענף התיירות וביניהם: רוני פורטיס מנכ"ל מלונות הילטון ישראל, אייל קשדן מנכ"ל השטיח המעופף, שרה סלנסקי מנהלת אגף חו"ל, מינהל השיווק, משרד התיירות ושירי מאיר מנהלת אזורית Booking.com.

ערן כתר (משמאל) עם אייל קשדן ואלון גלבמן. צילום: חן כצנלסוןערן כתר (משמאל) עם אייל קשדן ואלון גלבמן. צילום: חן כצנלסון

מה אנחנו מחפשים? זול וקרוב

בכנס הוצגו נתונים ששיקפו את התיירות היוצאת מישראל בחודשים אפריל ומאי, לפיהם התיירות היוצאת עמדה על היקף של כ-73% ביחס ל-2023, נתון המעיד על חוסן ביקושים וקצב התאוששות מהיר.

במחקר ניתוח סנטימנט שנערך בארץ נמצא כי החסמים המרכזיים של ישראלים ביחס לתיירות יוצאת כוללים: מחירים גבוהים (אשר קשורים בין היתר בהיצע תעופתי מוגבל), רמה גבוהה של חוסר וודאות אשר מקשה על תכנון, וחששות ביחס לטייל כישראלי בחו"ל.

ביחס למדינות יעד ייחודיות, ראוי לציין שבחודשים ינואר-מאי למעלה מ-25,000 בעלי אזרחות ישראלית ביקרו בטורקיה, וכ-84,000 ישראלים ביקרו בסיני - עדות לחוסן הביקושים למדינות אלה ולהעדפה כלפי מוצרי תיירות זולים וקרובים.

במהלך הכנס שמעו המבקרים סקירה על התיירות העולמית ב-2024 שנעה סביב רמות השיא של 2019, כאשר התיירות באירופה צפויה בקיץ הקרוב לצבור את שיאי כל הזמנים. האיומים המרכזיים על הצמיחה התיירותית הם תיירות יתר, אירועי קיצון אקלימיים, וחוסר יציבות גיאו-פוליטית בגזרות השונות (המזרח התיכון, רוסיה, סין).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותחרבות ברזל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: