אא

כמו כולם, אבל אחרת: Booking.com מסמן את הערים שרוב התיירים עדיין לא גילו

ברצלונה, פריז, בנגקוק, ונציה וניו יורק? לפעמים מרוב מבקרים כבר לא רואים את האטרקציות. אתר התיירות Booking.com חקר נתוני תיירים וגילה כמה מהיעדים שיציעו לכם חופשה ברמה גבוהה אבל עם הרבה פחות עומס מסביב. הפירוט בפנים

Fukuoka פוקואוקה יפן. צילום: Shutterstock Fukuoka פוקואוקה יפן. צילום: Shutterstock

בחירה ביעד לחופשה היא לא פעם משימה מורכבת למדי. יש המון נתונים שחשוב לקחת בחשבון, כשאחד מהם - בטח בחודשי חופשת הקיץ - הוא היכן נצליח למצות את החופש במקסימום הנאה ובמינימום של הפרעה.

ולפעמים, כמויות של תיירים ונופשים בעונת השיא עלולים להעיב על איכות החופשה, אבל רבים נוטים להתפשר על הקריטריון הזה תמורת ביקור ביעד פופולארי, מבוקש וכזה שנמצא באופן קבוע ברשימת עשרת הגדולים בכל קטגוריה.

באתר Booking.com חילצו מנתוני המלצות של תיירים ותיירות כמה מהיעדים החלופיים ששווה להכיר, המציעים את אותה רמת אווירה, יוקרה, חוויה והתרגשות, עם פחות עומס של מבקרים.

פוקואוקה , יפן
טוקיו ידועה ברחובות מלאי החיים שבה, בצבעוניות ובזרם האדם שלא מפסיק להניע אותה מדי יום - כל היום.

עבור בוגרי טוקיו ולמי שמעדיפים חופשה מעניינת בעיר שקטה יותר, כדאי להכיר את פוקואקה (Fukuoka). העיר הנינוחה שממוקמת על החוף הצפוני של האי קיושו (Kyushu), ויש בה מקדשים עתיקים, נופים טבעיים, חופים מפתים וחיי לילה סוערים.

חובבי ה-Wellness ייהנו מאטרקציות כמו אונסן מניו נו יו (Manyo No Yu Onsen) , שבו מציעים חווית טקסי רחצה יפניים מסורתיים במבחר בריכות מים מינרליים טבעיות. במקום אפשר גם להתפנק עם טיפול ספא באבנים חמות ובבופה ארוחת בוקר עם מגוון מנות מעוררות תיאבון.

סיור הליכה פרטי ומותאם אישית בפוקואוקה הוא דרך מצוינת לבקר בנקודות עניין מקומיות כמו טירת פוקואוקה (Fukuoka Castle) ופארק מאיזורו (Maizuru Park), בנוסף לטיול רגלי ברחובות העיר.

ליון , צרפת
צרפת באופן כללי מרוכזת כרגע במשחקים האולימפיים שנערכים ברובם בפריז, יעד מהמתויירים בעולם גם בלי הזכות שבאירוח המשחקים.

אם מיציתם את עיר האורות, נסיעה לא ארוכה דרום - מזרחית ממנה תוביל אתכם אל אחת הערים הנעימות והחמודות שתמצאו במדינה.

המבקרים במטרופולין התוסס הזה שבאזור אוברן-רון-אלפ ( (Auvergne-Rhône-Alpes
מהופנטים מהעיר בזכות ארכיטקטורה עוצרת נשימה וציורי קיר מעולים, במבנים כמו אמפיתאטרון שלושת הגאלים, או העיצוב מימי הביניים בעיר העתיקה של ליון.

כשתגיעו לליון, צאו לסיור הליכה בעיר העתיקה (Vieux Lyon) כדי להכיר יותר לעומק את ההיסטוריה שלה, וללמוד איך הפכה לבירת המשי של העולם ולשם דבר מבחינה קולינרית.

לאחר מכן, תוכלו למתוח את הרגליים ולנוח במסעדה או בבית קפה, מתוך מבחר המקומות הנעימים שמוגשים בהם מאכלים אותנטיים מאזור ליון, כמו קערות של מרק בצל חם ופלטות שרקוטרי. וגבינות. אל תזניחו את פלטת הגבינות.

ליון, צרפת. צילום: shutterstockליון, צרפת. צילום: shutterstock

בריסטול , אנגליה
מעדיפים לוותר על הרחובות הצפופים של לונדון לטובת מקום שקט יותר, אבל מרתק אולי לא פחות? במילה אחת: בריסטול. עיר הנמל ממוקמת בדרום-מערב אנגליה וידועה בשם "הבירה הירוקה של אירופה".

יש המון מה לראות ולעשות בבריסטול, במיוחד אם אתם אנשי אמנות, מוזיקה ותרבות. יש כאן הכל כמו בלונדון, רק שאתם לא בלונדון: ממחזות זמר מפורסמים ומופעי סטנד-אפ ב-Bristol Hippodrome, דרך מוזיאון וגלריה לאמנות, ועד לפארקים ומתחמי טבע נפלאים.
במוזיאון M Shed יש הזדמנות מרתקת ללמוד על העבר וההווה של העיר, דרך מזכרות מיוחדות, סרטים וצילומים.

תיירות ותיירים שמעדיפים את הטבע יכולים לנסוע ברכב במשך שעה אל באת' השכנה, לצאת לשיט בסירה ולהתרשם מאתרים איקוניים כמו מנזר באת' (Bath Abbey) והכנסייה הקתולית סנט ג'ון האוונגליסט שלאורך נהר אבון (Avon River).

אטרקציות פופולריות נוספות הם גן החיות של בריסטול ומתחם השופינג קאבוט סירקס (Cabot Circus).

פסל סביבתי בבילבאו, ספרד. צילום: Shutterstockפסל סביבתי בבילבאו, ספרד. צילום: Shutterstock

בילבאו , ספרד
אם דווקא ספרד על הפרק עבורכם בקיץ הקרוב, והעומסים הכבדים בברצלונה ובמדריד גדולים עליכם, בילבאו היא העיר שעוד לא כבשו אותה המוני התיירים.

יש כאן אמנות, תרבות ואוכל שמשתלבים עם היסטוריה אדריכלית עשירה, שמוצגת בפאר במוזיאון גוגנהיים, שם מאוכלסים כמה מאוספי האמנות הבולטים של המאה ה-20 וה-21.

מעבר לארכיטקטורה האגדית, ביקור בעיר הוא גם הזדמנות לקבל טעימה מהמטבח הבאסקי המנחם, שמתאים אמנם בעיקר לחורף אבל יילך מצוין במקום עם מזגן.

מה תמצאו כאן? בשרים משובחים על האש או המומחיות המקומית, מרמיטקו - תבשיל
טונה עם תפוחי אדמה, צ'ילי ובצלים.

כאן תוכלו למצוא גם סדנת בישול באסקית ותלמדו להכין פינצ'וס, טאפאסים מסוגים שונים וגם עוגת גבינה. באסקית. אלא מה?

האנוי , וייטנאם
מחפשים חלופה לתאילנד הצפופה, שזוכה לפופולרית בזכות האווירה, הפינוקים והחופים היפים שיש בה? סביב תאילנד תמצאו לא מעט מדינות נפלאות כמו לאוס וקמבודיה, אבל דווקא את האנוי שווה לכם לנסות לפני הכל.

עיר הבירה של וייטנאם היא יעד אידאלי למחפשים מנוחה ופינוק, אבל גם חוויה מלאה עניין.

לצד רגעי שלווה ורוגע, האנוי תציע לכם גם שווקי רחוב תוססים וסיורי אוכל רחוב מודרך לצד טיולי טבע נהדרים כמו אגם הואן קיאם (Hoan Kiem) שידוע בנוף
עוצר הנשימה ובאווירה המרגיעה שבו, או טיול במקדש הספרות (Temple of Literature) שמוכר כאוניברסיטה הלאומית הראשונה בווייטנאם.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

*נתוני ההמלצות מ-Booking.com מבוססים על עשר ההזמנות המובילות ליעדים בינלאומיים, שבוצעו על-ידי כל המשתמשים ב-2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בוקינג.קוםאנגליהספרדוייאטנםצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: