אא

קדחת הנילוס: יתושות נגועות בנגיף התגלו בנתב"ג

המשרד להגנת הסביבה שערך את הניטור במתחם הנחה את רשות שדות התעופה להרחיב את ההדברה באיזורים המועדים. יתושות נגועות נמצאו גם ברמת גן

נתב"ג (צילום: SHUTTERSTOCK) נתב"ג (צילום: SHUTTERSTOCK)

במבצע ניטור של המשרד להגנת הסביבה נלכדו יתושות נגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס בשטח נמל התעופה בן גוריון. אנשי המשרד הנחו את רשות שדות התעופה להרחיב את מערך הניטור וההדברה באזור נתב"ג. עוד במסגרת פעולות הניטור נלכדו יתושות נגועות ברמת גן.

במשרד הבריאות ציינו כי כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. מספר הנדבקים בישראל עלה ליותר מ-40 בימים האחרונים, שלושה בני אדם נפטרו לאחר שנדבקו.

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "היתושות שנמצאו אומתו במעבדות המשרד כנשאיות של וירוס קדחת מערב הנילוס. מעבר לפנייה החוזרת של המשרד לכלל הרשויות בישראל לפעול ביתר שאת כנגד מטרדי היתושים בשטחן, השבוע המשרד יצא בקמפיין 'יתושים לא מרססים, יתושים מייבשים', ובו הנחיות לציבור כיצד לסייע במאמץ הלאומי לצמצם את מפגע היתושים".

לדברי ד"ר רייכר, "שיתוף הפעולה של כלל הגורמים נדרש בכדי לייבש את בתי הגידול של היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות וחלילה מתחלואה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד הבריאותיתושים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: