אא

מבחן רכב: XPENG P7 Long Range היא מכונית מנהלים יוקרתית ואחרת

זה אחד מהרכבים החשמליים הראשונים של מותג היוקרה הסיני שהגיעו לישראל בסוף השנה שעברה - וגולת הכותרת של גרסת הלונג ריינג' הזו היא טווח נסיעה גדול. בואו נראה איך XPENG P7 מתנהגת במבחן דרכים

XPENG P7 Long Range במבחן רכב. צילום: אירה מקיינקו XPENG P7 Long Range במבחן רכב. צילום: אירה מקיינקו

מותג XPENG נוצר בשנת 2014 בסין, במטרה להתחרות ברכבי יוקרה חשמליים דוגמת טסלה. ה-P7 שאנחנו בוחנים היום הוצגה בעולם כבר בשנת 2019, וב-2023 היא גם זכתה למתיחת פנים וגם הגיעה לישראל לצד הקרוסאובר אקספנג G9. אני לקחתי למבחן את הדגם בגרסת הלונג ריינג' (XPENG P7 Long Range), שכפי שהשם מרמז – זו הגרסה בה תוכלו לנסוע הכי הכי רחוק.

XPENG P7 Long Range במבחן רכב. צילום: אירה מקיינקוXPENG P7 Long Range במבחן רכב. צילום: אירה מקיינקו

העיצוב החיצוני

ה-P7 נראית נהדר: זו מכונית מנהלים יוקרתית עם עיצוב מגניב ומיוחד, דלתות ללא מסגרת, חלונות אחוריים מוכהים, חישוקים גדולים ומעוצבים ופרופיל ספורטיבי ונמוך.

XPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקוXPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקו

הצצה פנימה

מבפנים, הדגם מאובזר מאוד למרות מראהו המינימליסטי יחסית. ראשית, הוא כולל מערכת מולטימדיה ענקית ונוחה לשימוש בגודל 14.96 אינץ', לה Waze מובנה ותומך בעברית עם עוזרת קולית (כרגע אין קישוריות ל-Apple Car Play ו-Android Auto, אבל כנראה תהיה בהמשך). כרגיל, קצת הפריע לי שהמסך נטול כפתורים לחלוטין, אבל במהלך הנסיעה תוכלו לכוון את המיזוג דרך הכפתורים שעל גבי גלגל ההגה.

בנוסף, ה-P7 כולל פיצ'רים כמו כניסה והתנעה ללא מפתח; מושבי ספורט קדמיים נוחים עם כוונון חשמלי, חימום, קירור וזכרונות; משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד; הגה ספורטיבי ומעוצב; עדכוני תוכנה באוויר; גג זכוכית פנורמי ענק; תאורת אווירה; מצב מדיטציה ומצב מסיבה; אפליקציה לשליטה מרחוק; ועוד.

XPENG P7 Long Range מבפנים. צילום: אירה מקיינקוXPENG P7 Long Range מבפנים. צילום: אירה מקיינקו

המנוע, הסוללה וחוויית הנהיגה

אני לקחתי למבחן את ה-P7 בגרסת ההנעה האחורית, המכונה Long Range. לגרסה זו מנוע חשמלי בהספק של 276 כ"ס, אשר מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. המנוע בנוי באופן מצוין לרכב, והוא בהחלט חזק מספיק - ברמה שאולי תשקלו פעמיים אם אתם בכלל צריכים לקחת את גרסת ההנעה הכפולה.

ומה לגבי הסוללה? גודלה הוא 86.2 קוט"ש, ויש לה טווח נסיעה מירבי מוצהר של 576 ק"מ. במסגרת המבחן שלי, אני נסעתי למרחק של 499 ק"מ בין טעינות. חשוב לי לציין שלא "ריחמתי" על האוטו, וימי המבחן היו כה חמים שהשתמשתי במיזוג בשיא עוצמתו - אבל גם ביצעתי מספר נסיעות חסכוניות יותר בחשמל, והשתמשתי בהרבה מקרים במצב הנהיגה בדוושה אחת (המכונה כאן X-PEDAL). כמו שאני תמיד אומרת, הטווח של הרכב מושפע לחלוטין מאופי הנהיגה שלכם, ואם תנהגו באופן רגוע במצב ה-X-PEDAL - תצליחו לעקוף את ה-500 ק"מ, וייתכן שאפילו בהרבה.

XPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקוXPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקו

בטיחות

ה-XPENG P7 זכה לציון חמישה כוכבים במבחני הריסוק של היורו NCAP. הרכב מצויד בהמון המון מערכות בטיחות, שעובדות נהדר ומתאגדות תחת השם XPILOT. ביניהן תמצאו מצלמות 360° באיכות מצוינת, בלימת חירום אוטונומית, התרעת ערנות נהג מבוססת רדאר, התרעה בעת פתיחת דלתות, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה במיוחד, חנייה אוטונומית, ועוד.

XPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקוXPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקו

מחיר XPENG P7

מחירו ההתחלתי של ה-XPENG P7 בגרסת ה-Long Range הוא 209,990 ש"ח. מחיר רכב המבחן, שהוא מאותה רמת גימור רק בתוספת חבילת האיבזור DiamondX 07, עומד על 229,990 ש"ח.

ואם תרצו לרכוש את הרכב עם הנעה כפולה, גרסת הפרפורמנס מתחילה מ-279,990 ש"ח; ומחיר גרסת ה-Wing Edition, לה דלתות מספריים, מתחיל מ-314,990 ש"ח.

XPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקוXPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקו

ביקורת רכב XPENG P7 Long Range: כמה מילים לסיכום

ה-P7 של מותג XPENG באמת יוקרתית ובאמת מרשימה. היו דברים מעטים שהפריעו לי בה, והם התמקדו בעיקר בטענתי הקבועה שצריך להוסיף כפתורים פיזיים תחת מערכת המולטימדיה ולא להסתמך רק על המסך. אהבתי את העיצוב של הדגם, השימוש בחומרים ברמת איכות גבוהה, חווית הנהיגה ברכב, האיבזור והאפליקציה השימושית.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

XPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקוXPENG P7 Long Range. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: