אא

בואינג – הצרות נמשכות: המועצה הלאומית לבטיחות תחבורה (NTSB) הטילה סנקציות על החברה

שורה של הגבלות הוטלו על בואינג ע"י NTSB בגלל שהפרה את ההסכם ומסרה לתקשורת מידע חסוי על החקירה של התפוצצות דלת המטוס ב-5 בינואר בפורטלנד

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

המועצה הלאומית לבטיחות תחבורה של ארצות הברית (NTSB) הודיעה על הטלת הגבלות וסנקציות על בואינג, לאחר שהחברה הפרה באופן בוטה את תקנות החקירה של NTSB ואת ההסכם החתום עם ה-NTSB ומסרה לתקשורת מידע על החקירה החסויה לגבי גורמים אפשריים להתפוצצות הדלת ב-5 בינואר במטוס הנוסעים בפורטלנד.

במהלך תדרוך תקשורתי ביום שלישי האחרון בכיר בבואינג סיפק מידע על החקירה ומסר ניתוח של מידע עובדתי. שתי הפעולות הללו אסורות על פי ההסכם, שעליו חתמה בואינג, כאשר הוצע לה מעמד של צד מעורב על ידי ה-NTSB בתחילת החקירה.

עקב מסירת המידע החסוי, לבואינג לא תהיה עוד גישה למידע החקירתי שה-NTSB תגיע אליו בזמן שהיא מפתחת את התיעוד של התאונה. ה-NTSB גם יזמן את החברה להופיע בשימוע החקירה בתיק המתוכנן ל-6 ו-7 באוגוסט בוושינגטון הבירה. בניגוד ליתר הצדדים בדיון, בואינג לא תהיה רשאית לשאול שאלות את המשתתפים האחרים.

לאחר שנודע ל-NTSB על פרסום לא מורשה של המידע והיא ביקשה מידע נוסף על תדרוך העיתונאים, בואינג סיפקה לסוכנות תמליל. התמליל חשף שבואינג סיפקה לתקשורת מידע חקירה ש-NTSB לא אישרה לפרסום. בנוסף, בואינג הציעה חוות דעת וניתוח על גורמים שלדעתה היו הסיבות לתאונה.

בתדרוך בואינג תיארה את חקירת ה-NTSB כאישום האדם האחראי לכשל בחיבור הדלת, אך למעשה ה-NTSB מתמקדת בגורם הסביר לתאונה ואינה מטילה אשמה על אדם מסוים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: