אא

וויז אייר וריינאייר מתנצלות על ביטולים ועיכובים ומסבירות: ״ניהול כושל של הבקרה האווירית של אירופה״

שתי ענקיות הלואו קוסט מתנצלות בפני נוסעיהן על ביטולי טיסות ועיכובים שנגרמו בימים האחרונים לדבריהן בשל מחדלים של בקרת התעבורה האווירית ויורוקונטרול. ״נראה כי מערכת בקרת התעבורה האווירית חווה הקיץ בעיות משמעותיות״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ריינאייר (Ryanair) וחברת וויז אייר (Wizz Air) מתנצלות בפני הנוסעים ומאשימות את ה-ATC- Air Traffic Control (בקרת התעבורה האווירית באירופה) בניהול כושל של מערך הטיסות באירופה.

ריינאייר, ענקית הלואו קוסט האירית, פרסמה אתמול התנצלות, בפני נוסעיה על ״עיכובים מוגזמים בטיסות ועל למעלה מ-60 ביטולים שנגרמו עקב הביצועים הגרועים של בקרת התנועה האווירית האירופית״ , ביום חמישי האחרון ה- 27 ביוני ואתמול (שישי 28 ביוני), אשר משפיעות לדברי החברה על פעילותן של כל חברות התעופה האירופיות.

ההודעה החריפה של ריינאייר נגד שירותי בקרת התעבורה האווירית, שלדבריה נהנתה דווקא השנה מהיעדר שביתות בצרפת בקיץ הזה ולמרות שנפחי התנועה נמוכים ב-5% "מרמות הבעיות הקשורות", הינן בשל "מחסור בכוח אדם". בחברה משייכים את התקלות בשל "כשלי מכשירים" במרכז הבקרה האווירית במאסטריכט.

ריינאייר. צילום: shutterstockריינאייר. צילום: shutterstock
ריינאייר. צילום: shutterstock

ביום חמישי ה-27 ביוני, מציינת ריינאייר בהודעה, יותר מ-30% מ-3,500 הטיסות של החברה עוכבו עקב שיבושים במערכות הבקרה האווירית. ״מטוסים לא חזרו לבסיס ביום חמישי בלילה עקב עיכובים של ATC, כלומר החמיצו את זמני הנחיתה במסגרת העוצר בשדה התעופה״, מציינים בחברה ומוסיפים כי ביום חמישי האחרון בבוקר, 25% מהמטוסים של החברה (150 מתוך 600 מטוסים) עוכבו בשל "מחסור בכוח אדם" במרכזי הבקרה האווירית האירופאים ובשל "תקלות מכשירים" במרכז ה-ATC במאסטריכט שבהולנד. ״עיכובים וביטולים חוזרים ונשנים של טיסות עקב ניהול תעבורה אוויר לקוי אינם מקובלים״, מדגישים בחברה.

קצין התפעול הראשי של ריאנאייר, ניל מקמהון, אמר: "מספרי ה-ATC נמצאים ברמות הגרועות ביותר אי פעם בקיץ הזה. ריינאייר וחברות תעופה אירופיות רבות אחרות חוות את השיבושים הללו שגורמים לעיכובים חוזרים, ביטולים ואי נוחות לנוסעים עקב ניהול כושל של ה-ATC האירופי. אנו שואלים את ראול מדינה, המנכ"ל של Eurocontrol, שיסביר מדוע מרכזי בקרת השליטה האווירית באירופה המאויישים שוב ושוב ומתלוננים על "תקלות במכשירים" במרכז השליטה במאסטריכט, מה שמשפיע על כל חברות התעופה האירופיות.״

מקמהון מוסיף ואומר: ״במהלך שלוש השנים האחרונות, שיעורי הטיסות באירופה עלו לרמות שיא, אך רמות כוח האדם והשירות המשיכו לרדת. אנו קוראים לנשיא הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, לנקוט בפעולה לרפורמה דחופה בשירותי ה-ATC הכאוטיים של אירופה. מנכ"ל Eurocontrol, עיכובים וביטולים חוזרים ונשנים עקב בעיות של ה-ATC אינם מקובלים. אנו מתנצלים בפני הנוסעים שלנו על אי הנוחות החוזרות ונשנות הללו, שהן מצערות מאוד אך זה מעבר לשליטתה של ריינאייר.

וויז אייר. צילום: Shutterstockוויז אייר. צילום: Shutterstock
וויז אייר. צילום: Shutterstock

וגם וויז אייר נגד היורוקונטרול

ואילו גם חברת וויז אייר לא נותרה מאחור, ומפרסמת אף היא הודעת התנצלות על הימים האחרונים בה היא מציינת:

״בימים האחרונים, המרחב האווירי האירופי הושפע קשות עקב בעיות בניהול משבצות בשדה התעופה שנגרמו ממספר אירועי מזג אוויר בו-זמניים המתרחשים ברחבי אירופה. אירועים אלו פגעו ביכולות של רשויות בקרת התעבורה האווירית ויורוקונטרול לנהל את נפחי התנועה בתעשייה, מה שהוביל לעיכובים וביטולים גדולים בכל תעשיית התעופה האירופית. אירועים אלו השפיעו על פעילותה של Wizz Air, כמו גם על פעילות חברות תעופה אחרות, ברחבי אירופה״, אומרים בחברת התעופה ההונגרית.

ב-26 ביוני לבדו, במרחב האווירי האירופי היו כ-450,000 דקות עיכוב, 360,000 מהן נבעו ממזג האוויר, עם עיכובים משמעותיים של יותר מ-3 שעות.

״רשת הקווים של Wizz Air סבלה מ-30,000 דקות נוספות של עיכוב ב-4 השבועות האחרונים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מהמצב יוצא הדופן הזה,״ מסבירים בחברה ההונגרית.

בוויז אייר מוסיפים: ״אנו מתנצלים על אי הנוחות שעשויה להיגרם לחלק מהנוסעים, אך למרבה הצער, הבעיה אינה בשליטתנו. Wizz Air הייתה ערוכה להבטיח פעילות קיץ חלקה לנוסעיה, עם זאת, נראה כי מערכת בקרת התעבורה האווירית חווה בעיות משמעותיות בקיץ הקרוב. אנו נאלצים כעת להסלים את הנושאים הללו עם רשויות ניהול התעבורה האווירית הרלוונטיות, כולל יורוקנטרול, כדי להבטיח שיבצעו פעולות מתאימות כדי למזער את השיבושים.״

בחברת התעופה ההונגרית מסכמים ואומרים כי: ״כמו תמיד, נודיע לנוסעים שהזמינו ישירות בחברת התעופה על כל שינוי בלוחות הזמנים באמצעות SMS ואימייל. במקרה שלנוסעים יש הזמנות עם סוכנויות נסיעות מקוונות (OTA) וצדדים שלישיים אחרים, עליהם לבדוק את סטטוס הטיסה שלהם ולבקש שינויים לפי הצורך באמצעות ה-OTA המתאימים״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירRyanair

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: