אא

לא רק בטן גב: טיול מעבורות ביוון

זו אחת הדרכים הייחודיות והמקוריות לטייל בין היבשה לבין איי יוון וגם בין האיים לבין עצמם. היא מצריכה קצת תכנון וחופשה שהיא מעבר לסופ"ש קצר באתונה, אבל הרווח - עצום. אז כך עושים את זה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

אם נאמר זאת בהכללה גסה, למרבית המטיילים ביוון ברור מה שהם מחפשים. אם זה בטן-גב, טיול עירוני באתונה, או טיול אתגרי בצפון המדינה. אבל אם קצת תפתחו את הראש, ואולי מעט את הכיס, תוכלו לגלות שיש דרכים לשלב יעדים ביוון, בטח ובטח בין האיים, או בין האיים לבין נמל פיראוס הצמוד לאתונה.

המעבורות של יוון נולדו מתוך צורך ולא ככלי תחבורה תיירותי. תושבי מדינת האיים זקוקים לאפשרות להתנייד בין מקום מגוריהם לבין איים / חלקים אחרים במדינה, לעתים באמצעות כלי רכב איתם הם עולים למעבורות הענק.

אבל עם הזמן גילו ביוון את הפוטנציאל, ולצורך המקומי נוסף האלמנט התיירותי. כיום מבקרים רבים בוחרים לדלג בין כמה יעדים במהלך חופשתם ביוון באמצעות המעבורות שלעתים זולות דרמטית מטיסות, ומאפשרות כאמור לחוות יותר.

ביוון פועלות אינספור חברות המפעילות מעבורות, ואולי כבר שמעתם על Seajets, Bluestar או Minoan שהן שלוש מהגדולות והמובילות בתחום. לכולן, חשוב שתדעו, מכנה משותף ברור: לא מדובר כאן בספינות קרוז מפוארות עם מסעדות ובתי קזינו, אלא בכלי תחבורה יעיל ושימושי עם אמצעים בסיסיים לשייט.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

מסלולי השייט של המעבורות אינסופיים. נתחיל מפיראוס, הנמל הגדול ביוון והצמוד לאתונה, שממנו תוכלו לצאת לשייט כמעט לכל מקום (וגם אל מחוץ לגבולות יוון).

אבל המסלולים התיירותיים הפופולריים הם אלה שסובבים סביב האיים הקיקלאדיים, כמו למשל קו הרקליון-סנטוריני-מיקונוס, שמתחיל בכרתים ועובר בין האיים הקטנים עד שתגיעו לאלה הפופולריים ביותר ביוון. מסנטוריני (פירה) תוכלו לקחת מעבורת לפולגנדרוס ולמילוס, במה שנחשב למסלול הרומנטי, או שלל מסלולים אחרים.

את הבחירות שלכם ניתן לבצע מראש באתרי ההזמנה של חברות השייט, ומומלץ מאוד לבדוק היטב את משך המסלולים. למרות שעל המפה המרחקים נראים קצרים, לעתים מדובר בשעות ארוכות כמו למשל המעבורת מחאניה (נמל Souda) לפיראוס שהיא "Overnight", כלומר יציאה לדרך בערב והגעה לפיראוס לפנות בוקר.

ואם בלילה עסקינן, חשוב לדעת שלצד המחירים הנמוכים יחסית של טיולי-מעבורות, אם תרצו להוסיף חדר עם מיטה לנסיעה, תצטרכו להיפרד מיותר ממאה אירו בחלק מהמקרים, מה שהופך את המעבורות לעסק יקר יותר ולא משתלם ביחס לטיסות. אבל אם תסתפקו במושבי סיפון, או שפשוט תעלו על גג המעבורת לקצת שיזוף (אפשר ומומלץ להצטייד בקצת אלכוהול בבר המעבורת, רק לא להגזים) תשלמו מעט מאוד.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

עוד טיפ חשוב הוא הקירבה לנמלים. אם אתם מתכננים קפיצות בין איים ("Island Hoping", בשפת התעשייה) ולהישאר לילה אחד או מקסימום שניים בכל אי, מומלץ לקחת מלון, או חדרי AIRBNB לא רחוקים במיוחד מהנמלים, כדי שלא תיסחבו עם הכבודה שלכם.

ההפלגות (לא כולל חדרים) מתחילות ממחירים מצחיקים של 20-30 אירו לאדם למקטעים הקצרים יותר ועד ל-80 אירו למקטעים הארוכים יותר בעונת הקיץ. שימו לב שחלק גדול מהקווים פועלים בעונה בלבד.

5 מסלולי המעבורות הפופולריים ביוון

סנטוריני-נקסוס-מיקונוס-סירוס

הרקליון-סנטוריני-מיקונוס

פיראוס-מיקונוס-סנטוריני-הרקליון

לסבוס-חיוס-מיקונוס-פיראוס

קורפו-פאקסי-לפקדה-מגניסי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: