אא

הולכים על ירוק: הסכם בין רשת מלונות פתאל ל-PowerGen

רשת המלונות וחברת האנרגיה יקימו יחד מתקני אגירה, מנועי גז ואספקת חשמל במלונות. תחילה באילת, בטבריה ובים המלח

צילום: רשת מלונות פתאל צילום: רשת מלונות פתאל

רשת מלונות פתאל חתמה עם PowerGen, חברת האנרגיה שבבעלות קרן ג׳נריישן, על מזכר הבנות לתקופה של 15 שנה, להקמת מתקני אגירה ומנועי גז ואספקת חשמל במלונות הרשת. תחילה, יוקמו המתקנים במלונות באילת, בטבריה ובים המלח.

במסגרת העסקה יקודם הליך של ייצור ואגירת חשמל מבוזר במתקני הרשת וכן יצירה של "תחנת כוח" וירטואלית (VPP) לכלל מתקני הרשת. במסגרת מזכר ההבנות, תספק PowerGen לפתאל חשמל בהיקף של 155 מיליון קוט"ש בשנה ממתקני ייצור שבבעלותה, כמו גם מתקנים שיוקמו באתרי הרשת.

PowerGen צפויה להשקיע כ-120 מיליון שקלים בהקמה של מתקני אגירה ומנועי גז אשר יסייעו באספקת חשמל יציבה ואמינה ובמתן מענה לעומס הרשת בשעות שיא. העסקה צפויה להוזיל את עלויות החשמל עבור פתאל בהיקף משמעותי.

הקמה של מתקני אגירה באזור ביקוש כמו באילת, היא יישום של יעדי משרד האנרגיה ורשות החשמל. על פי היעדים, מיקום מתקני הייצור בליבת מוקדי הצריכה תספק מענה ותשתלב באופן אופטימלי בעלייה הצפויה בצריכת החשמל.

שחר עקה, יו"ר פתאל אירופה וסמנכ"ל כספים של קבוצת פתאל: "הרשת שמחה וגאה על שיתוף הפעולה הגדול ביותר מסוגו עם חברת PowerGen, המהווה התקדמות משמעותית בשיפור היעילות האנרגטית ובחיזוק הקיימות במלונות הרשת ומאפשר לנו לא רק להבטיח אספקת חשמל אמינה וידידותית לסביבה אלא להוזיל באופן משמעותי את עלויות החשמל. בהזדמנות זו אני מבקש להודות למנהל חטיבת מסחר בפתאל, רמי ז'אנו שגרם לתהליך לצאת לפועל".

יואב הר-אבן, מנכ"ל PowerGen: "זו אחת העסקאות המשמעויות במשק, עם פתיחתו לתחרות מלאה, במסגרתה חברת אנרגיה מוכרת ומקימה היקף כזה של מתקנים בחצרות הלקוח ומספקת חשמל ישירות ללקוח קצה ובהיקף ניכר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קיימותמשרד האנרגיהפתאל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: