אא

"זכרונות שנשארים לכל החיים״: טרנד טיולי היוקרה בנסיקה

טיסה קצרה, אירוח מושלם ויחס אוהד הפכו את מדינות הבלקן ליעד מבוקש במיוחד אצל התייר הישראלי. מורנה פטריצ'ביץ', מומחית לחופשות יוקרה, מכירה אותנו היטב: "אתם אורחים תובעניים״. בראיון לפספורטניוז היא ממליצה על רעיונות שיהפכו את הנופש למושלם ומספרת: ״ישנה התעניינות מוגברת בשיט נהרות וחיפוש אחר מסעות אינטימיים ורגועים״

צילום: Nikolina Nerat Jukić צילום: Nikolina Nerat Jukić

"טיולי יוקרה עוסקים ביצירת זכרונות שיישארו לכל החיים ויעשירו את הנשמה".

מלונות יוקרה, יעדים אקסלוסיביים, חופשות אינסטגרמיות, גסטרונומיה משובחת ואיכות שנמצאת בצדק בראש הפרמידה, הם ה"לחם והחמאה" של מורנה פטריצ'ביץ' (Morana Petričević), אשת תקשורת בכירה ומומחית לחופשות יוקרה מקרואטיה, שמתמקדת שנים רבות בקידום חופשות ברמה הגבוהה ביותר ובאיכות לא מתפשרת.

למרות שהקשר בין נופשים ישראלים למדינות הבלקן הולך כבר שנים אחורה, בקיץ 2024 הפכו קרואטיה ומונטנגרו ליעדי חופשה מבוקשים במיוחד וטיסות ליעדים אלו ניתן למצוא עם כל חברות התעופה הישראליות. גם בולגריה, סלובקיה וסרביה נחשבות למדינות מבוקשות במיוחד לחופשות בקרב הישראלים.

מי שמחפשים טיולי יוקרה וחוויות שכוללת מסעדות ברמה הגבוהה ביותר, הפלגות לקרוזים ושיט בטבע פראי וירוק, שירות בלעדי והתמקדות בהפיכתם חופשתם למושלמת, יכול למצוא את כל אלה במדינות הבלקן, במרחק טיסה קצרה ובאווירה פרו ישראלית.

"טיול יוקרה אינו רק הגעה ליעד, אלא התנסות באמנות הנסיעה עצמה", אומרת פטריצ'ביץ' בראיון מיוחד ל"פספורטניוז", "מדובר בהתמכרות לדברים הטובים ביותר והנאה מחוויות בלעדיות, שאינם ברי השגה לרוב בני האדם".

זו ההגדרה שלך לנסיעות יוקרה?

"טיולי יוקרה קשורים לזוהר, רגעים והזדמנויות חד פעמיות ושירותים יוקרתיים, אבל זה יותר מזה. אומנות הטיול היוקרתי טמונה בחוויה הכוללת: החל מהנסיעה אל היעד, דרך הלינה, האוכל, התרבות והרוגע לו זוכים הנופשים".

צילום: 123rfצילום: 123rf

איזה חלק תופסים לדעתך האמנות והתרבות בנסיעות יוקרה?

חד ההיבטים המשמעותיים של טיולי יוקרה הוא חשיפה לאמנות ותרבות. מטיילי יוקרה מחפשים לרוב יעד עם מורשת תרבותית עשירה והיצע אמנותי. מטיילים מחפשים לחוות את היופי של האמנות, האדריכלות או המוזיקה או למזג את חופשתם יחד עם המסורות והמנהגים בתרבויות שונות משלהם".

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

מורנה, שתיים-שלוש המלצות שלך בקרואטיה ובמונטנגרו.

"אני ממליצה על שייט ב-Pelegrini ( Šibenik) boat experience וביקור ביקב Bibich שנמצא במקום קסום כמו האוכל והיין שמוגשים בו.

אני גם מאוד אוהבת גם לבקר בדוברובניק ובאי לופוד. הטיפ שלי למטיילים בזאגרב הוא הביסטרו במלון Esplanade.

במונטנגרו אני אוהבת לשתות ולאכול במלון Regent ובבודהא בר.

מה היעדים המומלצים בעיניך עבור הנופש הישראלי?

"דוברובניק הוא היעד הראשון עבור הפודיז וחובבי הגסטרונומיה. זה גם יעד מוכר בו צולמו סרטים רבים אז תמצאו כאן גם היסטוריה ויופי טבעי.

"לושיניה יהיו הבא בתור ואחריו זאדאר, קווארנר ורוביני. הייתי ממליצה להצטרף לשיט מאחר וקרואטיה ידועה בתיירות הימית שלה, בנוסף להיותה יעד לתיירות עסקית".

מפרץ קוטור, מונטנגרו. צילום: Shutterstockמפרץ קוטור, מונטנגרו. צילום: Shutterstock

מה הייחוד של התייר הישראלי?

"ישראלים ידועים באהבה לסיורים יוקרתיים, פרטיים ונופש בהתאמה אישית. הם מטיילים ומתארחים במלונות ובאתרי נופש יוקרתיים, נהנים מסיורים פרטיים, אתרים קדושים, אוכל טוב ויין. ישראלים מטיילים בקרואטיה כבר שנים רבות, הם אורחים תובעניים אבל נחשבים לתיירים טובים מאוד".

היכן ממוקמת קרואטיה במגמת התיירות העולמית?

"לקרואטיה יש יופי טבעי, אבל היא עדיין מדינה מתפתחת. אנשים שבוחרים לנפוש במדינה עושים זאת כדי ליהנות מהים הנקי, האוכל האיכותי והבריא והרוגע. קרואטיה עדיין זקוקה לפיתוח תיירותי בכך שתעניק אפשרויות שיקסמו למגוון רחב של תרבויות".

זאגרב, בירת קרואטיה. צילום: shutterstockזאגרב, בירת קרואטיה. צילום: shutterstock

את מזהה מגמה מסוימת שגדלה השנה?

"אני חושבת שאנשים מעדיפים היום טיול חוויתי לעומת טיולים אליהם יצאו רק בכדי לציין אבן דרך בחיים כמו ירח דבש. ישנה התעניינות מוגברת בשיט נהרות וחיפוש אחר מסעות אינטימיים ורגועים. טיולי יוקרה עוסקים ביצירת זכרונות שיישארו לכל החיים ויעשירו את הנשמה תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של נוחות ואלגנטיות.

"מגמה גדולה לשנת 2024 היא העדפת חוויות טיול על פני חגיגות מסורתיות לאבני דרך משמעותיות. ההתעניינות הגוברת היא בשייט בנהר מדגישה את הרצון למסעות אינטימיים ורגועים, טיולי וולנס ובריאות מתוך הבנה שבריאות זה עושר, נסיעות בר קיימא וחופשות יוקרתיות שנתפרות במיוחד".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרואטיהמונטנגרובולגריהסלובקיהסרביה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: