אא

טרגדיה: נפטר הצעיר שנדבק באמבה בחוף גיא בכנרת

תושב המרכז נאבק במשך כמה ימים בטפיל, אך גם טיפול תרופתי והתערבויות כירורגיות שבוצעו במרכז הרפואי בילינסון" לא סייעו בהצלתו. זו הפעם השניה בה אדם נפטר בישראל מהטפיל

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

לאחר מאבק מתמשך של הצוות הרפואי על חייו של המטופל בן ה-25 שנדבק באמבה "נגלריה פאולרי", נאלצו הרופאים היום (ראשון, 7.7) לקבוע את מותו.

מרגע האשפוז, השתמשו הצוותים הרפואיים בכל העומד לרשותם, כולל טיפול תרופתי והתערבויות כירורגיות במטרה להציל את חייו של המטופל, אך מצבו הוסיף להתדרדר.

כזכור, בשבוע שעבר נודע על מקרה נדיר בישראל לפיו הנפטר לקה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה מסוג naegleria Fowleri, שעל פי חקירה של לשכת הבריאות במחוז מרכז עולה כי ככל הנראה הצעיר נדבק בחוף גיא שבכנרת.

האמבה, שגודלה 7.22 מיקרון, נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים והחדירה לגוף האדם נעשית דרך האף, וזאת כנראה הדרך היחידה בה המחלה יכולה להתרחש.

זו הפעם השנייה בהיסטוריה שאדם נפטר בישראל מהאמבה, לאחר שהמקרה הטרגי הראשון נרשם בחודש יולי 2022, אז גבר בן 36 מהצפון נפטר כתוצאה מהימצאות האמבה בגופו.

חשוב לציין כי משרד הבריאות לא שינה את עידכוניו מסוף השבוע, לפיהם לאחר בדיקה תברואתית בבריכות חוף גיא נמצא כי התנאים שם תקינים ובדיקות המים הראשוניות תקינות, כך שאין מניעה להיכנס למים בבריכות אלו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד הבריאותכנרת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: