אא

טיילת חדשה בירושלים: נחנכה במעמד שר ירושלים, ראש העיר ומנכ״ל משרד התיירות

פרויקט שדרוג רחוב אמיל בוטה מחבר ומנגיש את מתחם המלונות באזור לעיר העתיקה ובכך הופך את הרחוב לציר תיירותי מוביל. הפרוייקט במימון משרד ירושלים, מסורת ישראל ומשרד התיירות. שר התיירות: ״פועלים לשדרוג ולשיפור חווית התייר בעיר שאין שני לה בעולם״

צילום: עיריית ירושלים צילום: עיריית ירושלים

בטקס שהתקיים היום (שני), חנכו שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ראש העיר ירושלים, משה ליאון ומנכ"ל משרד התיירות, דני שחר, את הטיילת החדשה ברחוב אמיל בוטה.

פרויקט שדרוג רחוב אמיל בוטה מחבר ומנגיש את מתחם המלונות באזור לעיר העתיקה ובכך הופך את הרחוב לציר תיירותי מוביל. מדובר בשלב הראשון בפרויקט אמיל בוטה זרוע מערבית אשר מהווה חלק מתכנית חומש אגן העיר ג' לפיתוח העיר העתיקה.

במסגרת הפרויקט נבנתה טיילת כחלק מהמרחב התיירותי הסמוך למלון המלך דוד, ימק"א, מלון מצודת דוד ומלון המלך שלמה. בנוסף, בוצעו עבודות תשתית נוספות שיקלו על עומסי התנועה בציר וכן בוצעו עבודות תאורה, פיתוח, ניקוז וריצוף המרחב והוסדרו רחבות להתכנסות תיירים במקום.

פרויקט עבודות השדרוג ארך שמונה חודשים והוא פרי שיתוף פעולה של משרד ירושלים ומסורת ישראל ומשרד התיירות במימון משותף בהיקף תקציבי כולל של 17 מיליון שקלים ובוצע על ידי הרשות לפיתוח ירושלים וחברת מוריה.

המשך שדרוג המתחם בשלבי תכנון עתידיים.

שר התיירות, חיים כץ: "אנו פועלים לשדרג ולשיפור חווית התייר בעיר שאין שני לה בעולם, עיר המחברת בין, דתות, תרבויות, טעמים והיסטוריה. שדרוג רחוב אמיל בוטה, מייצר חיבור לכלל מוקדי התיירות הסובבים את אגן העיר העתיקה לרווחת המבקרים. נמשיך להשקיע בפיתוח בירתנו הנצחית".

צילום: עיריית ירושליםצילום: עיריית ירושלים

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "חנכנו עוד שלב בשדרוג רחוב אמיל בוטה, כחלק מהפרויקט המקיף לשדרוג כלל אגן העיר העתיקה, כחלק מהצמיחה העוטפת את עיר הקודש ירושלים – תוך שמירה על המאפיינים שלו, כפי שאנחנו עושים בכל האזור. שומרים על העבר, ומנגישים את ההווה. קהל האלפים הצועד רגלית אל הכותל המערבי דרך שער יפו, התיירים המגיעים הנה מכל העולם, וכמובן הירושלמים, ייהנו כולם משדרוג הרחוב. אנחנו עובדים יחד, בשיתוף פעולה מלא של משרד ירושלים ומסורת ישראל עם משרד התיירות ועם עיריית ירושלים, כדי לשפר ולשדרג את העיר הקדושה בעולם. אין הרבה מקומות תצפית מרהיבות המראות לנו את יופיה של ירושלים, כמו המחזה הנגלה לעינינו בחלקים מן הרחוב אותו שדרגנו כעת".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "רחוב אמיל בוטה הוא אחד משערי הכניסה לעיר העתיקה ואנו שמחים שהצלחנו להפוך אותו ליפה ומרשים יותר. השדרוג הוא חלק מתוכנית מקיפה של העירייה לפיתוח מרכז העיר. המטרה היא לשדרג את ההגעה לעיר העתיקה ולהופכה לנגישה, נוחה, מזמינה וחווייתית יותר. אני מאמין ששדרוג זה יהפוך את הרחוב לאבן שואבת עבור תושבי העיר והמבקרים כאחד".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ירושליםשר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: