אא

למרות המלחמה: שוק הקריפטו הישראלי פורח

מאז פרוץ המלחמה, שוק ההייטק הישראלי מתאמץ מאוד להוכיח לעולם שהוא עדיין מסוגל לספק תוצאות, וגם מצליח בכך. למרות כל מה שאנחנו עוברים, נדמה כי לפחות בכל הנוגע אל קריפטו מצבנו טוב. המערכת האקולוגית של קריפטו בארץ אינה מושפעת מהמלחמה, ואף מואצת, ולמעשה חלה צמיחה מדהימה בתעשייה הזו בחודשים האחרונים // תוכן פרסומי

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK

גיוס מסיבי

בינואר האחרון, אישרה הרשות לניירות ערך בארה״ב מספר תעודות סל של ביטקוין. זו הייתה חותמת אישור רגולטורית שסללה את הדרך לעלייה משמעותית במחירים של נכסי קריפטו, והובילה לעליות של למעלה מ-70% במחירי תעודות הסל.

למעלה מ-11 מיליארד דולר זרמו לכלי השקעה אלה, מה שהביא תשומת לב והכרה משמעותית לאקוסיסטם הקריפטו, כולל זה הישראלי. מחקר של Collider, קרן ההשקעות הגדולה בישראל הממוקדת בקריפטו, שעובדת עם כל הסטארט-אפים המקומיים במגזר, מראה שתעשיית הקריפטו הישראלית גייסה יותר מ-100 מיליון דולר מאז ה-7 באוקטובר.

השפעה חיובית

לאופי השוורי של שוק הקריפטו הייתה השפעה חיובית על שוק הקריפטו שלנו בישראל פועלות כ-145 חברות שעוסקות בקריפטו, והמספר הזה גדל מאז פרוץ המלחמה.

Collider פרסמה לאחרונה את המהדורה השנייה של מפת הקריפטו האקולוגית הישראלית, וציינה שחברות כמו Blockaid, Ingonyama, Tres, Fordefi, Utila, Addressable, Oobit ואחרות גייסו יחד כ-115 מיליון דולר מאז פרוץ המלחמה. יתרה מכך, Starkware הגיעה להערכת שווי של 20 מיליארד דולר עם השקת אסימון
ה-$STARK של החברה.

השוק העולה בהחלט מספק חמצן טרי לענף שנפגע קשות לאחר שנת 2022 מפותלת, שכללה את קריסת הבורסה המפורסמת FTX.

מאז הקמת הביטקוין חלה התקדמות משמעותית. חברות רבות במרחב הפכו לחברות מובילות בעלות ערך רב, ומספר המפתחים גדל באופן משמעותי. ניירות ערך של ביטקוין יכולות להיות ״הדבר הבא״ ועסקאות ב-blockchains מסוימות עולות כעת פחות מ-$0.01, מה שמאפשר מספר עצום של שימושים חדשים בטכנולוגיה.

יתרה מכך, השוק ראה לאחרונה שחקנים מוסדיים גדולים כמו PayPal נכנסים לתחום הקריפטו, בעוד שחברות כמו Goldman Sachs, BNY Mellon, Swift, BNP Paribas, Citi, Lloyds ואחרות הודיעו על השלמת מוצלחת של כמה ניסויים ראשוניים בבלוקצ׳יין.

חזקים גם באבטחה

המערכת האקולוגית של הקריפטו היא טכנית ביותר. בישראל, למייסדים רבים בתעשייה יש רקע ביחידות מודיעין עילית (8200, 81, ממרם) או באקדמיה. אלה כישורים שמאפשרים, למרות המלחמה, להמשיך לחדש כל הזמן.

יתרה מכך, המגזר של אבטחת קריפטו נשלט על ידי חברות ישראליות, כאשר חלק ניכר מהן נוסדו על ידי בוגרי יחידות מודיעין סייבר. Fireblocks, Blockaid, Ironblocks, Certora ו-Chaos Labs הם בין הפרויקטים המובילים במרחב.

מעניין לציין שמייסדים עם רקע אקדמי נוטים להתמקד בזירת התשתית, במיוחד בתחומי החישוב הרב-צדדי (MPC), הוכחות אפס ידע (ZK) ומרחבי הצפנה הומומורפית מלאה (FHE). Starkware, Kaspa, Ingonyama, Odsy ו-Fhenix הם השמות הבולטים במגזרים אלה.

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: