אא

הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה אישרה: האיירבוס החדש A321XLR ימריא לראשונה בסוף הקיץ

מטוס הסילון החד מעברי ארוך הטווח זכה לאישור טיסה מטעם European Union Aviation Safety Agency ומי שתפעילו לראשונה תהיה חברת איבריה. עד כה הוזמנו יותר מ-500 מטוסי איירבוס A321XLR, בין השאר ע״י: אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, קואנטס, אינדיגו ואיסלנדאייר

צילום: איירבוס צילום: איירבוס

EASA) European Union Aviation Safety Agency) אישרה את מטוס ה-Airbus A321XLR החדש, עם קיבולת דלק נוספת ומתאימה לטיסות ארוכות טווח.

הממטוס החדש ימריא בסוף קיץ 2024.
מטוס ה-Airbus A321XLR, גרסה למרחקים ארוכים של ה-A321neo, הוצג לראשונה בתערוכת תעופה של פריז בשנת 2019. הוא נחשב כ-Game Changer בתחום המטוסים החד מעבריים.

הטיסות המסחריות הראשונות של ה- A321XLRתפעלנה ע"י חברת איבריה (Iberia) הספרדית ממקבוצת IAG, שתקבל את המטוס הראשון בסוף הקיץ, והוא ישמש אותה בקווים הטרנסאטלנטיים.

ה-Airbus A321XLR יאפשר למפעילים לבצע טיסות ארוכות טווח ברחבי העולם בקווים בהם הביקוש אינו מספיק כדי למלא מטוס רחב גוף שלם. איירבוס מציינת כי עלויות הטיסה של המטוס נמוכות ב-45% לנוסעים בהשוואה לטיסה במטוס גדול יותר.

המטוס מסוגל לטוס כ-8,700 ק"מ עד 11 שעות. הוא יקשר בין ערים כמו ניו יורק ורומא, לונדון וונקובר וסידני. ה-A321XLR כולל גם את תא האיירספייס החדש של איירבוס, שנועד לספק לנוסעים יותר נוחות ומרחב במהלך הטיסה.

ה-A321XLR הראשון השלים את טיסת הבכורה שלו ביוני 2022 ושלושה מטוסי ניסוי שימשו להשגת ההסמכה הסופית.

כריסטיאן שרר, מנכ"ל המטוסים המסחריים של איירבוס, אמר: "הנה מגיע ה-A321XLR, מוצר מובחן שמביא ערך חדש לשוק, מרחיב את האפשרויות עבור לקוחות החברה והנוסעים שלנו. עם הטווח הארוך שלו, ה-A321XLR מאפשר שורה של מסלולים ישירים חדשים, המציעים הזדמנויות צמיחה טבעיות ללקוחות שלנו ולציבור הנוסעים. הוא מספק לחברות תעופה את היעילות בתוך מגוון המוצרים של A320/A321 ועם תא נוסעים רב-תכליתי שלו מגוון אפשרויות שירות ייחודיות. זה איירבוס מובהק!"

שרר הוסיף: "השלב הבא הוא להכין את המטוס למשימות המסחריות הראשונות שלו עם לקוחות ברחבי העולם. אנו מצפים לעבוד עם הלקוחות כדי לתמוך בשילוב המטוסים בציי שלהם".

עד כה הוזמנו יותר מ-500 מטוסי איירבוס A321XLR, על ידי לקוחות הכוללים, בין השאר, את: אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, קואנטס, אינדיגו, איסלנדאייר ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איירבוסA321XLRאיבריהiberia

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: