אא

לרגל ה-4 ביולי החל היום: קבלו את היעדים שהכי אהבנו בארה״ב

מלוס אנג'לס ועד מיאמי, מלאס וגאס ועד יוסטון: לרגל יום העצמאות של ארצות הברית, כתבות וכתבי פספורטניוז מספרים לכם על הטיולים שהם הכי אהבו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. ומה הטיול שאתם הכי אהבתם?

ארצות הברית ארצות הברית

מהערים הגדולות והסואנות ועד לאתרים התיירותיים ולאטרקציות המפורסמות, מהפארקים העצומים ועד לאגמים המדהימים: לרגל 4 ביולי, יום העצמאות של ארצות הברית, חזרנו אל הטיולים שהכי אהבנו בארצות הברית. בואו איתנו.

לוס אנג'לס, קליפורניה

מולדת הקולנוע המסחרי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום, לוס אנג'לס, היא עיר שכל כולה השראה. כבר יותר ממאה שנים לוס אנג'לס, או ליתר דיוק שכונת הוליווד, מהווה כר פורה ליוצרים מגוונים, החל מצ'ארלי צ'פלין ואורסון וולס, דרך סטנלי קובריק וסטיבן ספילברג, ועד והאחים ואשובסקי וקוונטין טרנטינו.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

האטרקציות בשדרות הוליווד חינמיות ברובן, וכך גם צעידה בשדרות הכוכבים וצפייה בשילוט הענק והמפורסם שמתנוסס על גבעת הוליווד.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

אם אתם כבר מגיעים לשכונה, תוכלו לעשות סיור מודרך באולפני יוניברסל (Universal Studios), בהם נוצרו סדרות כמו "משפחת סימפסון" וסרטים כמו "מהיר ועצבני", "מלתעות" ו"שרק". באולפני האחים וורנר (Warner Bros) ניתן לראות מקרוב את סט הצילום של סדרות כמו חברים, ואת מאחורי הקלעים של סרטי גיבורי על כמו באטמן וגם וונדר וומן. (אירה מקיינקו)

יוסטון, טקסס

העיר הגדולה במדינת טקסס ובה כ-2.5 מיליון תושבים, יוסטון, היא מרווחת ונעימה, ומושכת אמריקנים רבים הן בזכות המרחבים העצומים, הדיור הזול, המחירים הנוחים, מזג האוויר החמים לאורך כל השנה, ובעיקר - הפטור המוחלט ממס הכנסה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

יוסטון ידועה כמרכז תעשיית הנפט בארצות הברית וכמרכז סוכנות החלל והאווירונאוטיקה האמריקנית, נאס"א, ויחד עם זאת, היא מהווה מרכז עסקים אטרקטיבי במיוחד.

בזכות הפטור ממס הכנסה עסקים רבים מעבירים את פעילותם לעיר, כולל חברות נדל"ן והיי-טק בשנים האחרונות, מה שהופך את יוסטון לאחת הערים העשירות בארצות הברית, בה מתגוררים אנשי עסקים עשירים רבים.

כמי שביקר בעיר פעמיים, התרשמתי במיוחד מהחוויה הקולינרית וממגוון המסעדות המשובחות בעיר, כשהמטבח המקסיקני באופן טבעי הוא הפופולרי ביותר. כמו כן, העיר היא חובבת כדורסל מושבעת, והקבוצה הפופולרית יוסטון רוקטס, המשחקת באולם "טויוטה סנטר", ממלאת את כל מושבי האולם בכל משחקיה.

במרכז העיר, ה'דאון טאון', גורדי שחקים מרשימים, והמראה השגרתי אך יוצא הדופן הוא של אנשי עסקים הגודשים אותם בחליפות מהודרות, כשרובם אף חובשים כובעי בוקרים. (דוד אדלר)

מיאמי, פלורידה

במקרה שלפנינו, זה או ששונאים אותה או שאוהבים אותה. מיאמי היא סוג של קרקס מסיבות, ברים, מסעדות והרבה אלכוהול שזורם מדי לילה בין מתחמי הבילוי הפזורים בעיקר במבני הארט-דקו המרהיבים של סאות' ביץ' (אבל לא רק).

צילום: 123rfצילום: 123rf

גם אם אתם לא בליינים גדולים תוכלו ליהנות כאן כאמור מארכיטקטורה ייחודית ושימור יפהפה של מבנים, מחופים כיפיים במיוחד בכל ימות השנה (מזג האוויר כאן מאפשר זאת בהחלט) וגם מהרבה אמנות, מוזיאונים, מופעים ופסטיבלים הנערכים גם כן, כל השנה.

לאס וגאס, נבאדה

היא אחת הערים האהובות והפופולריות ביותר לחופשות בארצות הברית הן בקרב תיירים מהעולם כולו והן בקרב המקומיים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בירת ההימורים של אמריקה שינתה את פניה בשנים האחרונות והיא מנסה להפוך ליעד לכל המשפחה באמצעות מספר אטרקציות חדשות ובראשן ה-SPHERE, אותו אולם עגול ואיקוני בו הופיעו השנה חברי להקת U2, ומוקרנים בו דרך קבע סרטים ב-360 מעלות שצולמו במיוחד עבור האולם.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

אבל וגאס היא הרבה יותר מזה. גם עבור מי שלא חובב הימורים, המלונות המפוארים והאיקוניים שבנויים על פי נושאים (ניו יורק, מצרים, טירת הרפתקאות ועוד) יכולים לספק ימים שלמים של טיולים, חוויות והתרשמות מדהימה מנווה המדבר המטורף והקיטשי של אמריקה.

סיאטל, וושינגטון

היא אולי לא היעד התיירותי המיידי שחושבים עליו כשמדברים על ארצות הברית, אבל סיאטל, העיר הגדולה במדינת וושינגטון שבצפון מערב המדינה, היא אחת הערים המפתיעות והמגניבות שיצא לנו לבקר בהן.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

העיר היושבת על מפרץ אליוט, היא מרכז אורבני-עסקי מפותח וניו-יורקי למדי שמתנהלת בקצב האמריקני המהיר והמוכר. אבל בתוך ההמולה תוכלו ליהנות מהליכה רגועה ומקסימה ב-WATERFRONT, ואולי גם לעלות על הגלגל הענק המפורסם של העיר.

ואם אתם לא מסתפקים בגובה של הגלגל הענק, תוכלו לעלות למחט החלל, המגדל העצום שהוא גם הסמל הבלתי מעורער של סיאטל, בגובה 184. רק קחו בחשבון שתיאלצו להיפרד מכ-40$ בדרך למעלה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מזג האויר בסיאטל הוא לא מהמדהימים בארצות הברית. רוב השנה מדובר ביעד מעונן, ובחורף גם קר מאוד עבורנו הישראלים, ואם תחפשו אטרקציה במקום סגור תוכלו למצוא אותה בדמות מוזיאון תרבות הפופ, מהמוזיאונים השווים בעולם שביקרתי בהם.

תמצאו כאן תצוגות של תלבושות "מסע בין כוכבים", גיטרות של מלכי הגיטרה הגדולים בכל הזמנים (שרבים מהם הגיעו מהעיר), תפאורות ותלבושות מתוך סרטים כמו "הקוסם מארץ עוץ", יצירות אמנות שיטריפו לכם את המוח, מחוות לגיבורי העל מהלהיטים הקולנועיים המפורסמים וגם אזור שלם שמוקדש לחבובות. חוויה שאסור להחמיץ.

חובבי התעופה שיבקרו בעיקר ודאי ימצאו את עצמם גם בסיור במפעל בואינג בעיר אוורט שנמצאת כחצי שעה נסיעה צפונה מסיאטל ובמוזיאון התעופה המרהיב הצמוד. אם גם אתם נמנים על חובבי המטוסים – לא להחמיץ את הסיור, וגם לא לשכוח להרים את העיניים לשמיים שם תוכלו לראות אינספור מטוסים חדשים בטיסות ניסוי. (עמית קוטלר)

ומה מחוץ לערים הגדולות?

אגם טאהו, קליפורניה

מדובר באחד המקומות הפופולריים, האהובים והתיירותיים ביותר במדינה - ה-Kings beach. חוף מהמם באגם טאהו, שהוא אחד מהאגמים הפוטוגנים והאינסטגרמיים. חלקו של האגם שייך לקליפורניה וחלקו לנבאדה. גובה האגם הוא כ-1,899 מטרים מעל פני המים.

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

מדובר על אגם מדהים שמתאים לטיולים כל השנה. בחורף תוכלו ליהנות באזור האגם ממסלולים, מנקודות תצפית מדהימות על האגם שסביבו ההרים המושלגים, וגם מאתרי סקי באזור שמושכים גולשים רבים.

בקיץ תוכלו לרחוץ באגם, לשוט בסירה, לעלות על סאפ, ללכת במסלולים מדהימים באזור ועוד. מלבד ה-Kings beach, מסביב לאגם עצרנו במספר נקודות תצפית, שהיפה ביותר הייתה Memorial Point Scenic Overlook, מקום לעצור את הרכב למרות שהחנייה קטנה ודיי עמוסה. (ניצן אביטל)

נאפה ואלי

במרחק של כשעה ורבע נסיעה מסן פרנסיסקו נמצא נאפה ואלי (Napa Valley), עמק ייחודי השוכן בארץ היין של קליפורניה וידוע בזכות הנופים הציוריים, הכרמים הרחבים על גבעות ההרים ומאות היקבים היוקרתיים שהוא מציע.

צילום: רואי אזולאיצילום: רואי אזולאי

כבר בנסיעה לאזור מרגישים את הרומנטיקה באוויר לצד השלווה והשקט ששוררים בו. בשונה משאר הערים הסואנות בארה״ב, יש בנאפה וואלי ניחוח אירופאי עם גוון אמריקאי - במה שנותן מעין בריחה מההמולה והרחובות הסואנים של שאר הערים הגדולות בקליפורניה והופך את העמק למקום פסטורלי ומושלם.

מזג האוויר נעים עם ימים שמשיים וחמימים וערבים מעט קרירים יותר במה שמספק תנאים אידיאליים ליצירת יינות באיכות גבוהה בעמק הממוזג שלו (לא סתם היקבים בעמק נחשבים מהטובים בעולם), השקיעות עוצרות נשימה וניתן לצפות בהן כמעט בכל יקב שאליו מגיעים כשהנוף פרוש לנגד עיניכם, מקומות הלינה מפוארים והאוכל מעולה, כשלמקום יש עוד הרבה מה להציע החל מסיורי אופניים, טיסה בכדור פורח, שייט על נהר הנאפה ועוד.

כל אלו מספקים את הרקע המושלם לחופשה אמריקאית קצת שונה במה שלא סתם נחשב לאחד היעדים הייחודיים שמושך אליו מטיילים חובבי יין או נופים ובעיקר זוגות מכל העולם. (רואי אזולאי)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארצות הברית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: