אא

ספורט ימי, אטרקציות, שקיעות רומנטיות וקולינריה: חמישה איים מדהימים ביוון שלא הכרתם

למרות שיש ביוון כ-3,000 איים, הישראלים נוהגים לפקוד רק כעשרה מתוכם, כך שיש עוד הרבה מה לחקור באלו המוכרים פחות. הכנו לכם את המובילים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

סקופלוס | אי מהסרטים

ב"מאמא מיה!" צפיתם? המחזמר האייקוני בו מככבים מיטב להיטי להקת ABBA צולם ברובו באי סקופלוס (Skopelos). הוא משתייך לקבוצת 24 האיים הספורדיים וממוקם בין שניים מהאיים המיושבים הבודדים שבהם: סקיאתוס (Skiathos) ואלוניסוס (Alonisos). ניתן להגיע אליו בטיסה מאתונה או בהפלגה של כ-6 שעות מנמל סלוניקי.
בעת הביקור באי תוכלו לערוך סיור לוקיישנים בעקבות המחזמר, להעביר את הזמן באחד מהחופים הרבים שלו, לצאת לשייט ואפילו לצלול ולמצוא את שרידי הספינה הטרופה "כריסטופורוס", שטבעה בשנת 1983.

קיתירה ואנטי-קיתירה | הקטן והקטנטן

בטיול הבא שלכם בכרתים כדאי לשלב ביקור באי הקטן והמרגש קיתירה (Kythira). רק שעה וחצי לכל כיוון בסירה, ונגלה בפניכם אי מופלא בו תמצאו ספורט אתגרי, טיולים ומוזיאונים. בזכות המיקום האסטרטגי של קיתירה בין היבשת היוונית לכרתים, מהעת העתיקה ועד המאה ה-19 הוא היווה צומת דרכים של סוחרים, יורדי ים ועמים כובשים. הארכיטקטורה שלו הושפעה מהתרבות היוונית והוונציאנית כאחד. בבירה חורה (Chora) תוכלו לבקר בטירה ונציאנית מרשימה בה שוכנות 4 כנסיות עם נוף מרהיב.
מנגד לקיתירה ממוקם אנטי-קיתירה (Antikythera), אי פצפון, שקט ורגוע, שיכול להוות מקום מפלט לכל מי שמחפש לנפוש הרחק מכל ההמולה. חופים, צלילות ושלווה.

Kythira. צילום: ShutterstockKythira. צילום: Shutterstock

גאבדוס | לחובבי ההרפתקאות

יעד נוסף שתוכלו לשלב עם חופשה בכרתים הוא האי גאבדוס (Gavdos). מומלץ להגיע אליו לטיול יומי, שכן אין בו בתי מלון ומקומות האירוח מעטים - אך חובבי הטבע שביניכם יוכלו לתקוע יתד ולישון באוהל על חוף הים. באי שלושה כפרים קטנים מיושבים, ואוכלוסייתו מונה כמאה אנשים - מספר שכמעט משלש את עצמו בעונת התיירות.
בהגיעכם כדאי "לסמן וי" על כיסא העץ ב-Cape Tripiti, המשקיף על הים ומסמל את הנקודה הדרומית ביותר באירופה - וגם להגיע למגדלור בעת השקיעה. חוף מומלץ באי הוא סרקיניקו (Sarakiniko), ובכל מקרה שלא יהיה - כדאי להגיע עם ציוד לינה בשטח, ופשוט להתמסר לחוויה המלאה.

Sarakiniko. צילום: ShutterstockSarakiniko. צילום: Shutterstock

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

פארוס | אין סוף לאטרקציות

פארוס (Paros) הוא אי שמושך אליו את חובבי האקסטרים, ולא לחינם. החל מספורט ימי כמו גלשני רוח, צלילה ושייט בקיאקים - ועד לאטרקציות כמו טיולי טרקטורונים, מסלולי הליכה, שייט בים ואפילו מדיטציה ויוגה. תוכלו לבקר בעיירה המרכזית פריקיה (Parikia), הכפר פראספורוס (Paraporos) ועיירת חיי הלילה נאוסה (Naousa), בהתאם לסוג החופשה שאתם מעדיפים.
באי שלל טברנות ויקב שווה (Moraitico). אל תשכחו לסיים את היום עם המשקה המקומי המשכר במיוחד, סומא (suma). יש לכם עוד קצת זמן? אז במרחק של עשר דקות שייט מנמל פריקיה או פונטה, נמצא אנטי-פארוס בו תמצאו מערות נטיפים.

Paros. צילום: ShutterstockParos. צילום: Shutterstock

נאקסוס | רגוע או פרוע?

השכן המגניב של פארוס ממוקם כחמש שעות הפלגה מאתונה, וכחצי שעה הפלגה מפארוס. הנוף הפראי שלו טומן בתוכו חופים חוליים רחבים והרים גבוהים – כולל זה שעל פי המיתולוגיה היה ביתו של האל זאוס. מדובר באי עם קסם מיוחד. עיר הבירה חורה (Chora), היא עיירת נמל עם ברים, מסעדות ומועדונים. רבים מגיעים לאי כדי לצעוד במסלול ההררי שלו, אבל תוכלו לסייר גם ברחובות, בנמלים ובין הכפרים - או לבלות את מרבית יומכם על החוף. כדאי לבקר גם בעיר העתיקה ובמוזיאון שמן הזית (Eggares Olive Oil Museum), ואל תפספסו את שקיעה ב-Portara, רומנטיקה במיטבה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: