אא

הפתרונות לפקקים? משרד התחבורה במכרז לשאטל ימי ורכבת על גלגלים

המשרד פרסם קול קורא להפעלת שני פיילוטים שעשויים לסייע בהפחתת עומסי התנועה. הראשון יהיה שאטל ימי שיעבור בחופי ישראל והשני רכבת שאינה דורשת בניית פסים או מנהרות

שאטל ימי בניו יורק. בקרוב בארץ? צילום: NYC FERRY שאטל ימי בניו יורק. בקרוב בארץ? צילום: NYC FERRY

לאחר שפרסם את התוכניות בחודש מרץ השנה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם היום (שני, 1.7) קול קורא ליזמים בארץ ובעולם לקבלת הצעות לפתרונות חדשניים להסעת המונים, ובהם רכבת על גלגלים ושאטל ימי.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים היא זו שהוציאה את המכרז לחברות התחבורה הציבורית להפעלת פיילוט לרכבת על גלגלים. במקביל, פרסמה חברת נתיבי איילון, בשיתוף חברת נמלי ישראל (חנ"י) פנייה לגורמים בינלאומיים לקבלת מידע על שאטלים ימיים להסעת המונים.

שני המסמכים נוסחו על פי מודלים הפועלים בהצלחה בעולם והם מיועדים לתגבור התחבורה הציבורית, במטרה להילחם בעומסי התנועה שעלותם השנתית למשק מגיעה לכ-40 מיליארד שקלים.

הפרמטרים שייבחנו במכרז הימי כוללים בין השאר את מהירות הכלים, קיבולת נוסעים, וסוג כלי השיט. הכלים שייבחנו, ובהם סנפירית, רחפת ועוד, יידרשו לשוט במהירות של לפחות 30 קשר, בתפוסה של לפחות 100 נוסעים ותוך שמירה על חווית נסיעה נוחה ומהנה.

פרויקטים דומים פועלים בהצלחה במדינות רבות, ובהן ארה"ב, יוון וקפריסין.

לא צריך לחפור

מכרז הפעלת רכבת על גלגלים גם הוא יוזמה חדשה של המשרד, שם מקווים כאמור להציע אלטרנטיבה חדשה גם בקרקע מוצקה ולא רק על הים.

הרכבת שנקראת גם "אוטובוס רב קיבולת" (BRT) נעה על כביש רגיל ללא צורך בתשתית מיוחדת כמו מסילה או מנהרה.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פנתה אל כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל בבקשה לקבלת הצעות למערכות מתאימות. ההצעות שיעברו את שלב הסינון הראשוני ייצאו לפיילוט במימון משרד התחבורה.

הפנייה כוללת כלי רכב חשמליים בלבד, בדגש על חדשנות טכנולוגית הכוללת ניהול מידע בזמן אמת, פיקוח, שליטה ובקרה ממוחשבת, ונגישות מלאה לאנשים עם מוגבלויות.

המודלים נועדו לשפר את רמת הניידות, להביא לשינוי מהותי בהרגלי הנסיעה בתחבורה הציבורית ולנגישות, חדשנות ויעילות תחבורתית שתתמוך בצמיחה כלכלית וחברתית וכזו שעשויה לקצר את זמני הנסיעה בין הפריפריה ומרכז הארץ.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי מדובר ב"צעד משמעותי להורדת יוקר המחיה ולחיזוק הנגישות של כל תושבי ישראל. מדובר בפתרונות חדשניים המיושמים בהצלחה בעולם, ובכוונתי לשלב אותם במאבק בעומסי התנועה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורהשאטליםמכרז

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: