אא

שדרוג 41 חדרים, חידוש בר הקיץ, הספא ועוד: המלון ההיסטורי בירושלים התחדש

מלון אמריקן קולוני הוותיק, שהינו חלק מהארגון היוקרתי SLH ומהווה סמל לאריסטוקרטיה, עבר שיפוץ מקיף במסגרתו מחצית מהחדרים שודרגו. מה תוכלו למצוא בפנינה ארכיטקטונית המחודשת?

אמריקן קולוני המחודש. צילום: מיקאלה בורסטואו אמריקן קולוני המחודש. צילום: מיקאלה בורסטואו

מלון אמריקן קולוני ההיסטורי בירושלים התחדש ֿועבר שיפוץ מקיף.

המלון, שהינו חלק מהארגון היוקרתי SLH המחייב על שמירת רמת שירות ואירוח מהטובים בעולם, הינו פנינה ארכיטקטונית עות'מאנית שנבנה ב-1860 כארמונו של הפאשה וארבעת נשותיו. המלון מתהדר בקשתות ערביות מרהיבות, ריהוט עתיק וסוויטות מרווחות שהופכות את השהייה בו לשילוב בין מזרח למערב. ארבעת המבנים שבו, גניו השופעים, המזרקות העתיקות, מסעדותיו הייחודיות וסגנונו יוצא הדופן, בנו את המוניטין של המלון לאורך שנים.

חדר 6 במלון אמריקן קולוני. צילום: מיקאלה בורסטואוחדר 6 במלון אמריקן קולוני. צילום: מיקאלה בורסטואו

בחודשים האחרונים, עבר המלון שיפוץ מקיף שכלל את כל ארבע הקומות בבניין המרכזי. במסגרת השיפוץ שודרגו 41 חדרים, כולל חדרי האמבטיה ולחלק מהחדרים נוספו מרפסות.

במלון 85 חדרים הנחלקים לשמונה סוגים שונים של חדרים וסוויטות. כלל החדרים במלון מרווחים ונאים, חלקם בעלי תקרות גבוהות ובחלקם מצויה תקרת עץ צבעונית או קשתות אוריינטליות.

עם השנים הפך המלון סמל לאריסטוקרטיה ולטוב טעם, שכן מדובר במבנה מרהיב והיסטורי, שעל קירותיו אף ניתן למצוא תמונות נדירות של ירושלים מתחילת המאה ה-20 ולצדן תמונות של ידוענים שהשתכנו במלון – מלורנס איש ערב, דרך ווינסטון צ'רצ'יל, ריצארד גיר, בוב דילן, ג'ורג'יו ארמני טוני בלייר ולהקת קולדפליי.

צילום: מיקאלה בורסטואוצילום: מיקאלה בורסטואו

פינות החמד של המלון מתחלקות לשניים: השטחים המקורים, כמו הלובי והאזורים הסמוכים לו, ושלוש גינות יפהפיות הממוקמות בפטיו המרכזי ובין הבניינים במתחם. הגינה המרכזית משמשת את הסועדים בארוחת הבוקר ובארוחת תה מנחה המוגשת אחר הצהריים, עם כריכונים ועוגיות בסגנון לונדוני. החצר, שבמרכזה מזרקה, מלאה בערוגות, עציצים, פרחים וצמחייה ירוקה. עצי התות שבה מעוצבים כגג, וכך גם בשעות החום הקיצי נעים בה. הריהוט בלובי מזמין והקירות מעוטרים ביצירות פסיפס ארמני אותנטיות.

הגינה המרכזית במלון אמריקן קולוני. צילום מיקאלה בורסטואוהגינה המרכזית במלון אמריקן קולוני. צילום מיקאלה בורסטואו

במלון בריכה חיצונית מחוממת, חדר כושר, סאונה ומתחם טיפולים שחוגג שנתיים. מתחם הטיפולים ממוקם במבנה ששימש בעבר כאסם וכולל מספר חדרי טיפולים נעימים להפליא, שקטים ומזמינים, וניתן לבחור מתוך תפריט של טיפולים שונים הכוללים מסאג'ים ולאחרונה ניתנים במקום גם טיפולי יופי ואף טיפולים באבנים חמות.

בנוסף, במלון קיים אולם אירועים ששימש כאולם כנסים עוד בתקופת האפנדי שבנה את המתחם. האולם יכול לארח כ-100 איש בצורת תיאטרון או 60 איש סביב שולחנות. כמו כן, ישנן במלון מסעדות וברים המציעים לסועדים (לא כשר) מגוון רחב של טעמים באווירה אינטימית ובינלאומית, ביניהם:

מסעדת ערבסק מציעה לאורחים ממיטב המטבח המקומי עם נגיעות מזרח - תיכוניות ובינלאומיות כשלצדן רשימת יינות עטורת פרסים.

מסעדת ואל (Val's Brasserie): משקיפה אל הבריכה והממוקמת בסמוך לבר המרתף. ניתן לסעוד בה בצהריים ובחורף בערב אל מול האח וליהנות ממנות מקומיות ואירופאיות.

בר הקיץ: פתוח לקהל הרחב בגינה הקסומה והמלכותית של המלון עם תפריט קייצי חדש בו ניתן למצוא מנות מהמטבח הים-תיכוני, סלטים טריים, פיצות ופוקאצ'ות הנאפות בטאבון המקומי ונתחי בשר על הגריל, מנות צמחוניות וטבעוניות וקינוחים מתוקים ומרעננים. הבר מציע מבחר עשיר של משקאות מקומיים ומיובאים של כל מותגי האלכוהול ומבחר גדול של קוקטיילים אותם יערבבו לכם במקצועיות ואדיבות הברמנים המיומנים של המלון.

בר הקיץ פתוח מידי יום החל מהשעה 17:00 עד 23:00.

בר הקיץ במלון אמריקן קולוני. צילום: מיקאלה בורסטואובר הקיץ במלון אמריקן קולוני. צילום: מיקאלה בורסטואו

החצר המרוצפת (הפטיו) המכונה גם "הקורטיארד" נמצאת במרכז המבנה הראשי, לב המלון. צל עצי התות וקרירות נתזי המזרקה המרכזית יוצרים חלק מהאווירה המכשפת של הגן ומסעדת הקורטיארד הממוקמת במרכזו.

כמו כן, החניה לאורחים המתאכסנים במלון ללא תשלום.

מלון אמריקן קולוני

רח' לואי ונסן 1, ירושלים, 02-6279777

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלון אמריקן קולוניירושלים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: