אא

"המצב קריטי, נצטרך לפטר 50-60 עובדים״

כך כותב יו״ר נמל אילת אבי חורמרו, לשרים רגב וסממוטריץ׳ ומבקש פגישה דחופה עימם: "אני ושותפיי כבעלי החברה נושאים את נטל ההוצאות האדירות להמשך התחזוקה שוטפת של הנמל. אף חברה עסקית לא הייתה עומדת באתגר מסוג זה כפי שאנו עומדים עד היום"

אילוסטרציה. צילום: Shutterstock אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

אבי חורמרו, יו"ר נמל אילת, המושבת מאז החלה המלחמה בשבעה באוקטובר שלח מכתב לבקשת פגישה דחופה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ ושרת התחבורה מירי רגב בנושא ״נמל אילת – מצב קריטי״.

חורמרו מציין בפנייתו: "נמל אילת מושבת מפעילות מזה 8 חודשים בגין מלחמת חרבות ברזל ולאור סגירת נתיב השיט באב אל מנדב ע"י ארגון טרור. לצערנו, מדינות הקואליציה על אף שיש להן כוחות ימיים באזור אינן פועלות לפתיחת נתיב השיט עובדה שמעצימה את פעילות החות'ים כנגד אוניות צי סוחר באזור.אני ושותפיי כבעלי החברה נושאים את נטל ההוצאות האדירות להמשך תחזוקה שוטפת של הנמל ותשלומי שכר עובדים במהלך שמונת החודשים האחרונים".

עוד מוסיף חורמרו במכתבו: "אנו מאמינים שאף חברה עסקית לא הייתה עומדת באתגר מסוג זה כפי שאנו עומדים עד היום. להזכירכם, בזמן הקורונה, לאחר איום של חברות קמעונאות לשלוח לחל"ת עובדים, מדינת ישראל שילמה מיליוני שקלים לקמעונאים ואילו אנו המהווים תשתית לאומית וממשלות ישראל הכריזו כי נמל אילת מהווה נכס אסטרטגי לאומי למדינה לא מקבלים סיוע ראוי כמתבקש. ניסיונותינו הרבים אל מול משרד התחבורה ומשרד האוצר בסיוע ההסתדרות לא צלחו ואנו מרגישים כי הסיוע לא יגיע (מתן הלוואות רק דוחה תשלומים)".

חורמרו מסיים ומציין: ״לאור האמור, לצערנו, לא נותרה בידינו ברירה אלא להפעיל את סעיף 9.2 בהסכם הקיבוצי משנת 2002 ולהתחיל בפיטורי כ-50-60 מהעובדים, כך שיוותרו בנמל עובדים חיוניים בלבד כנדרש בכתב ההסכמה עליו אנו חותמים.

ראוי לציין כי היינו מעדיפים להוציא עובדי הנמל הטובים והמיומנים לחל"ת במקום פיטורים, אך לצערנו אין בהסכמים הקיבוציים הוצאה לחל"ת.

אבקש, בכל לשון של בקשה ובניסיון אחרון, לקיים דיון דחוף בטווח המיידי עם משרדכם לבחינת סיוע ממשלתי/מציאת פתרון למצב בו אנו נתונים בטרם נפעל כאמור".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אילתאבי חורמרומשרד האוצרמשרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: