אא

״הטייסים שלנו ממשיכים להישאר מאחור על ידי חברה שמודאגת יותר מערך בעלי המניות״

כך אומרים מטעם טייסי חברת FedEx שטוענים שלא קיבלו העלאה מאז נובמבר 2020, בעוד שלטענתם, FedEx השיגה מאז רווחיות שיא. ״נמשיך להתכונן לכל התרחישים המותרים כדי להבטיח שהטייסים שלנו יקבלו את חוזה שעומד בסטנדרטים של התעשייה ומספק ביטחון תעסוקתי לעתיד״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

טייסי FedEx, המיוצגים על ידי איגוד טייסי התעופה הבינלאומי (ALPA), יגיעו לאבן דרך במשא ומתן על החוזה שלהם עם תאגיד הפדרל אקספרס (FedEx) - 1,000 ימים מאז החוזה שלהם ניתן לתיקון ב-1 בנובמבר 2021.

עד עתה עובדים הטייסים תחת חוזה שנכנס לתוקף ב-2015.

יו"ר מועצת המנהלים הראשית של FedEx ALPA, קפטן חוסה ניבס, הצהיר: "בעוד שעמיתינו בחברות תעופה אחרות מתוגמלים בחוזים מובילים בתעשייה, הטייסים שלנו ממשיכים להישאר מאחור על ידי חברה שמודאגת יותר מערך בעלי המניות מאשר מעורבות עובדים. טייסי FedEx ועובדים אחרים ממשיכים לספק את 'ההבטחה הסגולה' מדי יום בזמן שהתאגיד מתקדם בכיוון אסטרטגי שנראה שאינו עולה בקנה אחד עם האינטרסים הקריירה של טייסים שנטלו על עצמם התחייבויות ארוכות טווח לחברה זו".

הטייסים טוענים כי לא קיבלו העלאה מאז נובמבר 2020, בעוד ש-FedEx השיגה רווחיות שיא. מאז, פדקס אקספרס, החטיבה שתחתיה פועלים הטייסים, צברה רווח תפעולי של 5.96 מיליארד דולר.

עוד מוסיפים מטעם הטייסים כי החברה רכשה מחדש כמעט 7.15 מיליארד דולר מהמניות שלה והחזירה למשקיעים דיבידנדים בסך 3.57 מיליארד דולר באותה מסגרת זמן. סמנכ"ל הכספים של החברה, אף שיבח את המאמצים הללו המדגימים לדבריו "מחויבות ליצירת ערך לבעלי המניות" בשיחת הרווחים הראשונה שלו לשנה שלמה. "מתי הם יתגמלו את למעלה מ-500,000 העובדים באותו אופן?" אמר יו"ר מועצת המנהלים הראשית של FedEx ALPA

״בעוד שקבוצת הפיילוט נתקלה במשא ומתן ממושך, FedEx המשיכה לתגמל את עמדות ההנהלה וההנהגה ב-80.4 מיליון דולר בבונוסים, הענקת מניות ואופציות, תגמול תמריץ שאינו מנייתי וצורות שונות אחרות של תגמול בכירים. מאז כניסתו לתפקיד, שכר הבסיס של המנכ"ל ראג' סוברמניאם עלה בלמעלה מ-31%, בעוד לטייסים הוצעה רק העלאה התחלתית של 14% באותו פרק זמן, שלא עמד בקצב האינפלציה״, נמסר על ידי הארגון המייצג את הטייסים.

עוד מציינים מטעם הטייסים כי: ״קבוצת הפיילוט עוסקת במשא ומתן על חוזה עם FedEx מאז מאי 2021, ובתיווך פדרלי מאז אוקטובר 2022. הצדדים הגיעו להסכם טנטטיבי שנדחה בסופו של דבר על ידי קבוצת הפיילוט ביולי 2023, בעיקר בשל העובדה שהוא לא שיקף את הסטנדרטים הנוכחיים בתעשייה ולא את הכיוון האסטרטגי של החברה. מאז, נקבע אמת מידה חדשה לחוזי טייס מסחריים על ידי כמעט כל חברת תעופה גדולה אחרת בארה"ב.״

עוד מוסיפים מטעם הטייסים: ״נמשיך להתכונן לכל התרחישים המותרים על פי חוק עבודת הרכבות כדי להבטיח שהטייסים שלנו יקבלו את החוזה שהם הרוויחו - חוזה שעומד בסטנדרטים של התעשייה ומספק ביטחון תעסוקתי לעתיד", אמר סרן ניבס. "FedEx סיפקה את שירות משלוחי האקספרס הראשון והאמין ביותר בעולם. זה לא יישאר כך ללא מחויבות להעריך את העובדים שלה, האנשים שגורמים לרשת לפעול. בהנחה שההנהלה מוכנה להיות ישרה במשא ומתן, הטייסים שלנו מוכנים לסגור עסקה הוגנת ושוויונית בסטנדרטים הנוכחיים של התעשייה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: FedEX

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: