אא

חברה משבדיה הגישה בקשה לאישור פסק בוררות חוץ נגד מונה טורס על 1.748,681 מיליון דולר

חברת Etraveli Group, הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בטענה שעל אף שלחברות היה הסכם, בקורונה בוטלו טיסות ומונה לא השיבה את הכסף בגין הביטולים. מונה טורס: ״מדובר בעניין מורכב שמציג מחצית האמת"

אילוסטרציה. צילום: Shuterstock אילוסטרציה. צילום: Shuterstock

הוגשה בקשה לאישור פסק בוררות חוץ נגד מונה טורס.

הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א ע״י חברת Etraveli Group השוודית, בסך של 1.748,681 מיליון דולר.

לטענת החברה, שתי החברות חתמו על הסכם בחודש אוגוסט 2018, במסגרתו מונה כסיטונאית תספק לחברה כרטיסי טיסה שהאחרונה תוכל למכור ללקוחותיה דרך אתרי האינטרנט שלה.

לטענת החברה, הוסכם כי Etraveli Group תשלם למונה עבור כרטיסי הטיסה שרכשו לקוחות הקצה, אלא אם Etraveli רכשה את הכרטיסים באמצעות כרטיס אשראי וירטואלי.

בבקשה נטען כי לפי ההסכם בפסק בוררות שניתן: "אם בוטלה טיסה שלקוח רכש לה כרטיס, הלקוח זכאי להחזר. במקרה שהלקוח רכש את כרטיס דרך Etraveli החברה רשאית לנהל תהליך ההחזר ומונה מחויבת להשיב לאיטרבלי את אותם סכומים".

עוד נטען כי, "במהלך תקופת מגפת הקורונה, בוטלו טיסות שונות. מונה לא השיבה Etraveli סכומים ששולמו עבור כרטיסי טיסה שבוטלו ונדרשו, מה שהותיר את מונה עם חוב כלפי Etraveli בסך 1.748,681 מיליון דולר. כמו כן, טוענת מונה לא השיבה ל- Etraveli סכומים נוספים, סכומים ששולמו ישירות באמצעות כרטיס אשראי וירטואלי בגין טיסות שבוטלו, חיובים בחשבוניות כפולות, כרטיסים בטלים. סכומים שנגבו על ידי מוחנה ללא הצדקה. בסך הכל, סכום נוסף של 19.274.47 דולר״.

לטענת החברה השבדית, ״כל סכסוך הנוגע להסכם ידון באופן סופי בבוררות על פי כללי הבוררות של הלשכה למסחר של העיר שטוקהולם בשבדיה״.

Etraveli הגישה בקשה להליך בוררות, כאשר לטענתה עדכנה בנושא את מונה טורס שבחרה לטענתה שלא להגיב לכתבי הטענות, וב-23 במאי 2024 ניתן פסק הבוררות שחייב את מונה לשלם סך של 1.767,956.41 מיליון דולר בתוספת ריבית בשיעור של 8% החל מה-3 ביולי 2023, היום בו הוגשה הבקשה לבוררות, סך של 703,528 קרונה שבדית בגין הוצאות משפטיות ועוד סך של 63,467 יורו בגין עלויות הבוררות בתוספת ריבית.

ממונה טורס נמסר: "מדובר בעניין מורכב שמציג מחצית האמת. עם קבלת החומרים נלמד ונגיב בהתאם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מונה טורס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: