"מאז שהחות'ים חטפו אנייה, אין לנו פעילות מסחרית. אין מנוס מפיטורי עובדים"
בתחילת הקורונה ספינות הקרוזים הפסיקו להגיע לנמל אילת ועכשיו בגלל החות'ים גם ספינות המטען לא מגיעות. מנכ"ל נמל אילת לפספורטקרוז: "המדינה לא מסייעת. דורשים פתרונות, ויש כאלה"
תמונת המצב בנמל אילת עגומה.
מאז שהחות'ים חטפו את אניית המסחר של חברת הספנות היפנית NYK Line ב-19 בנובמבר 2023, הנמל עומד מושבת לגמרי ונטול כל פעילות.
במשרד ראש הממשלה מיהרו לגנות אז את החטיפה: "אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד הספינה הבינלאומית. האונייה, בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה בהכוונה איראנית על ידי מיליציית החות'ים בתימן. על הסיפון היו אנשי צוות מלאומים שונים, בהם אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים ולא נכחו בה ישראלים. זה מעשה טרור איראני נוסף שמבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות טהרן נגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינלאומיות לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים", נמסר.
הכתבה המלאה באתר פספורט קרוז החדש
מאז חלפו יותר מ-8 חודשים והמצב מוסיף להיות בכי רע, ובימים אלה מונפת חרב הפיטורים מעל ראשם של כ-40 עובדי נמל אילת. "מאז שהחות'ים חטפו את האנייה של חברת הספנות היפנית, נסגר נתיב השייט ואין לנו פעילות מסחרית. כל המטענים מנמל אילת ולנמל אילת הם למזרח הרחוק ולאוסטרליה - נתיב שמטבע הדברים מצריך מעבר במיצר באב אל מנדב ליד תימן, דבר שאינו אפשרי בגלל האיום החות'י", אומר לפספורטקרוז, גדעון גולבר, מנכ"ל נמל אילת.
לראיון המלא עם מנכ"ל נמל אילת כנסו ל-פספורטקרוז - אתר הקרוזים החדש מקבוצת פספורט. הקליקו כאן לכתבה.