אא

כשמונה חודשים לפני המועד המתוכנן: כביש המנהרות החדש בירושלים נפתח היום לתנועה

הפרויקט להכפלת ושדרוג כביש 60 ("כביש המנהרות") הושלם ונפתח הבוקר (ד') לתנועה מלאה. הפרויקט, בהשקעה של כמיליארד שקלים, כלל את שדרוג המנהרות הקיימות, הוספת שתי מנהרות חדשות והקמת גשר חדש במקביל לקיים. כעת, נפתחה כניסה חדשה לירושלים מכיוון דרום שעשוייה להפחית משמעותית את עומסי התנועה באזור

כביש המנהרות החדש. צילום: משרד התחבורה כביש המנהרות החדש. צילום: משרד התחבורה

בשורה לתושבי ירושלים והאיזור.

כשמונה חודשים לפני המועד המתוכנן - כביש המנהרות החדש נפתח לתנועה מלאה. פרויקט הכפלת ושדרוג כביש 60 ("כביש המנהרות") הושלם ונפתח הבוקר (ד', 10 ביולי) לתנועה מלאה. עם פתיחתה של המנהרה הדרומית בכביש, הושלם החלק האחרון של הפרויקט ונפתחה כניסה חדשה לירושלים מכיוון דרום שעשוייה להפחית משמעותית את עומסי התנועה באזור.

הפרויקט, בהשקעה של כמיליארד שקלים, כלל את שדרוג המנהרות הקיימות, הוספת שתי מנהרות חדשות והקמת גשר חדש במקביל לגשר הקיים. הכביש המחודש כולל שתי מנהרות באורך של כ-900 מטרים כל אחת במקטע הדרומי (לכיוון ירושלים), ושתי מנהרות באורך של כ-300 מטרים כל אחת במקטע הצפוני (לכיוון גוש עציון), עם שני נתיבי נסיעה דו-מסלוליים. בין המנהרות מחברים שני גשרים באורך של כ-360 מטרים עם שני נתיבים דו-מסלוליים. לצד בניית המנהרות החדשות, שודרגו גם המנהרות הוותיקות והגשר הקיים.

המנהרות כוללות נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) שיופעל במתכונת נת"צ מתחלף, בהתאם לעומסי התנועה המשתנים. בשעות הבוקר, ישמש הנתיב כעורק כניסה לעיר ירושלים מגוש עציון; ובשעות העומס אחר הצהריים יתחלף כיוון הנסיעה בנת"צ, לכיוון גוש עציון. המתווה הסופי להפעלת הנת"צ ייקבע בקרוב.

שרת התחבורה, מירי רגב: "מדובר במגה-פרויקט של שדרוג והרחבת כביש המנהרות, הפותח את שער הכניסה הדרומי לירושלים, ומחבר אותה ליישובי גוש עציון, קריית ארבע, אפרת, ביתר עילית וחברון. מדובר בפרויקט בעל חשיבות אסטרטגית ותחבורתית, ביטחונית ובטיחותית גם יחד. הגיע הזמן שתושבי 'עוטף ירושלים' ייהנו מנסיעה נוחה ובטוחה בדרכם לבירה, שבה רבים מהם עובדים, לומדים, צורכים שירותים ומבלים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים תתחדשי! כביש המנהרות פתוח. עיר הבירה עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום התשתיות, הבאה לידי ביטוי לא רק בפיתוח העיר עצמה, אלא גם בפיתוח דרכי הגישה אליה. גם ההגעה לעיר הופכת לנוחה יותר ובטוחה יותר. עוד פרויקט ענק מאחורינו ורבים עוד לפנינו. כי כל הדרכים מובילות לירושלים!".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "השלמנו היום פרויקט גדול ומורכב, בשיתוף פעולה פורה עם עיריית ירושלים וחברת מוריה, לרווחת כל תושבי העיר והבאים בשעריה. למרות שהפרויקט בוצע בתקופה קשה ותחת אילוצים ביטחוניים ובעיות כוח אדם עקב המלחמה, מנהלי הפרויקט, הקבלנים והעובדים השקיעו את כל המאמצים והשלימו את הפרויקט במועד ובתקציב שנקבע. ממזרח וממערב, מצפון ומדרום, אנו פותחים כניסות חדשות ומשודרגות לירושלים, כפי שמגיע לבירת הנצח של ישראל – וכך נמשיך גם בעתיד".

מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר אדון: "פרויקט הכפלת המנהרות הינו פרויקט ייחודי ומשמעותי עבור תושבי ירושלים, גוש עציון והסביבה. לצורך הקמת המנהרות החדשות, בוצעו עבודות הנדסיות מורכבות בסמיכות למנהרות הקיימות הפעילות בהן הייתה תנועה תחבורתית זורמת. חברת מוריה גאה לפתוח לתנועה את כלל נתיבי הנסיעה הפרטיים בפרויקט בהקדמת לוחות הזמנים, ולהנגיש לציבור הנוסעים מנהרות חדשות, משודרגות ובטיחותיות״.

צילום: משרד התחבורהצילום: משרד התחבורה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ירושליםמשרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: