אא

90 חדרי מלון יוקמו בבית שאן

במסגרת תוכנית להתחדשות עירונית, יוקם הפרויקט על שטח של כ-18 דונם שיכלול גם בנייני מגורים, שטחי מסחר ומלונאות: "מסמל את כניסתה של העיר לעידן ההתחדשות העירונית"

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון, בראשות בועז יוסף, החליטה לאחרונה להפקיד תוכנית ראשונה להתחדשות עירונית בבית שאן.

התוכנית מהווה דוגמא לקידום התחדשות עירונית בערים בסיכון סיסמי ובמקומות בהם אין היתכנות כלכלית לפינוי בינוי וקיים חשש שערכי הקרקע וכוחות השוק אינם יכולים להוות מנוף כלכלי מספק להתחדשות. הצלחתה ומימושה יהוו בסיס לקידום תוכניות נוספות בעיר ובערים בעלות מאפיינים דומים.

התוכנית המקודמת על ידי הרשות להתחדשות עירונית בשיתוף עיריית בית שאן, הינה על שטח כולל של כ-18 דונם והיא ממוקמת ברחוב ירושלים הבירה בכניסה לעיר בית שאן, דרומית לגן הלאומי 'עתיקות בית שאן' ובסמיכות למרכז העסקים הראשי של העיר.

התוכנית מציעה מתחם מגורים הכולל קומת מסחר המשכית המייצרת דופן בנויה כלפי רחוב ירושלים הבירה וכיכר עירונית הכוללות מסחר ותיירות המחזקות את הכניסה לעיר ואת מרכז העסקים הראשי העתידי.

בתוכנית 210 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים של עד עשר קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 20%-30% יהיו דירות קטנות של עד 80 מ"ר. הוועדה המחוזית בהחלטתה ביקשה להוסיף 35 יחידות דיור קטנות מאוד (55 מ"ר) באזור הכיכר העירונית על מנת ליצור תמהיל מגוון ומענה למשקי בית בגדלים שונים. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-2,700 מ"ר שטחי מסחר ו-90 חדרי מלון.

כיום מצויים במתחם חמישה מבני מגורים בני שלוש קומות ובהם 40 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "התוכנית שהופקדה מסמלת את כניסתה של העיר לעידן ההתחדשות העירונית. מדובר בבשורה לא רק לתושבים במתחם שיקבלו דירות חדשות, ערוכות לסיכון של רעידות אדמה ובעלות ממ"דים, אלא גם לשאר תושבי העיר שייהנו מהקמה של מבני מסחר, בתי מלון וגינות ציבוריות אשר יחדשו את הרחוב הראשי בעיר.

"מתחם ירושלים הוא הפרויקט הראשון בעיר אך לא האחרון, ואנו עובדים בימים אלה על קידום שכונות נוספות בעיר במסלול זה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בית שאןבתי מלון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: