אא

נחמה חמה מהטאבון: האיטלקיה על האגם שלא תרצו לפספס

המטבח האיטלקי העכשווי מככב במלוא הדרו במסעדת Belago הממוקמת ממש ליד האגם של ראשון לציון המציעה תפריט קבוע לצד תפריט עונתי, הכולל שפע של מנות טריות וטעימות שמטיסות אתכם היישר לארץ המגף

מסעדת Belago בראשון לציון. צילום: אירה מקיינקו מסעדת Belago בראשון לציון. צילום: אירה מקיינקו

המטבח האיטלקי הוא אחד מהמטבחים האהובים ביותר על הישראלים, ולא לחינם.

לא רק בגלל שפע הבצקים, כי תכף תראו שבהרבה מנות בכלל אין צורך בבצק - אלא פשוט כי זה מטבח צבעוני, שופע ירקות ומוצרי גלם טבעיים, חגיגי ומותאם מאוד לחיך הישראלי. ארוחה איטלקית נתפסת בעיני רבים כארוחה רומנטית, או ככזו שנועדה לציין אירוע מיוחד. אבל בעיני, הרבה יותר כיף להתנהל בעולם במחשבה שכל יום הוא מיוחד - ולחגוג אותו עם ארוחה טעימה.

כדי לחגוג את סוף השבוע הקרב, הגענו לראשון לציון כדי לבקר במסעדה האיטלקית Belago (בלאגו). לפני שנתקדם לסיבה שלשמה התכנסנו (המנות עצמן), בואו נעבור בקצרה על שני המרכיבים החשובים הנוספים בכל מסעדה - המיקום וחוויית האירוח.

מסעדת Belago בראשון לציון. צילום: אירה מקיינקומסעדת Belago בראשון לציון. צילום: אירה מקיינקו

המסעדה ממוקמת ממש ליד האגם של ראשון לציון ובימים חמים פחות תוכלו לקחת טייקאווי ולסעוד על שפת האגם. לאלו מכם שמעדיפים כמוני לשבת במקום ממוזג, תשמחו לשמוע שהמסעדה יפה, נקייה ואסתטית, עם עיצוב עדכני והרבה צמחייה ועם קריצה לרטרו. יש לה מטבח פתוח בו אתם יכולים לראות את האוכל שלכם מתבשל ונאפה, והרבה צורות הושבה נוחות שמתאימות לכל הרכב סועדים. והשירות? המסעדה כוללת צוות גדול של מלצרים ומלצריות, שקשובים לכל בקשה ולא ישאירו את השולחן שלכם בודד.

מסעדת Belago בראשון לציון. צילום: אירה מקיינקומסעדת Belago בראשון לציון. צילום: אירה מקיינקו

מה בתפריט?

אנחנו טעמנו המון מנות - ועדיין לא התקרבנו אפילו ללעבור על כל התפריט. נתחיל בראשונות מתפריט הקיץ העונתי, שכולל מנות פתיחה, מנה עיקרית וקינוח, לצד יין רוזה מפרובאנס וקוקטייל מבוסס ג'ין ואלדרברי. אנחנו אכלנו את הכרובית הצלויה, פרחי הזוקיני וסשימי דג ים. נתחיל בכך שכלל המנות מצוינות, טריות, וכוללות שילובי טעמים ומרקמים מורכבים.

פרחי זוקיני בטמפורה. צילום: אירה מקיינקופרחי זוקיני בטמפורה. צילום: אירה מקיינקו

הפייבוריטית שלי הייתה מנת פרחי הזוקיני (שמחירה 65 ש"ח), שכוללת פרחי זוקיני פריכים וצעירים בטמפורה שמוגשים על מצע ריזוטו כמהין רך וחמאתי, בתיבול בר בלאן (רוטב חמאה לבנה) ושמן בזיליקום. המנה הזאת החזירה אותי באופן מיידי לפרחי הזוקיני הממולאים שאכלתי ברחבי איטליה.

פרחי כרובית צלויים בטאבון. צילום: אירה מקיינקופרחי כרובית צלויים בטאבון. צילום: אירה מקיינקו

פרחי הכרובית הצלויים בטאבון (59 ש"ח) היו נהדרים לא פחות, והם מוגשים ברוטב של סלסה לימונית על מצע קרם יוגורט. הכרובית קראנצ'ית וטעימה, וקרם היוגורט הלימוני הוא טוויסט יוקרתי יותר למנה האלמותית שהיא כרובית צלויה בטחינה.

סשימי דג ים. צילום: אירה מקיינקוסשימי דג ים. צילום: אירה מקיינקו

וכמובן, הפייבוריט של בן זוגי חובב הדגים: סשימי דג ים (65 ש"ח), המוגש לצד סלט עלים של קיץ, יוגורט ושמן בזיליקום. כל המנות מוגשות ממש יפה ועם המון תשומת לב, ואהבתי מאוד את הקומפוזיציה כאן - שמאפשרת לכם לעבור בין הסביצה הנמס בפה ליוגורט החלק וממנו לסלט הטרי והחמצמץ.

פפרדלה טבעונית. צילום: אירה מקיינקופפרדלה טבעונית. צילום: אירה מקיינקו

כל המנות במסעדה נעשות בעבודות יד, וזה מורגש במיוחד במנות הפסטה. אני הזמנתי את הפפרדלה הטבעונית (71 ש"ח) - וחשוב לי לציין שיש למסעדה תפריט טבעוני עשיר ומפנק, והרבה מהמנות ניתנות להזמנה בגרסה הטבעונית, לא רק הפסטה הספציפית הזו. הפסטה אולי לא מהתפריט הקיצי, אבל היא מאוד קיצית וקלילה. עם פסטת פפרדלה ארוכה ורחבה בעבודת יד שעטופה ברוטב לימוני עשיר ולימוני, שאינו כבד, וירקות ירוקים. בכל ביס תנגסו באפונה או אספרגוס או זוקיני קראנצ'יים, ובתוך הרוטב תמצאו גם טפנד זיתים, שמן זית ושום קונפי. במידה ואתם לא אוהבים רטבים לימוניים, בתפריט יש הרבה מאוד סוגי פסטה ורביולי אחרים, ביניהם קאצ'ו אה פפה, ריגטוני בולונז, ספגטי קרבונרה, רביולי בוראטה, פפרדלה פסטו וערמונים, ניוקי פטריות וריקוטה, ספגטי עם פירות ים ועוד.

פפרדלה טבעונית. צילום: אירה מקיינקופפרדלה טבעונית. צילום: אירה מקיינקו

בזמן שאני נהניתי מהפסטה, בן זוגי הזמין את המנה המועדפת עליו - שניצל ופירה. אני אדייק, כי בתפריט המנה נקראת "שניצל עוף בלאגו ענק, שמוגש לצד קרם ראטה ואיולי חרדל" (79 ש"ח). למרות הפשטות של המנה על הנייר (שזה בעיני גם סוד הקסם שלה עבור ילדים או אכלנים בררנים), הסוד הוא בטעם. מיד כשהגיעה המנה עידן ציין כי זה הפירה היפה ביותר שהוא ראה בחייו - כי מדובר בעצם בקרם ראטה עמוס בחמאה, במרקם ומראה קטיפתיים ומושלמים. ולאחר הטעימה של השניצל עצמו, שפשוט עצום בגודלו (המילה ענק בתפריט אינה ממחישה עד כמה) - נקבע מיד ש"איזה מזל שאנחנו לא גרים במערב ראשון, הייתי אוכל פה כל ארוחת צהריים שלי".

שניצל ענק וקרם ראטה. צילום: אירה מקיינקושניצל ענק וקרם ראטה. צילום: אירה מקיינקו

ויש כמובן גם פיצות, ריזוטו, ארנצ'יני, סלטים, בשרים, דגים ופירות ים - אבל צריך יותר מביקור אחד כדי לטעום את הכל.

את הארוחה ליוויתי בקוקטייל מוצלח ומתקתק שנקרא "תה קיצי", וכולל רום לבן, קירסאו, תה אפרסק ותפוחים טריים. אני מאוד אוהבת קוקטיילים מתקתקים, והוא היה מאוזן מאוד הן במתיקות והן בריכוז האלכוהול, טעים מאוד והשתלב נהדר עם הארוחה. תוכלו להזמין גם קוקטיילים שמתבססים על ג'ין, קמפרי, וודקה ועוד, בהתאם להעדפות שלכם, וכמובן שגם תפריט היינות, הבירה והשתייה החריפה ארוך ועשיר.

קוקטייל תה קיצי. צילום: אירה מקיינקוקוקטייל תה קיצי. צילום: אירה מקיינקו

ואיך אפשר בלי הקינוח. תפריט הקינוחים כולל אפוגטו, טירמיסו, עוגת שוקולד, עוגת גבינה אפויה, קרם ברולה פיסטוק (ממש מומלץ לחובבי הפיסטוק), סניקרס, קצלונה נוטלה ומסקרפונה עם פירות העונה. אנחנו הזמנו את פס הסניקרס (49 ש"ח), שהוא עוגת מוס חמאת בוטנים שמוגשת לצד גלידת אגוזי לוז. זה הקינוח הטבעוני של המסעדה, והוא פשוט חלומי. Belago ממש לא יוצאת כאן ידי חובה, והקינוח אינו לטבעונים בלבד - כי אין סיכוי שתרגישו שהקינוח הזה לא כולל מוצרי חלב או ביצים. המוס הקרמי בטעם מעודן של חמאת בוטנים משתלב באופן מושלם עם התחתית השוקולדית, והאגוזים המסוכרים הקצוצים שמעליו תורמים לשילובי המרקמים והטעמים. הגלידה מצוינת ומיוחדת, גם היא בטעם אגוזי מעודן ובמתיקות אידיאלית - ומשתלבת פשוט נהדר ובאיזון מושלם עם המוס.

קינוח הסניקרס. צילום: אירה מקיינקוקינוח הסניקרס. צילום: אירה מקיינקו

אם גם אתם חובבים קינוחים, תבינו למה היה לנו קשה להחליט. לצד פס הסניקרס, הזמנו את מנת השחיתות הבלתי מעורערת של הארוחה - קלצונה נוטלה (55 ש"ח). אני לא יודעת כמה קופסאות נוטלה נכנסו לתוך הקלצונה הענקית הזאת, אבל הן סיפקו ביס מושלם ועסיסי בכל פעם. הבצק עצמו נהדר, מזכיר במעט סינבון - אבל ללא הקינמון, כי במקומו מזולף מעל הקלצונה רוטב קרמל מלוח. קינוח חובה לכל חובבי הנוטלה, והייתי אף אומרת שחובבי הקינוחים המושחתים שביניכם יצטרכו לפקוד את המקום רק עבורו.

קלצונה נוטלה. צילום: אירה מקיינקוקלצונה נוטלה. צילום: אירה מקיינקו

איך מגיעים, ומה חשוב לדעת?

מיקום: רחוב המאה ועשרים 4, פלאנט, מתחם המסעדות, ראשון לציון
יש חנייה? המון מקומות חנייה בחניון החינמי של המתחם
טלפון: 03-544-9977
שעות פתיחה: 12:00–23:00 מדי יום
Happy hours: בימים א'-ה' בין השעות 12:00-17:00 ובישיבה במקום
ומה לגבי אירועים? ניתן לקיים אירועים (מעל 14 איש), בתיאום טלפוני במספר 050-5644876
* כלל המחירים והפרטים מעודכנים ליום פרסום הכתבה, מומלץ לוודא באתר ובמנוע החיפוש.

קינוח הסניקרס. צילום: אירה מקיינקוקינוח הסניקרס. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מסעדות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: