אא

5 מסעדות יווניות מומלצות, טעימות ושוות במיוחד

עבור כמעט כל ישראלי, המונח טברנה מתייחס למסעדה יוונית עממית, עם שולחנות גדושים במזטים וכוסיות אוזו כשברקע רוקדים לצלילי בוזוקי. בקיצור, שמח וטעים. אבל את כל הכיף הזה תוכלו למצוא גם בישראל ב-5 המומלצות שלנו

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

בילדותי בנתניה, לפחות אחת לשבועיים היינו יורדים למסעדות הדגים על החוף לאכול דגים טריים מהים וליהנות ממוזיקה יוונית שמחה.

בעבר היו לא מעט טברנות ברחבי הארץ עם הופעות והרבה עראק וחלקן חמארות קטנות בשווקים. אולי זה יוקר המחיה, אולי האוכלוסייה שהשתנתה, אבל הרוב נעלמו ובמקומן תמצאו מסעדות שמגישות אוכל יווני לצד הופעות, בדרך כלל בסופי שבוע.

היווני בשוק בצלאל תל אביב

בלב השדרה הראשית של שוק בצלאל, עם שולחנות מכוסים במפות כחול-לבן ממוקם לו היווני - בר עממי עם כמה שולחנות ותפריט מלא בביסים כגון סלט יווני שנחתך על המקום, דגים מטוגנים שמגיעים מהשוק, פירות ים, קציצות פרסה ועוד. תוסיפו לכל הסיפור אלכוהול שעושה שמח, יינות יווניים, רצינה וציפורו ומוזיקה יוונית - והנה החבילה המנצחת. על המקום אמון אשר חביבי, מסעדן ותיק והבעלים של "היוונייה" בשוק הכרמל. בימי שישי המקום פתוח בצהריים, עם קבלת שבת על כוסית אוזו ומוזיקה שמחה ברקע.
בית לחם 3, תל אביב

יאסו תל אביב

הטברנה של אבי ביטון במלון פרימה תל אביב משקיפה על חוף הים ומציעה תפריט שמח שנע בין הקלאסיקות היווניות להשפעות מקומיות. ריזטו ספנקוריזו , דגים מטוגנים, סגאנקי של עלי פילו עם גבינות, שפע סלטים, פרחי כרובית מטוגנים, ולכל הטוב הזה תוסיפו את ההופעות החיות השמחות, הבריזה והשקיעות ותעלו על השולחנות. בימים א'-ה' בין 18:00-20:00 ,תקבלו 30%על כל התפריט, האופציה הכי שפויה לדינר מול השקיעה, וכל ראשון ושישי בצהריים הופעות יווניות חיות.
מלון פרימה תל אביב

צילום: אמיר מנחםצילום: אמיר מנחם

אלבי, יפו

המסעדה שבלב שוק הפשפשים, הפכה כבר לסמל של השוק. היא כבר בת עשור ועדיין מצליחה לספק אווירה, אוכל טוב ומוזיקה משובחת. כיאה לחמארה מודרנית, יש באלבי תפריט עשיר הכולל דולמה, הממולאים הנהדרים על יוגורט, צזיקי רענן, איקרה מדהימה, לביבות כרשמה עם קפילוטרי, חציל ממולא בגבינה וכמובן גירוס, סופלקי לצד משקאות אניס והרבה מוזיקה, בעיקר בסופי שבוע.
עולי ציון 6, תל אביב

זואי כפר סבא

זואי היא מסעדת שוק יוונית בלקנית כשרה בחצר השוק כפר סבא. פירוש המילה היוונית "זואי" הוא חיים ואין מה לומר, זואי מפיחה חיים בכפר סבא כבר עשור. התפריט ים תיכוני-יווני עם פלפל חריף שרוף עם פטה, צזיקי, סקורדליה, קציצות ירק, עלי גפן ממולאים, פרחי כרובית מטוגנים, איקרה, סיגר פריך של דגים, ספנקופיטה משוגעת וכמובן שפע דגים. תפריט האלכוהול כולל קוקטיילים ובימי שלישי יש הופעות בוזוקי שמחות. שמח בכפר סבא!
גיבורי ישראל 4, כפר סבא

ניקוס אשקלון

זו אחת הטברנות ששרדו מפעם. ניקוס עושה מה שטברנה קלאסית עושה: אוכל טוב, בלי שואו, עם המון אלכוהול ומוזיקה שמחה. המזטים של ניקוס כוללים עלי גפן על צזיקי, סלט חצילים קלויים, ממולאים, דגים נאים ומטוגנים, שווארמה דג ומאפה גבינה. בימי שלישי בערב זמרים יווניים בליווי נגנים ובימי חמישי ושישי בצהריים ובמוצאי שבת די ג'ייז מתחלפים שמרקידים את הקהל.
מרינה מול - קומה 2 הנמל 9 אשקלון

הטברנה של רביבה וסיליה

אם עד כה התרגלו לחבר את השם רביב וסיליה לעוגות מעולות ובית קפה מהודק, אז תתחילו לחשוב שמח יותר. כל קיץ המרפסת המהממת של מגדלי צמרת מאמצת קונספט שונה, השנה המקום יהפוך למיני טברנה אורבנית ותוססת המבוססת על כל הטוב שיש ליוון להציע. צזיקי, פאבה, לחם קלוי על הגריל עם עגבניות, עלי גפן במילוי אורז, קלמרי מטוגנים, מוזיקה עשירה וסופלקי כהלכתו לצד קוקטיילים המבוססים על אוזו 12 כולל אוזו שפריץ ואוזו פונץ'! ימים א'-ה' מ-17:30 עד חצות. בין 17:30 ל-19:00 יש 50% על המשקאות האלכוהוליים
ניסים אלוני 10, תל אביב

צילום: אמיר מנחםצילום: אמיר מנחם

גרקו

כבר שנים שגרקו של המסעדן היווני צביקי עשת שולטת בנוף היווני ומביאה את יוון בכל תפארתה לישראלים. מפות כחולות, מוזיקה יוונית חזקה, מעדניה ענקית ומטבח יווני עשיר עם מאפי גבינה, צזיקי ואיקרה, פיתות בגריל עם שמן זית וזיתים, פטה ועגבניות, לחם יווני על הגריל ממולא בגבינות, קבב יווני, מאפה 12 האלים - בצק פילו מטוגן עם פטה ודבש ועוד המון. בין ביס לביס, הופעות ונגנים מיוון וקבלות שבת שמחות.
סניפים בכל הארץ

סלון יווני

בעיני, מלך השמח היווני הוא השף גיא פרץ, שעשה מהפך כשהקים את את סלון יווני, אימפריה של מסעדות יווניות שעושות שמח לא רק בסופ"ש אלא בכל יום. כל המסעדות כשרות ואין מצב שהשולחן שלכם לא יהיה עמוס במזטים מדהימים, שפע גבינות, ירקות, דגים מטוגנים ואוזו שזורם הרבה יותר ממים.
מעבר לאוכל, האווירה והשואו, העיצוב כחול-לבן שופע עיטורים, הלוקיישן כמעט תמיד ליד הים והתוכנית האומנותית כוללת זמרים יווניים המתארחים בארץ לחגיגה. מדי פעם תמצאו ערבי נושא ממקומות שונים כמו לסבוס, מיקונוס, כרתים ועוד שבהם יוגשו מנות טיפוסיות לאזור ויגיעו אומנים מקומיים. קבלת שבת בכל שישי מ-12:00 עד 16:00.
שדרות אלי לנדאו 60, הרצליה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מסעדות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: