אא

יש לכם כבר לוחית זיהוי על הקורקינט? לפני כניסתו לתוקף של החוק ב-1 באוגוסט, קמפיין ההסברה החדש

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים השיק היום קמפיין הסברה לקראת החוק המחייב התקנת לוחית זיהוי בקורקינטים ובאופניים חשמליים, בהובלת יוצר הרשת גיא הוכמן שאימו נפגעה בתאונת קורקינט

משרד התחבורה משרד התחבורה

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים השיק היום קמפיין הסברה לפני כניסתו לתוקף של החוק לחובת התקנת לוחית זיהוי לקורקינטים ואופניים חשמליים.

את הקמפיין יוביל הקומיקאי גיא הוכמן, שאימו נפגעה אופן אנוש מקורקינט חשמלי בעת שיצאה מביתה בתל אביב, וסובלת עד היום מפגיעת ראש חמורה.

לקראת תחילת יישום התקנה ב-1 באוגוסט, קמפיין ההסברה מדגיש את חובת הרישום וחשיבותה, הכל תחת הסיסמה ״רק עם לוחית, הרכיבה חוקית!״

הקמפיין יעלה במדיה דיגיטלית, ברשתות חברתיות וברדיו, בהובלת הוכמן, אשר מעורב ומחויב לנושא באופן אישי.

לדבריו: "עד היום לא באמת התייחסו לכלים האלה כאל כלי רכב, אבל תאמינו לי, מדובר בכלי רכב לכל דבר. אימא שלי האהובה לא מדברת ולא הולכת כבר שנה מאז שפגע בה רוכב קורקינט פרוע. אז בשעה טובה, הנושא הוסדר. ההסדרה הזאת היא בעדכם ולמען הבטיחות בדרכים של כולנו. בחייכם, הירשמו ושימו לוחית!"

גיא ציין כי הוא תורם את מלוא שכרו עבור הובלת הקמפיין לעמותה העוסקת בתחום בטיחות בדרכים והצלת חיי אדם.

חובת רישום רכב תחבורה קלה והצמדת לוחית זיהוי לרכב היא יוזמה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, שתקנותיו אושרו בתחילת השנה בוועדת הכלכלה של הכנסת, ובעלי הכלים קיבלו תקופת היערכות של חצי שנה כדי להירשם באתר ולקבל מספר רישוי, להטביע לוחית זיהוי אצל מטביע מורשה ולהתקין אותה על כלי הרכב.

לדברי השרה רגב: "משרדנו מעודד שימוש בכלי תחבורה קלה המאפשרים להתנייד ברחבי העיר בנוחות ובעלות נמוכה, מפחיתים את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר והרעש, ומשמשים אמצעי משלים לתחבורה הציבורית. חובת הרישום והצגת הלוחית נועדה לגרום לרוכבים לנהוג ביתר זהירות והתחשבות, ותאפשר אכיפה אפקטיבית נגד רוכבים שאינם מצייתים לחוק ולכללי הבטיחות״.

המונח "תחבורה קלה" או "מיקרו-מוביליטי" כולל כלי רכב קלים שאינם חייבים ברישיון נהיגה אך חייבים קבלת היתר ועמידה במבחן עיוני. חובת הצגת לוחית זיהוי נועדה לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל, את שאר משתמשי הדרך ואת עצמם.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והסדיר את השימוש ברכב תחבורה קלה, וקבע בין היתר תקן לרכב, גיל רכיבה מינימלי (16), חובת חבישת קסדה, איסור רכיבה על המדרכה, חובת הכשרה עיונית ועוד. כמו כן הורחבו סמכויות האכיפה לפיקוח עירוני.

רוכבים בת"א. צילום אילוסטרציה: Shutterstockרוכבים בת"א. צילום אילוסטרציה: Shutterstock

בעת רישום רכב קיים, או ברכישת רכב חדש, על בעלי הרכב לבצע רישום מקוון חד פעמי, באמצעות מספר תעודת זהות. אם הבעלים הוא תאגיד, כגון חברת שליחויות או חברת השכרה, ההזדהות תבוצע באמצעות מורשה מטעמו.

בתום התהליך יישלח לבעל הרכב אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי הכולל שתי אותיות לועזיות וארבע ספרות, למשל AB 1234. בעל הרכב ייגש עם האישור למטביע לוחיות זיהוי מורשה, אשר יכין עבורו את הלוחית, אותה יש להצמיד לרכב. הכנת הלוחית והתקנתה כרוכות בתשלום.

במשרד הדגישו כי שלא כמו ברכב מנועי, מספר הזיהוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש, על הבעלים לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש, וזאת לאחר שביטל את השיוך הקודם וביצוע רישום מקוון לכלי החדש.

אתמול נרשמו בת"א 134 דו"חות תנועה לאחר ששוטרי התנועה של מרחב ירקון ושוטרי תחנות לב ת"א, ת"א צפון וגלילות נפרסו בנקודות מרכזיות וביצעו משימות אכיפה והסברה, במטרה לשמור על רוכבי הכלים החשמליים ורכבי דו גלגלי, לצד שמירה על ביטחונם של הולכי הרגל על המדרכות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורהקורקינטים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: