אא

אנרגיה ירוקה: חופשה אולטימטיבית בסלובקיה, בין רוגע מוחלט לדופק גבוה

חשבתם שכבר ראיתם את הכל, אבל אם עדיין לא חקרתם את סלובקיה והסביבה, כנראה שיש לכם עוד מה להשלים. בין אתרי ספא מפנקים ויוקרתיים, למתחמי ספורט מוטורי וטיסה במסוק, סלובקיה תמלא עבורכם כל משאלה. בשיתוף חברת Overseas

הרי הטטרה בסלובקיה. צילום: Shutterstock הרי הטטרה בסלובקיה. צילום: Shutterstock

מרחבי טבע ירוקים ואינסופיים, אפשרויות לחופשה שנעות בין שלווה מוחלטת והירגעות ללא גבולות במתחמי ספא ומרחצאות, דרך מסע ברכבת או טיסה בהליקופטר ועד לטיולי רכיבת אופניים ופארקים עם חוויות אקסטרים.

את כל זה מצאנו בסלובקיה, היעד שלא מעט מהישראלים כבר גילו, אבל רבים יותר עדיין מדלגים עליו בדרך ליעדים עמוסים יותר, יקרים יותר ואיכותיים פחות.

עם הטיסות הישירות לעיר פישטני שמפעילה חברת התיירות Overseas, ניתן להגיע מישראל במתכונת של טיסה שבועית בימי רביעי, כשהחברה מציעה מעבר לכרטיס הטיסה גם חבילות ספא, טיולים מאורגנים, חבילות למשפחות וחבילות הכוללות טיסה והשכרת רכב.

הטיסות הישירות של חברת Overseas יימשכו עד לסוף חודש אוקטובר – כלומר שאם עדיין לא סגרתם את חופשת סוף הקיץ שלכם, או את חופשת החגים הקרובה – זה ההזדמנות שלכם לציין את ראש השנה באחד היעדים המגוונים באירופה.

טירת סמולניץ'. צילום: Shutterstockטירת סמולניץ'. צילום: Shutterstock

הנחיתה בפישטני אחרי 3 ורבע שעות היא בשורה נהדרת עבור המטייל הישראלי. בהתאם לעלייה בפופולריות של סגנון חופשה שמשלב הירגעות עם פעילות, גם הנופש הישראלי מחפש את החיבור בין מלונות יוקרה, אפשרויות לפעילות וטיולי יום שיספקו חוויות שונות לכל המשפחה.

משדה התעופה של פישטני ניתן להגיע לכלל האזורים בסלובקיה בנוחות ובמהירות: תוך כשעה וחצי ניתן להגיע לאיזור הרי הטטרה הנמוכים, כשלוש שעות נסיעה לאזור הרי הטטרה הגבוהים – חלק מרכס הרי הקרפטים, השני באורכו באירופה שנמתחים על פני 1,500 ק"מ.

טיול בחודשי הקיץ יבטיח לכם מזג אויר נעים, קריר ונקי כשתעצרו לקפה באחת מנקודות התצפית על הר Lomnický štít (2,633 מטרים), Rysy (2,503 מטרים) ו-Kriváň (2,494 מטרים).

נסיעה של כשעה מפישטני תביא אתכם לאזור ה-Rye Island, שממנו ניתן לצאת לטיול כוכב ל-3 מדינות באירופה (בודפשט נמצאת 215 ק"מ ופראג רחוקה 400 ק"מ אליהם ניתן להגיע ברשת כבישים מהירים ורכבות אקספרס), וזה גם משך הנסיעה לעיר הבירה ברטיסלבה. אל וינה, בירת אוסטריה והעיר שנבחרה לראשונה בדירוג הערים בהם הכי טוב לגור בעולם, נמצאת במרחק של שעה וחצי נסיעה בלבד.

אזור טרנבה הוא אחד היעדים הקרובים ביותר אל שדה התעופה בפישטני והוא ללא ספק מקום בו מוכרחים לבלות לפחות יום.

אם אתם חובבי היסטוריה וארכיטקטורה, המקום שווה התעכבות ומספיק זמן על מנת לספוג את האווירה במקום.

מה יש כאן? עולם מהסרטים שקפא בזמן. מבצרים, ארמונות, תעלות מים, עצים ואיזורי טבע ירוקים והמון שקט.

באיזור סלובקיה תמצאו כמובן גם מתחמי קניות (למשל Eurovea Mall שנמצא בברטיסלבה הבירה), אבל הקניה הטובה ביותר איתה תוכלו לחזור הביתה היא דווקא המוצרים הטבעיים שמיוצרים במקום בכרמים ובמכוורות.

ברסטילבה. צילום: Shutterstockברסטילבה. צילום: Shutterstock

אזור טרנבה נחשב לאחד הטובים בכל רשימה של חובבי יין ודבש, והדבר כמובן קשור בחיבור החזק והקדום בין אנשי סלובקיה, חקלאים ואוהבי אדמה וטבע, לתשוקה שלהם למזון איכותי, בר קיימא ועד כמה שניתן ללא תוספות וללא תיחכומים.

העיר טרנבה מארחת את פסטיבלי היין של הסתיו, הירידים והימים הפתוחים של מרתפי היין. ייננים מומחים מספקים את כל השכלתם ויעבירו אתכם כמה שיעורים על סוגי היינות המופקים במקום.

כאמור, חקלאות היין והדבש היא הרבה מעבר למזון עצמו, זו מסורת המועברת בדורות ובירושות משפחתיות. חלק מבעלי היקבים מחזיקים בחלקות אדמה בנות מאות שנים, עליהם גדלים גפנים שמניבים ענבים איכותיים במיוחד. במקביל, גם היום מוקמים יקבים חדשים ומתקדמים טכנולוגית, שמשתלבים עם המסורות הישנות.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

בדומה ליין, גם גידול הדבש גם הוא עסק משפחתי משגשג בכפרים והערים, כחלק מהניסיון להחזיר את הדבורים גם לאזורים עירוניים. הדבורה, למרות היותה חרק לא גדול במיוחד, נחשבת לאחת החיות החשובות ביותר התורמות לאיזון האקלוגי המעורער של העולם.

חוויה מיוחדת תחכה לכם ביקב המתמחה בייצור יינות ומוצריי אלכוהול עם דבש- Medolandia, שם יציעו לכם סיור טעימות של שעה, שבמהלכו תטיילו ביקב עם כוס יין ביד ותטעמו 7 סוגי יין שמיוצרים במקום. דבש, הכל דבש.

דבש אקולוגי מסלובקיה. מתנה ייחודית ובריאה הביתה. צילום: Shutterstockדבש אקולוגי מסלובקיה. מתנה ייחודית ובריאה הביתה. צילום: Shutterstock

מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר

יש לא מעט דרכים להעלות את הדופק, גם אם בחרתם בסגנון של חופשה רגועה כמעט לאורך כל הדרך.

סלובקיה ואיזור פישטני אמנם בהחלט שקטים, ירוקים ושלווים, אבל "סטייה" קטנה ממסלול הרוגע המוחלט יסדר לכם כמה רגעי דופק גבוה והנאה במקסימום.

האפשרות הראשונה והיוקרתית יותר עליה שווה להמליץ היא סיור במסוק קל בעל 4 מושבים שיוצא מפישטני ויאפשר לכם להנות מכל הטוב שעל הקרקע – מהאויר. עם צפיה מזווית מיוחדת על מיטב טירות וארמונות האיזור, מסע מעל יערות ירוקי עד, תזכו לחוויה בלתי נשכחת.

אם הצורך שלכם הוא בספורט קצת יותר אקטיבי, בטרנבה תמצאו את אחד ממתחמי הספורט החדשים והמרתקים שהייתם בהם.

X-bionic® sphere הוא מתחם בו מתקני ספורט שונים ברמות גבוהות מאוד. כאן תוכלו להתאמן ולהתנסות בלא פחות מ-26 ענפי ספורט אולימפיים.

מה תמצאו כאן? מגרש גולף בסטנדרט מהגבוהים בעולם, חוות סוסים שמארחת תחרויות בינלאומיות, מסלול מרוצים, אולם ג'ודו, בריכת שחיה, מגרש אתלטיקה וכמובן חדר כושר מאובזר.

אם הגעתם בהרכב משפחתי ורק אחד מכם או מכן חייב להתנסות בגולף או במסלול המרוצים, גם השאר ימצאו במתחם חוויה שתעשה לו את הנופש.

בין אם זה מסלול הגולף Penati Golf Resort שנחשב לאחד הטובים בעולם, פארק מים עם מגלשות ומספר בריכות, מתחם ספא ומספר מסעדות, גם אם לא בוער לכם להתאמן בזריקת כדור ברזל או לנסות צניחה חופשית, תוכלו למצוא כאן את האושר שלכם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סלובקיהoverseasפישטני

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: