אא

למרות המלחמה: תחזית דירוג יציבה לחברת ממן

חוזקות החברה: מעמד תחרותי גבוה בפעילויות הלוגיסטיקה ושירותי התעופה, נזילות הולמת למרות המלחמה. הסיכונים העיקריים: תלות גבוהה ברמת הפעילות הכלכלית במשק

צילום: 123RF צילום: 123RF

למרות המלחמה והשפעותיה, כלכלני חברת מעלות נותנים לאג"ח של חברת ממן תחזית דירוג יציבה. במעלות מציינים כי "המלחמה בין ישראל לחמאס השפיעה משמעותית על תוצאותיה של ממן מסופי מטען, במיוחד בתחומי הלוגיסטיקה ושירותי התעופה".

בתחום הלוגיסטיקה חלה האטה בפעילות האחסנה הקמעונאית, צמצום בפעילות הלוגיסטית השוטפת ועיכוב בביצוע פרויקטים של לקוחות.

בתחום שירותי התעופה חל קיטון משמעותי בהכנסות עקב הקיטון החד בהיקף הפעילות של חברות התעופה הזרות בישראל והירידה בתנועת הנוסעים.

בעוד שבתשעת החודשים הראשונים של 2023 הכנסות החברה מתחומי הלוגיסטיקה ושירותי התעופה צמחו ב-5.7% ו-34% בהתאמה, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022, ברבעון הרביעי של 2023 הן הצטמצמו ב-7.5% וב-53.9% בהתאמה, בהשוואה לרבעון הרביעי של 2022.

עוד מוסיפים במעלות כי "ברבעון הראשון של 2024 חלה ירידה של 6% בהכנסות מתחום השירותים הלוגיסטיים וירידה של כ58% בהכנסות מתחום שירותי התעופה בהשוואה לרבעון הראשון של 2023. עם זאת, לאור ביצועים גבוהים מהמצופה בתשעת החודשים הראשונים של 2023 לצד קיטון בחוב המתואם, ממן הציגה שיפור ביחסי הכיסוי".

בנוסף אמרו כי "בתרחיש הבסיס - המלחמה תישאר מוגבלת בהיקפה ולא תתפתח למלחמה אזורית, וכי השפעותיה על כלכלת ישראל יימשכו עד סוף 2024. אנו מעריכים שעל רקע המלחמה המתמשכת, הכנסות החברה מתחום הלוגיסטיקה יקטנו ב-8%-4 ב-2024 וההכנסות מתחום שירותי התעופה יקטנו ב-35%-30% לפני שיתאוששו במידה מסוימת ב-2025.

"אנו צופים שפעילות מסוף המטענים לא תושפע מהותית מהמלחמה בשלב זה. אנו מעריכים שממן תציג EBITDA של 200-175 מיליון שקל ב-2024 לעומת כ-255 מיליון שקל ב-2023.

במעלות מציינים את החוזקות העיקריות של ממן:

מונופול בתחום מסוף המטענים האווירי, מעמד תחרותי גבוה בפעילויות הלוגיסטיקה ושירותי התעופה, נזילות הולמת על אף השפעות המלחמה.

לגבי הסיכונים העיקריים של ממן הם מציינים:

תלות גבוהה ברמת הפעילות הכלכלית במשק, פעילות במגזרים תחרותיים המקשה על שיפור הרווחיות, היעדר מדיניות פיננסית מוצהרת לגבי חלוקת דיבידנד ומינוף.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ממן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: