אא

אמסטרדם נאבקת בתיירות יתר: תאסור לחלוטין כניסת אניות תיירים משנת 2035

בשלב ראשון, החל משנת 2026, אמסטרדם מתכננת לצמצם את מספר אניות התיירים מ-190 כיום ל-100 בסך הכול, למרות הירידה הצפויה בהכנסות ובמספר התיירים

אמסטרדם, הולנד. צילום: shutterstock אמסטרדם, הולנד. צילום: shutterstock

כחלק מהמאמצים להילחם בתיירות יתר, הרשויות בהולנד הכריזו על תוכניות לאסור לחלוטין על כניסת אניות תיירים לאמסטרדם החל משנת 2035.

ההחלטה היא חלק מתוכניות לצמצם בחצי את מספר האוניות המורשות לעגון בטרמינל הנוסעים באמסטרדם, כך עפ"י דיווח של אתר האיחוד האירופי, Schengen.News.

נכון לעכשיו, מספר אניות התיירים המותרות באמסטרדם עומד על 190, והחל משנת 2026 התוכנית היא לצמצם את המספר למקסימום של 100.

לאחר ההודעה עולה חשש בעיר, כי התיירות עלולה לחוות ירידה משמעותית בשל כך. דובר מועצת אמסטרדם אמר כי עבור העיר המשמעות של ההחלטה היא פחות הכנסה, כיוון שייגבה פחות מס תיירים.

באמצעים אלה מיישמת העירייה את רצונה לשים קץ למסוף השייט באמסטרדם. איסור על אניות תענוגות הוא גם חלק מחבילה רחבה של צעדים להגבלת התיירות. סגן ראש העיר, הסטר ואן בורן, אמר כי שייט בים הוא צורה מזהמת של תיירות אשר תורמת להמונים ולפליטות בעיר.

הנתונים הסטטיסטיים של הולנד חשפו, כי בשנה שעברה 49.7 מיליון אורחים התארחו בבתי המלון, אתרי הקמפינג ופארקי הנופש של הולנד, ובכך חוותה הולנד שיא חדש.

אמסטרדם נותרה היעד המוביל למבקרים זרים בהולנד בשנה שעברה. עפ"י הסטטיסטיקה, יותר אורחים שהו באמסטרדם בשנה שעברה בהשוואה ל-2022, גידול של 21% אחוזים, ובסך הכל 9 מיליון מבקרים. רוב המבקרים באמסטרדם הגיעו בעיקר מבריטניה, ארצות הברית וגרמניה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמסטרדם

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: