אא

שר התיירות של קפריסין: "הגידול בתיירות הישראלית מדהים. מרגישים אצלנו בטוחים"

לרגל השקת מגזין פספורט על קפריסין המיוחד היוצא בימים אלו, שר התיירות, Costas Koumis, בראיון בלעדי ומיוחד לפספורטניוז: "ישראל וקפריסין, מרגישות מחויבות זו לזו. מערכת היחסים תורמת ליציבות באזור".

צילום: באדיבות משרד התיירות של קפריסין בישראל צילום: באדיבות משרד התיירות של קפריסין בישראל

"ישראל תמיד הייתה שוק תיירות משמעותי עבור קפריסין, שמשקף מערכת יחסים דו-צדדית חזקה בין שתי המדינות". כך אומר Costas Koumis, שר התיירות של קפריסין בראיון חגיגי לרגל מגזין פספורט קפריסין המופץ בימים אלו.

"הגידול המדהים במספר התיירים הישראלים לקפריסין בשנים האחרונות מונע מכמה גורמים: הקירבה הגיאוגרפית ומשך הטיסה הקצר, הופכים את קפריסין ליעד אידיאלי לביקורים מישראל. יתרה מכך, קפריסין מתגאה במגוון של אטרקציות, חופים ציוריים ואתרי נופש מפוארים וגם אתרים היסטוריים וחיי לילה תוססים. המגוון הזה פונה לקשת רחבה של תיירים, כולל משפחות, צעירים ומבוגרים".

אי אפשר שלא לפתוח את השיחה בהתייחסות למצב באזור.

"כן אבל למרות המתח באזור, הישראלים לא נרתעו מלבקר אצלנו. החוסן הזה מדגיש את האטרקטיביות של קפריסין כיעד ואת האמון שיש לתיירים הישראלים בבטיחות וביציבות המוצעים בקפריסין".

יחסי ישראל-קפריסין: לא רק תיירות

"יש הזדמנויות רבות. בישראל יש אתרים דתיים בעלי חשיבות רבה עבור הקפריסאים, וקפריסין, בהיותה יעד תיירותי בטוח מאוד, אידיאלית לחתונות, חופשות קצרות, קניות וביקורים, גם בקזינו. לא במקרה רואים בשנים האחרונות השקעות הולכות וגדלות בענף המלונאות בקפריסין על ידי משקיעים ישראלים".

לדברי השר Koumis, יש הזדמנויות לשיתוף פעולה כלכלי גם מעבר לתיירות. "במיוחד במסחר, טכנולוגיה ובסוגים שונים של השקעות", הוא אומר. "שתי המדינות הפגינו מחויבות לקשר ביניהן באמצעות חילופי תרבויות, מיזמים משותפים ושיתוף פעולה דיפלומטי. מערכת היחסים לא רק מועילה לתיירות אלא גם תורמת ליציבות ולשגשוג האזור".

ובכל זאת, אנחנו לא השוק הגדול ביותר שלכם

"מבחינת השווקים הגדולים ביותר של קפריסין, בריטניה הייתה באופן מסורתי מקור התיירים הגדול ביותר לקפריסין. צריך לציין שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ועוד אחרי מגיפת הקורונה, השפיעו באופן משמעותי על דפוסי הנסיעות. קפריסין הצליחה להתאושש דרך התמקדות במשיכת מטיילים ממדינות האיחוד האירופי. פולין הופכת לשוק חשוב יותר ויותר. אנו גם רואים עלייה בולטת במבקרים מגרמניה, יוון, שבדיה, נורבגיה, דנמרק, הונגריה והולנד".

ובהתאם גם הפיתוח במדינה

"נכון, וזה בעיקר ניכר במרינות. הקמה ותפעול של המרינות הן גורם לצמיחה כלכלית חשובה, עם הגדלת ההשקעות והדחיפה לעסקים באזור הפועלים לא רק במרינה, אלא גם באוזר הנרחב יותר. המרינות גיוונו והעשירו את המוצר התיירותי שלנו, ומציעות עסקים והזדמנויות לאורך כל השנה. זוהי התפתחות חשובה, בהתאם למאמצים שלנו לשפר את התיירות. המרינות משכו אליהן גם תיירים אמידים יותר, בעלי יאכטות למשל, והגבירו את המשיכה של קפריסין כיעד בינלאומי נחשק".

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

צילום: באדיבות משרד התיירות של קפריסין בישראלצילום: באדיבות משרד התיירות של קפריסין בישראל

זה לא רק ספורט

כפי שניכר בין היתר גם במגזין זה, קפריסין מתפתחת מאוד גם בתחום הספורט. "זה מאוד חשוב לנו", אומר Koumis. "לקפריסין יש תשתית מפותחת לתיירות ספורט. בשילוב מזג האוויר המעולה והשירותים האיכותיים, קפריסין מתבססת כיעד איכותי לתיירות ספורט. קבוצות אירופיות רבות בוחרות להתאמן אצלנו, תוך ניצול היתרונות שיש לקפריסין להציע בתחום. עם זאת, יש בעניין הזה עוד לאן לשאוף".

מה למשל אתם מציעים להם?

"ספורטאים וחובבים יכולים לנצל את המתקנים שלנו בעיקר בחודשי החורף החמימים. מכדורגל, רכיבה על אופניים, שחייה, צלילה, שיט וכדורעף חופים ועד ריצה, קליעה, כדורות, גולף, טניס, טיפוס צוקים - לחובבים או למקצוענים - קפריסין מציעה עולם של אפשרויות לאימונים".

והמתחמים מותאמים להם?

"יש לנו עולם שלם של מגרשי אימון חדישים, כולל בריכות שחייה אולימפיות ברמה עולמית, אצטדיונים מודרניים במיוחד ומרכזי אתלטיקה מאובזרים, כולם ממוקמים במרחק קטן אחד מהשני. נוסף על כך, משרד התיירות מציע תמריצים למשיכת קבוצות ספורט לאימונים בקפריסין ולאירועי ספורט בינלאומיים".

אגב, זה גם מישראל?

"ישראל תמיד הייתה שוק מועדף למשיכת תיירות ספורט, בהתבסס על הקרבה והקשרים בין שתי המדינות וכן על המוצר המוצע לענפי ספורט ספציפיים".

איך אתה רואה את עתיד התיירות לקפריסין?

"כיעד תיירותי מפותח, אנחנו רואים חשיבות בפיתוח שימור הסביבה ובתיירות ירוקה. עלינו גם להרחיב את התשתיות כדי להישאר על מפת התיירות העולמית.
אנחנו רוצים להבטיח עלייה נוספת בכניסות התיירים, אבל להימנע מתיירות יתר. באמצעות קידום תיירות מחוץ לעונת השיא, פיתוח מוצרי תיירות ברי קיימא, שיפור תשתיות ושילוב קהילות מקומיות, נבטיח שהתיירות תמשיך לתרום לכלכלה, לסביבה ולקהילה, תוך הבטחת חוויה איכותית למבקרים".

עוד על קפריסין במגזין הענק המיוחד של קבוצת פספורט Cyprus

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: