תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

מבחן רכב: המשפחתית ההיברידית הפופולארית יונדאי אלנטרה מתחדשת

יונדאי אלנטרה שומרת על האלמנטים המוכרים והאהובים ומערכת ההינע היעילה - וזוכה לעיצוב רענן שמשלים את החבילה. בואו נעבור על השינויים באלנטרה העדכנית לעומת הדגם היוצא

יונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו יונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

האלנטרה נמכרה בארץ משנות התשעים, ובגרסתה ההיברידית היא הגיעה אלינו בשנת 2021. בשנת 2023 היא הפכה לא רק להיברידית הנמכרת ביותר בישראל, אלא גם למכונית הסדאן המשפחתית הנמכרת ביותר בארץ.

הרכב עבר עדכון לקראת 2024. בגרסה זו השינויים המשמעותיים ביותר הם בגזרת העיצוב, האיבזור ומערכות הבטיחות. מבחינת מערכת ההינע, האלנטרה מצוידת באותה המערכת ההיברידית שאנחנו כבר מכירים מהדגם הקודם.

בחנתי בעבר את האלנטרה בגרסתה הקודמת, אז בואו נראה האם השינויים מורגשים בגרסה העדכנית.

יונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקויונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

העיצוב החיצוני

האלנטרה הייתה מעוצבת באופן ספורטיבי למדי גם לפני העדכון האחרון, אבל כעת זה מורגש אפילו יותר - ולטובה. מלפנים, היא זוכה לגריל קדמי חדש, מראה רחב יותר ו"דמוי כריש", תאורת LED קדמית מלאה בכל רמות הגימור, ועוד. מהפרופיל, האלנטרה התארכה ב-4 ס"מ והתחדשה בחישוקי סגסוגת בגודל 17 אינץ' (ברמת האיבזור שבחנתי, Supreme).

יונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקויונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

הצצה פנימה

מבפנים, הדגם כולל, בין השאר, מסך מולטימדיה קטן (בגודל 8 אינץ'), לוח שעונים דיגיטלי (בגודל 10.25 אינץ'), Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים שעובדים מצוין, וסאנרוף עם וילון ידני. הפיצ'רים האהובים עליי הם הפתיחה החכמה ללא מפתח; האפשרות להדלקת המיזוג לפני הכניסה לרכב; העובדה שבקרת האקלים המפוצלת כוללת כפתורי שליטה פיזיים; וכפתור התנעת החירום בעת פריקת המצבר. הכפתור הזה ממוקם לצד ההגה, ומושך חשמל מהסוללה ההיברידית של הרכב במקרה והמצבר מתרוקן - והוא קיים גם בדגמים היברידיים אחרים של יונדאי.

יונדאי אלנטרה המעודכנת מבפנים. צילום: אירה מקיינקויונדאי אלנטרה המעודכנת מבפנים. צילום: אירה מקיינקו

המנוע וחוויית הנהיגה

היונדאי אלנטרה המעודכנת מצוידת במנוע בנזין בנפח 1,600 סמ"ק, בהספק משולב של 139 כוחות סוס, שמניע את הגלגלים הקדמיים. הרכב מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות בגרסת ה-Supreme. צריכת הדלק המוצהרת של הדגם היא 22.7 ק"מ לליטר, ואני הגעתי לצריכה יפה של כ-20 ק"מ לליטר.

האלנטרה מתמודדת היטב גם בעת האצה וגם בשמירה על מהירותה, ויש לה שיכוך זעזועים מוצלח (עם נטייה ספורטיבית) ובידוד טוב לרעשי הרוח והכביש.

יונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקויונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

בטיחות

בגזרת הבטיחות, תמצאו Cruise control אדפטיבי, התרעת ערנות נהג, בלימת חירום אוטונומית, התרעת שכחת ילדים במושב האחורי, זיהוי ומניעת התנגשויות בשטח המת, ועוד. כל מערכות הבטיחות מתפקדות היטב.

יונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקויונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

מחיר יונדאי אלנטרה 2024

מחירו ההתחלתי של הדגם הוא 175,990 ש"ח. מחירו של רכב המבחן, יונדאי אלנטרה ברמת הגימור Supreme, הוא 178,990 ש"ח. הגרסה הבכירה ביותר בהיצע, ה-Luxury, עולה 185,990 ש"ח.

יונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקויונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

ביקורת רכב יונדאי אלנטרה: כמה מילים לסיכום

יונדאי אלנטרה מצליחה לתת מענה לכל הצרכים שלי מרכב בקטגוריה שלה. היא מרווחת, מצוידת במערכת היברידית חסכונית, ויש לה יכולות טובות ואפילו מעט ספורטיביות על הכביש. ובגזרת השדרוג המורגש, העיצוב העדכני שלה מבחוץ ומבפנים סוגר את החבילה מבחינתי.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

יונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקויונדאי אלנטרה המעודכנת. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכביםרכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: