אא

חלום: הצצה לאי היווני ״הבתולי״ שהמוני התיירים עדיין לא הציפו אותו והוא במילה אחת - WOW !

למרות תנופת הפיתוח התיירותי, הנופים הבראשיתיים של האי אוויה (Evia) או אאובויה ביוונית קדומה, על שם אהובתו של אל הים פוסידון, עדיין לא הושחתו על ידי מלונות ענק והמוני תיירים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

אריסטו, הפילוסוף היווני הידוע, אמר: "היופי הוא מכתב ההמלצה הטוב ביותר", ומן הסתם, התכוון גם לאי אוויה Evia (אאובויה Euboia ביוונית קדומה, על שם אחת מאהובותיו של פוסידון, אל הים), בו בילה את שנת חייו האחרונה לאחר שברח מן המתנכלים לו באתונה.

אוויה הוא האי השני בגודלו באיי יוון, אחרי כרתים, וככל הנראה, התפצל מן היבשת ברעידת אדמה לפני אלפי שנים.

קרבתו ליבשת, לאתונה ולנמל התעופה שלה, מהווה יתרון משמעותי לתיירים ולנופשים. ניתן להגיע אליו ברכב באמצעות מעבר על פני גשר מיתרים מרהיב, ברכבת או במעבורת.

"האי הבתולי", כך מכנים אותו תושבי האי ואנשי התיירות מתוך כוונה להמחיש את האותנטיות של האי, את נופיו הבראשיתיים ואת העובדה המרנינה, שהמוני תיירים עדיין לא מציפים אותו ומשחיתים בו את נפלאות הטבע.

עם המעבר על הגשר מעל תעלת אוריפוס (Euripus) אל תוך האי, נגלים לעין החופים המתפתלים מחד ופסגות ההרים עטויות שרידי השלג מנגד, ותוך כדי נסיעה מתונה בנופים המוריקים ובין בתי הכפר הלבנים תחושת הרוגע אופפת אותך.

ארטריה (Eretria) היא עיירה יוונית אופיינית. בתי אבן מוקפים צמחייה, בחלקם על קו החוף, ומרכז שליו המציע מבחר חנויות, וכמובן, בתי קפה וטברנות. כ

דאי לציין כי בשנים האחרונות הוקמו כאן וילות, דירות נופש ובתי הארחה. השמועות על היופי והשקט התפשטו ברחבי יוון, ויוונים רבים אימצו להם את האי כיעד נופש קבוע, כמו גם תיירים מרחבי אירופה.

עם זאת, אין כאן קלאבים מצועצעים וארכיטקטורה תעשייתית מתוחכמת של בטון, מתכת וזכוכית, המשחיתה את פני הנוף. כל המבנים כאן בנויים במיטב המסורת הכפרית, בוהקים בלבן, מתמזגים ומשתלבים בסביבה הטבעית.

לישון בשלווה

כפר הנופש Eretria Village הוא מתחם ענק מוקף מדשאה וצמחייה על בסיס "הכל כלול" בבקתות, בחדרי אירוח צנועים או בווילות ברמת 4 כוכבים, עם חדרים יפים ומרפסות נוף לבריכה, לים או להרים.

במקום מגוון מתקנים - בריכה, מועדון לילה, אמפיתיאטרון, טברנה, מיני מרקט, מיני קלאב לילדים, מסעדות וברים. לכפר חוף ים פרטי מטופח ומגוון מגרשים לפעילות ספורט.

מלון Miramare הקטן והאינטימי הסמוך לעיירה ארטריה שופץ וחודש, עוצב ורוהט בטוב טעם. חדרי המלון יפים ונעימים, ולרשות המתארחים מגוון אפשרויות לפעילויות נופש ופנאי. האירוח במלון החביב והשקט על בסיס חצי פנסיון.

שני אתרי נופש חדשים יחסית ברמה גבוהה, כולל מגוון מתקני ספא, קמו והתפתחו על החוף לאחרונה והפכו לאטרקטיביים במיוחד: Eretria Hotel & Spa Resort ובסמוך אליו Amaronda Resort & Spa, הפועל גם הוא כ"הכל כלול".

מלון Negroponte הוא יוקרתי ומפואר בדרגת 5 כוכבים, הנחשב למשובח ביותר עם חדר כושר, סאונה וג'קוזי, בריכת ילדים ובריכה מקורה ומחוממת, מגרשי ספורט, מסעדה וברים, וגם נוף מרהיב.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

זמן טיול

הגרמנים, ההולנדים, האנגלים והצרפתים, מסוגלים להתחרדן שבועיים ואף חודש שלם בשמש, אבל אנחנו הישראלים קצרי הרוח - שבענו. אז שכרנו רכב והתחלנו להרחיק אל תוך היבשת. אם אינכם מעוניינים לנהוג, בתי המלון מציעים סיורים בסביבה הקרובה או טיולי יום לאתונה, דלפי, מטאורה ועוד.

העיר Chalkis (חלקידה), בירת האי אוויה, מצויה במרחק נסיעה קצרה ומציעה שפע של אתרי עתיקות, חנויות חדישות, מסעדות, בתי קפה וחיי לילה. מעבר לחלקידה, רצוי להיכנס אל היבשת ולהצפין אל Drossia וכפרי החוף הציוריים, מצוקי דרך הים, עד לפיורד של Skorponeri.

אפשר גם להצפין לביקור ב'מרחצאות הרקולס', אתר מרפא וספא ב-Aidipsos ובו 80 מעיינות מינרליים. ואם כבר הצפנו עד כאן, ניסע עוד מעט ל'לשון הים' של Lichada, מעין חצי אי המשתלח לכיוון היבשת ומוקף ים משני עבריו.

בדרומו של האי אוויה כדאי לבקר בעיירות Styra ו-Marmari. סטירה היא השער לדרום, המצטיין בחופי ים מרהיבים וחוליים, והעיר מארמארי היא העיר המרכזית באזור. אל שתי הערים ניתן להגיע גם במעבורת מן היבשת, ממזרח לאתונה.

ומה באשר לאתונה? הדרך לאוויה עוברת בבירת יוון שעל החידושים שבה תוכלו לקרוא גם כן במגזין פספורט המיוחד על יוון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוויהיווןאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: